  • 1. Data: 2011-11-03 23:00:47
    Temat: Programator
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hej Panowie !!!
    Mój Młody jest na 3-m roku "Plątania drutów" - Polibuda Śląska /G-ce.
    Niee , nie chcę za niego zrobić projektu semestralnego , wiadomo , pomogę
    młodemu... Mamy z młodym 2 pomysły : Zrobić to na TTL'ach , albo na jakimś
    klonie '81. W obydwu przypadkach będzie potrzebny programator bądź to Epromów,
    bądź '51.. Ja , stary zgred pojechałbym nawet na leciwych FPGA XCS3031 , ale
    niech się młody trochę pomęczy.. Wiadomo , jak co , to pomogę....

    Wracając do tematu : w miarę tani programator EPROM/'51 - gdzie kupić ??

    MH

    P.S. OK , zaspokoję waszą ciekawość!!

    Tensometr=>wzmacniacz=>LPF=>A/D converter=>Siano cyfrowe=> 7-segment
    wyświetlacz.

    (licznik oddechów/minutę)

    P.S2 tak żeśmy to z młodym wykoncypowali,,

    Wracając do tematu wątka.. Gdzie i za ile Programator ?? Wiadomo , najlepiej
    pod USB.. ??

  • 2. Data: 2011-11-04 00:08:03
    Temat: Re: Programator
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.11.2011 00:00, MH pisze:
> [...]
    > niech się młody trochę pomęczy.. Wiadomo , jak co , to pomogę....
    >
    > Wracając do tematu : w miarę tani programator EPROM/'51 - gdzie kupić ??
    Dlaczego 51? Nie ma na to za darmo porządnego kompilatora. Narzędzi też
    nie za dużo.

    Z alternatyw proponuję:
    Jakiś AVRek za niecałą dychę, UsbASP z allegro za 30 złotych z przesyłką
    i będzie tanio, prosto i przyjemnie.

    ARMa (zwłaszcza gdy planuje być może coś robić w uC w przyszłości) -
    stm32 discovery jest w kamami za 52zł (+przesyłka) - programator po USB
    wbudowany, całkiem fajny ARMik na pokładzie - na start do ARMów świetna
    sprawa.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-11-04 10:01:29
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-11-04 00:00, MH pisze:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Wracając do tematu wątka.. Gdzie i za ile Programator ?? Wiadomo , najlepiej

    Jak tanio, to zrobić samemu. W sieci jest dokumentacja kilku wersji
    płytek PCB i darmowego softu. Wpisz hasło "Programator Willem".
    Ale jest pod LPT, choć może i są wersję pod USB.
    K.

  • 4. Data: 2011-11-04 14:42:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-11-04 00:00, MH pisze:

    > P.S. OK , zaspokoję waszą ciekawość!!
    >
    > Tensometr=>wzmacniacz=>LPF=>A/D converter=>Siano cyfrowe=> 7-segment
    > wyświetlacz.
    >
    > (licznik oddechów/minutę)

    Czy jest sens stosować tensometr do tak prostej aplikacji, wystarczy
    rozbita żarówka :-)
    Przez włókno przepuszczasz niewielki prąd, włókno się grzeje,
    przepływające powietrze je chłodzi. Zmienia się temperatura włókna, a z
    nią jego rezystancja. Jeśli włókno zasilane jest ze źródła prądowego,
    masz po prostu napięcie.
    Tego typu rozwiązania są często stosowane, hasło brzmi "katarometr".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-04 17:12:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-04 15:42, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Czy jest sens stosować tensometr do tak prostej aplikacji, wystarczy
    > rozbita żarówka :-)

    Moja wyobraźnia podpowiada mi że zbita żarówka w ustach jest mniej
    wygodna niż tensometr w okolicy klaty.

  • 6. Data: 2011-11-04 17:15:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-04 00:00, MH wrote:
    > w miarę tani programator EPROM/'51 - gdzie kupić ??

    Jesteś pewny że piszesz z tego stulecia? '51 ma same wady. W połaczeniu
    z EPROM to już znęcanie się nad studentami.

  • 7. Data: 2011-11-06 10:51:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tensometr=>wzmacniacz=>LPF=>A/D converter=>Siano cyfrowe=> 7-segment
    > wyświetlacz.

    Jak w pyszczek strzelił... ADuC816 -ka idealnie pasuje. Ma wszystko co
    potrzebujesz w sobie.

    > Wracając do tematu wątka.. Gdzie i za ile Programator ?? Wiadomo , najlepiej
    > pod USB.. ??

    A nie trza Panie, po RS-ie to idzie :)

    Miłego.
    Irek.N.