  • 1. Data: 2011-11-04 00:15:57
    Temat: Splitter
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Witam,
    Potrzebuję splitter do kablówki (rozdzielenie sygnału na 3 odbiorniki)
    Nie wiem czy źle zadaje pytanie, czy to się inaczej nazywa, ale na hasło
    splitter to głównie dostaję wyniki w postaci splitterów do tzw. multiroomu.
    W kilku sklepach trafiłem na jakieś, ale trochę nie pasują do potrzeb.

    Potrzebowałbym taki, który ma minimalne tłumienie na jedym wyjściu
    (powiedzmy max. 4dB)
    i trochę większe na dwóch pozostałych. Do splittera podłączone by były modem
    DOCSIS,
    telewizor, tuner cyfrowy. Tuner cyfrowy trochę gorzej sobie radzi przy
    niższym sygnale dlatego
    też chciałbym go podpiąć na wyjściu o niższym tłumieniu.

    Teraz jest to podpięte mniej więcej tak że jest splitter z 2 wyjściami
    8dB dla modemu i drugie do TV (bez opisu tłumienia).
    Do wyścia TV podłączony jest drugi splitter (tu nie ma opisu jakie jest
    tłumienie, ale
    nie był to najtańszy badziew). Aczkolwiek nie wiem bo o ile dobrze
    przyuważyłem to różnica
    w sygnale na tunerze cyfrowym z i bez tego drugiego splittera to 56dB i 70dB
    (te 70dB to bezpośrednio
    na wyjściu pierwszego splittera potem jest jeszcze około 15m kabla, nie
    mniej jednak różnica w sygnale
    napewno była.

    Tak więc proszę o radę jaki splitter kupić (a może inaczej sie to zwie tak
    by łatwiej było szukać)
    i jak to najlepiej połączyć żeby uzyskać jak najlepsze efekty.

    Pozdrawiam,
    BHK

  • 2. Data: 2011-11-04 08:07:11
    Temat: Re: Splitter
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Potrzebowałbym taki, który ma minimalne tłumienie na jedym
    > wyjściu (powiedzmy max. 4dB)
    > i trochę większe na dwóch pozostałych.

    Masz:
    http://allegro.pl/rozgaleznik-abonencki-ra3f-telmor-
    gwarancja-i1904387483.html

    > Tuner cyfrowy trochę gorzej sobie radzi przy niższym
    > sygnale dlatego
    > też chciałbym go podpiąć na wyjściu o niższym tłumieniu.

    Szczerze mówiąc nie wiem skąd to przekonanie? Tuner cyfrowy
    potrzebuje zdecydowanie niższego sygnału niż TV analogowy
    :-)

    > Teraz jest to podpięte mniej więcej tak że jest splitter z
    > 2 wyjściami
    > 8dB dla modemu i drugie do TV (bez opisu tłumienia).

    To pewnie odgałęźnik -8 dB. Drugie wyjście to przelot, tłumi
    w tym przypadku ok. 1,6-2 dB.

> [...]
    > ile dobrze przyuważyłem to różnica
    > w sygnale na tunerze cyfrowym z i bez tego drugiego
    > splittera to 56dB i 70dB (te 70dB to bezpośrednio

    To z kolei pewnie jest odgałęźnik -10, -12 dB.

    > Tak więc proszę o radę jaki splitter kupić i jak to
    > najlepiej połączyć żeby uzyskać jak najlepsze efekty.

    MZ to nawet może zostać tak jak jest, albo kup taki jak
    pokazałem na wstępie. Jeśli przy poziomie ok. 55 dB tuner
    cyfrowy źle Ci odbiera to albo są problemy z jakością
    sygnał, albo te 55 dB to widzimisię pomiaru przez sam tuner
    :-). Tuner DVB pracuje spokojnie z sygnałem sporo poniżej 50
    dB.

  • 3. Data: 2011-11-04 11:23:54
    Od: "Bogdan Kot" <b...@U...onet.eu>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Masz:
    > http://allegro.pl/rozgaleznik-abonencki-ra3f-telmor-
    gwarancja-i1904387483.html

    Dzięki, Szukałem na allegro tez, ale bardziej po splitter.
    Wystarczy te 862MHz jak tam jest też modem?

    > Szczerze mówiąc nie wiem skąd to przekonanie? Tuner cyfrowy potrzebuje
    > zdecydowanie niższego sygnału niż TV analogowy :-)

    Nie jestem szpecem od elektroniki, dlatego też zadaję pytanie na grupie,
    gdzie mam nadzieje uzyskać jakieś wskazówki.
    Analog działa ładnie i bez zakłóceń, a tuner do cyfrówki potrafi zrobić na
    ułamek sekundy
    sieczkę w postaci kwadracików lub chwilowego zaniku audio.
    Te 55dB to według szpeca od kablówki mierzone jego sprzętem.
    Nie wiem co za wartość pokazuje tuner (Technisat DIGIT K3X), ale dla kanału
    gdzie najczęściej
    pojawia się problem pokazuje poziom sygnału w okolicach 44 (jakość sygnału
    oczywiście 100%)

> [...]
    > albo są problemy z jakością sygnał, albo te 55 dB to widzimisię pomiaru
    > przez sam tuner :-). Tuner DVB pracuje spokojnie z sygnałem sporo poniżej

    Tak jak wcześniej napisałem te 55dB to według fachmana z kablówki.
    Tutaj nie widziałem wyświetlacza podczas pomiaru. Natomiast podczas pomiaru
    przy pierwszym odgałęźniku widziałem na wyświetlaczu wartość powyżej 70dB.
    Aczkolwiek tak jak mówię jestem laikiem w tym temacie więc nawet nie wiem
    gdzie
    patrzeć. Faktem jednak jest ze po wywaleniu tego drugiego splittera tuner
    zaczał
    pokazywać siłę sygnału w okolicach 54 - 58 w zależności od kanału.

    BK

  • 4. Data: 2011-11-05 12:54:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Dzięki, Szukałem na allegro tez, ale bardziej po splitter.
    > Wystarczy te 862MHz jak tam jest też modem?

    Wystarczy. To jest pełne pasmo RTV.

    > Analog działa ładnie i bez zakłóceń, a tuner do cyfrówki
    > potrafi zrobić na ułamek sekundy
    > sieczkę w postaci kwadracików lub chwilowego zaniku audio.

    To raczej problem po stronie sieci a nie Twojego tunera. A
    wręcz nawet w stacji czołowej.

    > Te 55dB to według szpeca od kablówki mierzone jego
    > sprzętem.

    55 dB jest dla DVB w zupełności wystarczającym poziomem :-)

    > Faktem jednak jest ze po wywaleniu tego drugiego splittera
    > tuner zaczał
    > pokazywać siłę sygnału w okolicach 54 - 58 w zależności od
    > kanału.

    Nie patrz na to, tunery pokazują poziom sygnału w sobie
    tylko znanych "jednostkach" ;-).

  • 5. Data: 2011-11-06 15:03:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Bogdan Kot" <b...@U...onet.eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaczał
    > pokazywać siłę sygnału w okolicach 54 - 58 w zależności od kanału.

    To teraz powiem Ci jak się zachowywał mój odbiornik (jakaś chińszczyzna o
    nazwie LOGIK).
    Tuner analogowy działał OK., a cyfrowy robił sieczkę. Przeszło mu dopiero po
    wkręceniu dwóch rozgałęziaczy (bo akurat to znalazło się w szufladzie). Co
    świadczy o tym, że zbyt mocny sygnał też czasami powoduje pikselozę.

    PS. Jeśli masz modem to zadbaj o to aby wszystkie rozgałęziacze przed
    modemem były dostosowane do istnienia kanału zwrotnego. Zazwyczaj widać to
    po złączu opisanym "DATA".

  • 6. Data: 2011-11-06 20:46:56
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

    >Wystarczy. To jest pełne pasmo RTV.

    Dzięki za info

    >To raczej problem po stronie sieci a nie Twojego tunera. A wręcz nawet w
    >stacji czołowej.

    Tym niestety będę mógł się podeprzeć, dopiero po wyeliminowaniu
    "słabego" sygnału dla tunera.
    Ciężko dyskutować jak na poziom sygnału według tunera jest niewystarczający
    Przy wartości 44 (cokolwiek to oznacza) wskaźnik jest czerwony.

    >55 dB jest dla DVB w zupełności wystarczającym poziomem :-)

    To nie wiem, dlaczego poziom według tunera jest na czerwono.
    Nie wiem co mierzył ten miernik bo faktem jest, że w zaleźności
    od kanału poziom potrafi się wachać pomiedzy 44 (czerwono)
    do 51 (tu już jest zielono).
    Wymienie splitter i zobaczymy.

    Domyślam się