-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
ot-for-mail
From: Tadeusz <...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Date: Thu, 20 Oct 2016 08:47:11 +0200
Organization: NASK - www.nask.pl
Lines: 25
Message-ID: <nu9p4e$nuh$1@pippin.nask.net.pl>
References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
NNTP-Posting-Host: sggw137-004.sggw.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pippin.nask.net.pl 1476945870 24529 148.81.137.4 (20 Oct 2016 06:44:30 GMT)
X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Oct 2016 06:44:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590418
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-10-16 o 18:08, a...@g...com pisze:
>
>> Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
>> najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym) asfalcie?
>>
> Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70 (AWD, model 2016,
nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w zwyklych, drogowych warunkach jezdzi
mi sie tym ostatnim. Najbardziej neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi
były podsterowne, dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod
dostatkiem trakcji.
>
Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód
62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...
To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają
przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył.
Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie
licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód
przednionapędowy.
Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o
tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz
drabiniasty ;-)
--
pozdrawiam
Tadeusz
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.16 11:02 AL
- 22.10.16 13:41 Tomasz Pyra
- 24.10.16 22:17 007
- 26.10.16 13:39 Maciek
- 26.10.16 13:44 AL
- 26.10.16 21:42 Tomasz Pyra
- 28.10.16 20:48 Tomasz Finke
- 28.10.16 21:59 Tomasz Pyra
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe