  • Data: 2022-08-18 17:57:15
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.08.2022 15:47, heby wrote:

    > Wyobraź sobie że wysyłasz na MQTT jakies "FOO" o wartości 1.
    >
    > Możesz zmusić HomeAssistanta, aby zinterpretował to jako temperature,
    > wartość bool, jasność, czas.

    Czyli rozumieć, że mogę Home Assistanta "nauczyć" obsługi własnego,
    niestandardowego protokołu?

    > Dzięki temu, że istnieją specjalne nadbudówki nad MQTT, możliwe jest
    > automatyczne poinformowanie HA że ma do czynienia z typem "temperatura"
    > a nie wartością liczbową.

    Czyli rozumiem, że HA potrafi rozpoznać poszczególne urządzenia i
    mógłbym napisać firmware do swoich modułów w ten sposób, żeby naśladował
    któreś z dostępnych rozwiązań? Właśnie coś takiego miałem na myśli.

    Generalnie na początku chciałbym zacząć od czegoś skromnego - systemu
    zdalnego/automatycznego gaszenia świateł w warsztacie/budynku
    gospodarczym (tam przerabianie instalacji elektrycznej będzie znacznie
    mniej problematyczne). Jednocześnie chciałbym umieścić kilka czujników w
    drzwiach czy sensorów temperatury/wilgotności/ciśnienia.

    Jestem jednak uczulony na dostępne na rynku "prowizorki" w stylu
    "inteligentnych żarówek z WiFi", które wymagają pozostawiania
    zostawienia cały czas włączonego zasilania na włączniku w ścianie. Jeśli
    już, to powinien być moduł z przekaźnikami półprzewodnikowymi, które
    będą załączane po po otrzymaniu wiadomości siecią albo aktywowaniu wejścia.

    Docelowo system może się potem rozrosnąć o kolejne elementy: sterowanie
    bramą, stację pogodową, załączanie świateł w innych pomieszczeniach (to
    już przy okazji jakiegoś remontu).

    Swoją drogą, Home Assistanta można w miarę prosto zintegrować z
    asystentem głosowym Google na Androidzie? :)