  • Data: 2011-04-22 20:28:29
    Temat: Re: Starzenie metalu
    Od: Ark Sempow <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 19:22:57 +0200, J.F. napisał(a):

    > On Fri, 22 Apr 2011 15:21:51 +0200, Psot wrote:

    > W sumie moze tez dotyczyc legalnej fuzji po dziadku czy np starej
    > butli nurkowej, liny, albo lewarka w samochodzie - zabytku.

    Dlatego pewne konstrukcje podlegają pewnym rygorom technicznym i m.in. w
    przypadku butli na sprężone gazy czy liny to dozór techniczny. Po jakimś
    określonym w przepisach UDT okresie takie urządzenia wycofuje się z
    eksploatacji pomimo dobrego na pierwszy rzut oka wyglądu. Podejrzewam, że
    lufa armatnia czy też taka od innej broni palnej ma określoną ilość do
    oddania strzalów. Większość urządzeń konstruowanych jako tzw. niezawodne lub
    w niskim stopniu zawodne podlega takim obostrzeniom. Człowiek też do pewnego
    czasu jest sprawny... {;-))))

    --
    Ark Sempow
    Dwa półgłówki to nie to samo, co jeden z głową