  • Data: 2022-08-18 15:16:46
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.08.2022 13:17, heby wrote:

    > Pisanie dzisiaj od zera stosu TCP z MQTT jest mało sensowne.

    Stosu TCP nie muszę pisać, bo mam bibliotekę od Microchipa, którą
    wykorzystuję w swoich projektach. Z MQTT trochę gorzej, bo nie została
    ona zaimplementowana dla tego stosu - istnieje co prawda biblioteka
    napisana przez kogoś, ale nie do końca działająca i posiadająca sporo
    błędów - obecnie ją właśnie poprawiam.
    Tyle tylko, że MQTT to tylko protokół odpowiedzialny za przesyłanie
    informacji za pośrednictwem TCP. Mogę za jego pomocą przesyłać niemal
    dowolne dane, w niemal dowolnej formie. Aplikacja odpowiedzialna za
    zarządzanie automatyką domową może równie dobrze oczekiwać tam JSON-ów o
    odpowiedniej zawartości, jakiegoś innego protokołu opartego o ASCII,
    albo komend binarnych.
    I właśnie tego dotyczyło moje pytanie. Bo zakładam, że systemy
    automatyki działają właśnie w oparciu o jakiś broker MQTT. Pozostaje
    jednak jeszcze kwestia nazewnictwa tematów i przesyłanej zawartości.