-
Data: 2011-04-23 10:45:39
Temat: Re: Starzenie metalu
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 23 Apr 2011 08:07:03 +0200, PeJot napisał(a):
> W dniu 2011-04-23 07:53, J.F. pisze:
>> On Fri, 22 Apr 2011 22:26:00 +0200, PeJot wrote:
>>> W dniu 2011-04-22 21:47, J.F. pisze:
>>>> wiec chyba nie narzekali na brak .. przynajmniej do 1991, gdy
>>>> ostrzeliwaly Irak masowo.
>>>
>>> http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Wisconsin_%28BB-64%
29
>>>
>>> Tu podają 528 pocisków 406 mm.
>>
>> Missouri dorzucil kolejne 700, nie podaja ladunku prochu, ale 6 workow
>> 40cm srednicy i na oko jakies 60cm dlugosci .. wydaje sie ze calkiem
>> spory magazyn. Ciekawe - wyproznili okrety calkowicie czy dowozili
>> amunicje ? Same pociski to tez z ponad 700 i 500 ton.
>>
>>> Ciekawe kiedy wyprodukowano lufy, z których strzelano.
>>
>> Zakladam ze gdzies w okolicy 1940.
>> Byly pozniej zmieniane ?
>
> Nawet jeśli, to zmieniono na coś co leżało w magazynie, a wyprodukowane
> w tym samym czasie.
>
> No i jeszcze jedna sprawa - żywotność tych luf podawana jest na 300-350
> strzałów. W Korei też działa strzelały, po Iraku okręty poszły w
> odstawkę.
>
> Ale wiki podaje dalej:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Wisconsin_%28BB-64%
29
>
> "Kongres stwierdził, że muszą być spełnione poniższe warunki, aby (w
> razie potrzeby)
> "Wisconsin" mógł wrócić do aktywnej służby.
> /.../
> Części zapasowe i unikatowe elementy wyposażenia, takie jak lufy dział
> kalibru 406 mm i pociski do nich powinny być zabezpieczone w
> wystarczającej ilości do użycia w momencie ewentualnej reaktywacji. US
> Navy musi przygotować plan szybkiej reaktywacji pancernika, która
> nastąpiłaby w razie narodowego zagrożenia".
W krajach gdzie istnieje kultura techniczna taki zapas części nie jest
niczym nadzwyczajnym - maszynownie kanału Ostródzko-Elbląskiego nadal są
naprawiane na oryginalnych częściach. Inżynierowie którzy je zbudowali
ponad 150 lat temu mieli świadomość, że nie robią zabawki na 10-20 lat i
zadbali o odpowiedni zapas... Podobnie nie ma problemu z częściami
zamiennymi do ostatniego w świecie pracującego silnika u-boota (jest
eksploatowany na żaglowcu s/y Zawisza Czarny) - w razie potrzeby faks do
producenta i z magazynu przychodzi nowa część... Nasuwa się porównanie do
producentów krajowych, gdzie w kilka lat po zaprzestaniu produkcji
dostępność części zamiennych spada do zera...
--
pzdr
meping
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.11 10:53 Krzysztof Chajęcki
- 23.04.11 11:04 kogutek
- 23.04.11 12:57 Krzysztof Tabaczyński
- 23.04.11 19:25 AMX
- 23.04.11 21:57 JAM
- 24.04.11 05:51 cef
- 24.04.11 14:44 JAM
- 24.04.11 17:28 PeJot
- 24.04.11 17:34 PeJot
- 24.04.11 17:37 PeJot
- 25.04.11 18:01 J.F.
- 25.04.11 18:14 PeJot
- 25.04.11 18:19 PeJot
- 26.04.11 07:57 J.F.
- 26.04.11 11:35 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
Najnowsze wątki
- 2024-06-24 Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- 2024-06-23 ładny dzień na cabrio
- 2024-06-24 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-23 HDMI
- 2024-06-23 Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-24 Berlin => Customer Support Engineer <=
- 2024-06-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-24 Szczecin => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-24 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-24 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-24 Warszawa => Business Development Manager <=
- 2024-06-24 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-06-24 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-24 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-24 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=