eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaStarzenie metaluRe: Starzenie metalu
  • Data: 2011-04-23 10:45:39
    Temat: Re: Starzenie metalu
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 08:07:03 +0200, PeJot napisał(a):

    > W dniu 2011-04-23 07:53, J.F. pisze:
    >> On Fri, 22 Apr 2011 22:26:00 +0200, PeJot wrote:
    >>> W dniu 2011-04-22 21:47, J.F. pisze:
    >>>> wiec chyba nie narzekali na brak .. przynajmniej do 1991, gdy
    >>>> ostrzeliwaly Irak masowo.
    >>>
    >>> http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Wisconsin_%28BB-64%
    29
    >>>
    >>> Tu podają 528 pocisków 406 mm.
    >>
    >> Missouri dorzucil kolejne 700, nie podaja ladunku prochu, ale 6 workow
    >> 40cm srednicy i na oko jakies 60cm dlugosci .. wydaje sie ze calkiem
    >> spory magazyn. Ciekawe - wyproznili okrety calkowicie czy dowozili
    >> amunicje ? Same pociski to tez z ponad 700 i 500 ton.
    >>
    >>> Ciekawe kiedy wyprodukowano lufy, z których strzelano.
    >>
    >> Zakladam ze gdzies w okolicy 1940.
    >> Byly pozniej zmieniane ?
    >
    > Nawet jeśli, to zmieniono na coś co leżało w magazynie, a wyprodukowane
    > w tym samym czasie.
    >
    > No i jeszcze jedna sprawa - żywotność tych luf podawana jest na 300-350
    > strzałów. W Korei też działa strzelały, po Iraku okręty poszły w
    > odstawkę.
    >
    > Ale wiki podaje dalej:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Wisconsin_%28BB-64%
    29
    >
    > "Kongres stwierdził, że muszą być spełnione poniższe warunki, aby (w
    > razie potrzeby)
    > "Wisconsin" mógł wrócić do aktywnej służby.
    > /.../
    > Części zapasowe i unikatowe elementy wyposażenia, takie jak lufy dział
    > kalibru 406 mm i pociski do nich powinny być zabezpieczone w
    > wystarczającej ilości do użycia w momencie ewentualnej reaktywacji. US
    > Navy musi przygotować plan szybkiej reaktywacji pancernika, która
    > nastąpiłaby w razie narodowego zagrożenia".

    W krajach gdzie istnieje kultura techniczna taki zapas części nie jest
    niczym nadzwyczajnym - maszynownie kanału Ostródzko-Elbląskiego nadal są
    naprawiane na oryginalnych częściach. Inżynierowie którzy je zbudowali
    ponad 150 lat temu mieli świadomość, że nie robią zabawki na 10-20 lat i
    zadbali o odpowiedni zapas... Podobnie nie ma problemu z częściami
    zamiennymi do ostatniego w świecie pracującego silnika u-boota (jest
    eksploatowany na żaglowcu s/y Zawisza Czarny) - w razie potrzeby faks do
    producenta i z magazynu przychodzi nowa część... Nasuwa się porównanie do
    producentów krajowych, gdzie w kilka lat po zaprzestaniu produkcji
    dostępność części zamiennych spada do zera...

    --
    pzdr
    meping

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: