    From: John Smith <j...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Fri, 21 Oct 2011 12:56:14 +0200

    W dniu 2011-10-21 12:13, Marek Wyszomirski pisze:

    > Nie znam dokładnie 350D, więc się do tego nie odniosę.

    O jejku, to wyobraź sobie jakikolwiek inny korpus kropowy, maja
    podobnie. Albo spójrz tutaj:
    http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Image
    s/rearcontrols.jpg

    Jakoś zmieścił się i przycisk WB i ISO, i AF mode, i pomiar światła, i
    AE lock, i pokrętło wybory trybów, i przycisk kompensacji ekspozycji, i
    tryb zdjęć seryjnych. Z przodu jest jeszcze kółko, z boku otwieranie
    lampy, podgląd głębi ostrości. Czego brakuje? drugiego kółka? Zmieści
    się jeśli producent zechce je dołożyć.

    Sporo więcej niż większość obecnych EVIL-i dla których widzisz rynek.

    > Z tym zastępowaniem matówki przez EVF to jeszcze tak pięknie nie jest -
    > technologia musi jeszcze trochę pójść do przodu by EVF dorównał matówce.
    > Ale nie o to mi chodziło, a o dostęp do różnych funkcji sterujących -
    > który w kompaktach wymaga na ogół grzebania w menu. W tych
    > zaawansowanych jest tego grzebania mniej (z reguły tym mniej, im większa
    > jest obudowa - bo można wtedy zmieścić na niej więcej przycisków,
    > pokręteł i przełączników dających bezpośredni dostęp), ale nadal więcej
    > niż w lustrzankach.

    Aleś się uparł na te kompakty.
    Spójrz na NEX-7 i powiedz, czego Ci brakuje.

    > Ano właśnie - zakładając ciemniejsze szkło pozbywasz się przewagi FF -
    > więc - po co się w te FF pakować?

    Napisałem w następnym zdaniu (poniżej)

    > Cóż... wyobrażam sobie K-R z podobną optyką

    Jaką podobna optyką?
    Zoomem 18-50/2.8?
    Porównaj rozmiary najmniejszego cropowego 18-50/2.8 do pełnoklatkowego
    FA 28-70/4

    > - i jakoś nie mam poczucia
    > by był w jakiś sposób gorszy... Może jedynie odpowiednik 35f2 dla APSC
    > nie jest łatwo znaleźć - ale akurat mi osobiście taki obiektyw potrzebny
    > nie jest:-)

    Nie to że niełatwo znaleźć, tylko po prostu nie istnieje.
    Porównujmy coś co da podobne możliwości fotograficzne, niezależenie czy
    Ty ich potrzebujesz, czy nie.

    > Założenie, ze jest to EVIL z mniejszą odległością rejestrową oznacza
    > konieczność budowania od początku systemu optyki (zakładam, ze chcemy
    > zachować pełną funkcjonalność włącznie z AF - więc przejściówki
    > odpadają). A w tej sytuacji równie dobrze mogę sobie wyobrazić EVIL-a w
    > formacie np. APSC czy 4/3 z odpowiednim zestawem optyki...

    Masz niezłą wyobraźnię.
    Mi łatwiej sobie wyobrazić dorobienie AF do szkieł od Leiki, niż
    powstanie szkieł do APS-C typu 16/1.3, 23/1.3, czy 30/0.9.

    --
    Mirek