-
1. Data: 2011-03-21 10:47:24
Temat: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Franc <k...@w...wp.pl>
Witam grupe,
Mam dylemat zwiazany z zakupem sprzetu do nowopostajego biura - dwa kompy
stacjonarne + laptop dla szefowej.
Sama konfiguracja to myślę, że mały problem - zastosowania biurowe i coś na
pewno bym wybrał.
Gorzej z serwisem. Tutaj się nie znam kompletnie kto, co i jak.
System musi działać na zasadzie - dzisiaj jest problem, jutro medluje się
człowiek i naprawia, wymienia. Bez wysyłania kurierami, 2-tygodni
oczekiwania.
Idealne rozwiązanie to kupno sprzętu + zaawansowanej obsługi do niego.
Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
napisał/powiedział.
Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.
--
Franc
-
2. Data: 2011-03-21 10:52:10
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-21 11:47, Franc pisze:
> Witam grupe,
>
> Mam dylemat zwiazany z zakupem sprzetu do nowopostajego biura - dwa kompy
> stacjonarne + laptop dla szefowej.
> Sama konfiguracja to myślę, że mały problem - zastosowania biurowe i coś na
> pewno bym wybrał.
>
> Gorzej z serwisem. Tutaj się nie znam kompletnie kto, co i jak.
> System musi działać na zasadzie - dzisiaj jest problem, jutro medluje się
> człowiek i naprawia, wymienia. Bez wysyłania kurierami, 2-tygodni
> oczekiwania.
>
> Idealne rozwiązanie to kupno sprzętu + zaawansowanej obsługi do niego.
>
> Coś mi po głowie chodził DELL, ale to bardziej gdzieś-ktoś-coś
> napisał/powiedział.
>
> Prośba więc do Was - poradzcie/podpowiedzcie.
Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...
-
3. Data: 2011-03-21 11:00:35
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Franc <k...@w...wp.pl>
Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:52:10 +0100, Kamil 'Model' napisał(a):
> Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
> wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
> czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
> to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
> w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
> skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
> było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
> karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
> przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
> razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...
Witam,
Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że tylko
DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).
--
Franc
-
4. Data: 2011-03-21 11:20:23
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-21 12:00, Franc pisze:
> Dnia Mon, 21 Mar 2011 11:52:10 +0100, Kamil 'Model' napisał(a):
>
>> Dell i inne firmy mają gwarancję NBD (next business day). W praktyce
>> wygląda to tak, że dzwonisz na infolinie, zgłaszasz awarię sprzętu i
>> czekasz albo na część albo na serwisanta. W większości przypadków jest
>> to NBD ale w praktyce wygląda to tak, że w przypadku dostępności części
>> w Polsce. Czasem trzeba czekać i 3 dni, zanim w ogóle technik się
>> skontaktuje i raczy przyjechać do uszkodzonego sprzętu. U mnie nawet
>> było tak, że 3 razy przyjeżdżał technik do laptopa Dell (uszkodzona
>> karta dźwiękowa). Pierwszy raz wział nie to co trzeba, po 5 dniach
>> przyjechał drugi raz i też miał nie tą część co trzeba, dopiero za 3
>> razem było ok, ale z NBD zrobiło się nieco ponad 2 tygodnie...
>
> Witam,
>
> Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że tylko
> DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że innych
> firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).
>
Ja miałem styczność z HP i Dellem (mam jeszcze sprzęt Fujitsu i Lexmark,
ale jest to nowy sprzęt i jeszcze się nie zepsuł). Z HP też jest czasem
poślizg 2 dniowy. Choć lepiej mi się gada z serwisem HP niż Della. HP w
większości przysyła nową część, lub do drukarki przyjeżdża ludek z
serwisu (notabene ta sama firma obsługuje della i hp u nas w Toruniu).
Jedyna porażka jak na razie z serwisem HP, to niestety wysłanie całego
kompa do serwisu zewnętrznego. Padła sieć na płycie i nie chcieli wysłać
płyty tylko całego kompa. Na szczęście nie trzeba było wysyłać kompa z
dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
-
5. Data: 2011-03-21 17:01:56
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil <k...@s...com>
On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
Po co?
--
Pozdrawiam
Kamil
-
6. Data: 2011-03-21 21:29:36
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>
>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>
>
> Po co?
Aby nikt danych nie odczytał.
-
7. Data: 2011-03-21 22:05:32
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>
Dnia Mon, 21 Mar 2011 12:00:35 +0100, Franc napisał(a):
/../
> Witam,
>
> Dziękuje za informację. Właśnie o takim NBD mi b. zależy. Myślisz, że
> tylko DELL ma poślizgi, czy inne firmy też tak mają (muszę przyznać, że
> innych firm nie znam -jakbyś rzucił parę, poszukałbym o nich w sieci).
To kup 3 stacjonarny jak Ci zależy na NBD.
-
8. Data: 2011-03-22 07:05:38
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>
>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>
>
> Po co?
>
>
>
Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
gorsze na pulpicie.
Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
-
9. Data: 2011-03-22 07:22:46
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:im9ho4$n2h$...@i...gazeta.pl...
> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w takiej a
> nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy użytkownik trzyma ważne
> dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co gorsze na pulpicie.
> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w poszukiwaniu
> filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z uwalona elektroniką to
> tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i patrzą co tam ludziki mieli na
> dyskach
Dlatego warto szyfrować partycje.
-
10. Data: 2011-03-22 07:52:15
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-22 08:22, qwerty pisze:
> Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:im9ho4$n2h$...@i...gazeta.pl...
>> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
>> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
>> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
>> gorsze na pulpicie.
>> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
>> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
>> uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
>> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
>
> Dlatego warto szyfrować partycje.
Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do
szyfrowania albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości
sprzętu (ponad 450 maszyn) to już są koszta spore. Więc trzeba sobie
radzić inaczej. I tak jest dobrze, bo już ok. 75% użyszkodników nauczyło
się, że ważne dla nich dane (oczywiście służbowe) trzyma się na zasobach
sieciowych, a nie na dysku lokalnym, bo jak ten padnie to goodbye. Choć
już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.