  • Data: 2011-10-21 21:20:11
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-21 12:56, John Smith pisze:

    > O jejku, to wyobraź sobie jakikolwiek inny korpus kropowy, maja
    > podobnie. Albo spójrz tutaj:
    > http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Image
    s/rearcontrols.jpg

    > Jakoś zmieścił się i przycisk WB i ISO, i AF mode, i pomiar światła, i
    > AE lock, i pokrętło wybory trybów, i przycisk kompensacji ekspozycji, i
    > tryb zdjęć seryjnych. Z przodu jest jeszcze kółko, z boku otwieranie
    > lampy, podgląd głębi ostrości. Czego brakuje? drugiego kółka? Zmieści
    > się jeśli producent zechce je dołożyć.

    OK, ale to lustrzanka - i ma rozmiary lustrzanki. jeśli pod pojęciem
    małego aparatu rozumiesz coś wielkości małych lustrzanek APSC - takich,
    jak małe modele Canonów czy Pentaxy K-X lub K-R - to to jest to jeszcze
    rozmiar na tyle duży, ze ergonomia może jeszcze być sensowna. Ale -
    dużych możliwości dalszego zmniejszania już nie ma (na tylnej sciance
    tego Canona 350 jest jeszcze sporo wolnego miejsca, ale jest to aparat
    starej generacji z małym ekranikiem LCD - we współczesnych konstrukcjach
    trzeba na ten ekranik przeznaczyć znacznie więcej miejsca).

    > Sporo więcej niż większość obecnych EVIL-i dla których widzisz rynek.

    > Aleś się uparł na te kompakty.
    > Spójrz na NEX-7 i powiedz, czego Ci brakuje.

    Sony NEX to zupełnie odmienna filozofia obsługi. Trzeba by na tym trochę
    popracować, by wyrobić sobie zdanie, jak to się będzie sprawdzać.

    > Napisałem w następnym zdaniu (poniżej)

    > Jaką podobna optyką?
    > Zoomem 18-50/2.8?

    Nie - np. z DA18-55f3.5-5.6WR. Jeśli piszemy o korpusach amatorskich -
    nie wymagajmy zbyt dużo od optyki do nich. NB. używałem z Pentaxem *istD
    zarówno FA28-70f4AL jak i DA18-55 (najstarszą, pierwszą wersję) i widać
    było znaczącą różnicę w jakości optycznej na korzyść DA. Obawiam się
    zatem, że do w miarę współczesnego cyfrowego pełnoklatkowca ten 28-70
    byłby niestety za słaby.

    > Masz niezłą wyobraźnię.
    > Mi łatwiej sobie wyobrazić dorobienie AF do szkieł od Leiki, niż
    > powstanie szkieł do APS-C typu 16/1.3, 23/1.3, czy 30/0.9.

    Po pierwsze - chyba trochę przesadziłeś z jasnościami - bo amatorskich
    odpowiedników dla FF jakoś nie widzę. A jeśli chodzi o same ogniskowe -
    to niby dlaczego nie? Przecież jeśli to będzie EVIL - odległość
    rejestrowa może być maleńka i nie będą konieczne konstrukcje typu
    retrofocus.

    Powtórzę jeszcze raz to, co już pisałem kilka godzin temu - na małe
    aparaty z matrycami FF (zarówno lustrzanki, jak i EVIL-e) jakiś krąg
    potencjalnych klientów niewątpliwie istnieje, ale nie można liczyć na
    wielkość sprzedaży zbliżoną do APSC - po prostu zbyt mało klientów
    potrzebuje większego niż APSC formatu. A mały, niszowy rynek i związana
    z nim niewielka produkcja oznacza, że ceny takich aparatów nie będą
    niskie a i taniej nowej optyki raczej nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)