  • Data: 2011-10-26 15:31:09
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-26 16:51, Marek Wyszomirski pisze:
    > Jak wiec widać w amatorskich lustrzankach analogowych z czasów AF było z
    > wielkością obrazu nieco lepiej, ale różnicy drastyczną bym nie nazwał.

    Pomijasz spadek jasności powodowany koniecznością powiększania.
    Zostawmy określenia drastyczny, istotny czy zauważalny. Wizjery cropowe
    są gorsze od pełnoklatkowych, pomimo wysiłków i kosztów związanych z ich
    rozdmuchiwaniem.

    > To teraz gabaryty korpusów (szerokosć x wysokość x głębokosć).
    > Pentax K-5 - 131x97x73mm
    > Pentax MZ-50 - 135x90.5x62.5
    > Nikon F60 - 148.5x96x69mm

    Pomijasz ciężar.

    > Dla ciekawości sprawdźmy
    > jeszcze rozmiary cyfrowego FF - znów weźmy EOS-a 5D:
    > EOS 5D - 152x113x75mm - cóż... w kategorii rozmiarów zwyciężył:-)

    Nie wiem po co go przywołujesz. Przecież właśnie o to mi chodzi, że
    obecne DSLR-y FF są za duże i za ciężkie.

    > Z jednej strony można oczekiwać, że większe niż w analogowych
    > lustrzankach amatorskich powiększenie obrazu w K-5D może skutkować
    > mniejszą jego jasnością, z drugiej strony ma on w odróżnieniu od
    > porównywanych lustrzanek analogowych prawdziwy pryzmat a nie układ
    > luster - co wpływa na jasność obrazu pozytywnie.

    Przecież wypasiona amatorska pełna klatka cyfrowa też może go mieć.

    --
    Mirek