  • Data: 2011-10-26 12:32:19
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Oct 2011 10:10:09 +0200, John Smith wrote:
    > Podobny sens ma przeliczanie przesłony rzeczywistej na ekwiwalentną
    > przy uwzględnieniu cropa. Wiedząc z doświadczenia, że dla danego kadru i
    > odległości ostrzenia pożądaną GO daje na analogu przysłona o wartości
    > "X", szukasz wartości przysłony która w tych samych warunkach da podobną
    > GO na matrycy cropowej. I tylko do tego ekwiwalent przesłony może się
    > przydać. Do wyliczenia ekspozycji bierzesz wartości rzeczywiste.

    Ostatni raz: skoro i tak GO dla jasnych tele jest niezyciowo waska, po
    kiego diabla mi wychodzenie w jakies 100/1, skoro i tak nigdy tak nie
    bede focic? Sorry, glowa nie smietnik.
    Zeby byla jasnosc -- rozumiem skad to przeliczanie bierzesz, ale realnie
    uwazam to za totalnie nieuzyteczne. I EOT z tematem, bo lecimy w kolko.

    BTW, na ile pamietam wzory na GO są dosc pogmatwane, jestes pewien ze te
    f/ się tak liniowo przelicza? (na ile pamietam, to CoC i skala odwzorowania
    nie są w tych samych potegach).

    > To teraz sobie porównaj ceny zestawów:
    > - EF 24/1.4 + korpus cropowy
    > - EF 35/2 + korpus FF

    Nie jestem na biezaco, wg allegro 24/1.4II jest tysiaka tansze niz 5DII :)
    Jasne szkla są drogie. Nieprzypadkowo ,,amatorskie'' mowi się o szklach
    klasy 3.5-5.6 ;)

    > A co ma cyfra do tego?
    > Jeśli już to może być różnica między analogową puszką manualną a AF-ową.

    Manualne ostrzenie w cyfrach jest albo niedokladne, albo powolne
    (przypominam kontekst: Samyang i amatorskie body, zeby nie wyskakiwac z
    matowkami do drozszych korpusow).

    > Akurat cyfra daje większą swobodę podczas tej loteryjki. Wiele zdjęć
    > można powtórzyć.

    No to mowilem, do statycznych planow ok. Do ludzi czy zwierzakow juz tak sobie.

    > Chcesz amatorowi zabronić zabawy, czy każesz działać pod presją
    > czasu? :-)

    Duzy juz jestem, ja się juz pobawilem :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns