    From: "Bogdan Kot" <b...@U...onet.eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Splitter
    Date: Fri, 4 Nov 2011 12:23:54 +0100

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j906fi$5jp$...@n...onet.pl...

    > Masz:
    > http://allegro.pl/rozgaleznik-abonencki-ra3f-telmor-
    gwarancja-i1904387483.html

    Dzięki, Szukałem na allegro tez, ale bardziej po splitter.
    Wystarczy te 862MHz jak tam jest też modem?

    > Szczerze mówiąc nie wiem skąd to przekonanie? Tuner cyfrowy potrzebuje
    > zdecydowanie niższego sygnału niż TV analogowy :-)

    Nie jestem szpecem od elektroniki, dlatego też zadaję pytanie na grupie,
    gdzie mam nadzieje uzyskać jakieś wskazówki.
    Analog działa ładnie i bez zakłóceń, a tuner do cyfrówki potrafi zrobić na
    ułamek sekundy
    sieczkę w postaci kwadracików lub chwilowego zaniku audio.
    Te 55dB to według szpeca od kablówki mierzone jego sprzętem.
    Nie wiem co za wartość pokazuje tuner (Technisat DIGIT K3X), ale dla kanału
    gdzie najczęściej
    pojawia się problem pokazuje poziom sygnału w okolicach 44 (jakość sygnału
    oczywiście 100%)

    > To pewnie odgałęźnik -8 dB. Drugie wyjście to przelot, tłumi w tym
    > przypadku ok. 1,6-2 dB.
    >

    > MZ to nawet może zostać tak jak jest, albo kup taki jak pokazałem na
    > wstępie. Jeśli przy poziomie ok. 55 dB tuner cyfrowy źle Ci odbiera to
    > albo są problemy z jakością sygnał, albo te 55 dB to widzimisię pomiaru
    > przez sam tuner :-). Tuner DVB pracuje spokojnie z sygnałem sporo poniżej
    > 50 dB.

    Tak jak wcześniej napisałem te 55dB to według fachmana z kablówki.
    Tutaj nie widziałem wyświetlacza podczas pomiaru. Natomiast podczas pomiaru
    przy pierwszym odgałęźniku widziałem na wyświetlaczu wartość powyżej 70dB.
    Aczkolwiek tak jak mówię jestem laikiem w tym temacie więc nawet nie wiem
    gdzie
    patrzeć. Faktem jednak jest ze po wywaleniu tego drugiego splittera tuner
    zaczał
    pokazywać siłę sygnału w okolicach 54 - 58 w zależności od kanału.

    BK