    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Splitter
    Date: Fri, 4 Nov 2011 09:07:11 +0100

    > Potrzebowałbym taki, który ma minimalne tłumienie na jedym
    > wyjściu (powiedzmy max. 4dB)
    > i trochę większe na dwóch pozostałych.

    Masz:
    http://allegro.pl/rozgaleznik-abonencki-ra3f-telmor-
    gwarancja-i1904387483.html

    > Tuner cyfrowy trochę gorzej sobie radzi przy niższym
    > sygnale dlatego
    > też chciałbym go podpiąć na wyjściu o niższym tłumieniu.

    Szczerze mówiąc nie wiem skąd to przekonanie? Tuner cyfrowy
    potrzebuje zdecydowanie niższego sygnału niż TV analogowy
    :-)

    > Teraz jest to podpięte mniej więcej tak że jest splitter z
    > 2 wyjściami
    > 8dB dla modemu i drugie do TV (bez opisu tłumienia).

    To pewnie odgałęźnik -8 dB. Drugie wyjście to przelot, tłumi
    w tym przypadku ok. 1,6-2 dB.

    > Do wyścia TV podłączony jest drugi splitter (tu nie ma
    > opisu jakie jest tłumienie, ale
    > nie był to najtańszy badziew). Aczkolwiek nie wiem bo o
    > ile dobrze przyuważyłem to różnica
    > w sygnale na tunerze cyfrowym z i bez tego drugiego
    > splittera to 56dB i 70dB (te 70dB to bezpośrednio
    > na wyjściu pierwszego splittera

    To z kolei pewnie jest odgałęźnik -10, -12 dB.

    > Tak więc proszę o radę jaki splitter kupić i jak to
    > najlepiej połączyć żeby uzyskać jak najlepsze efekty.

    MZ to nawet może zostać tak jak jest, albo kup taki jak
    pokazałem na wstępie. Jeśli przy poziomie ok. 55 dB tuner
    cyfrowy źle Ci odbiera to albo są problemy z jakością
    sygnał, albo te 55 dB to widzimisię pomiaru przez sam tuner
    :-). Tuner DVB pracuje spokojnie z sygnałem sporo poniżej 50
    dB.