  • 1. Data: 2011-11-04 06:31:30
    Temat: Radio internetowe w kuchni
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom i prośba o wyrozumiałość
    dla początkującego.

    Problem jest następujący: chciałbym, żeby w kuchni grało
    sobie radyjko internetowe (Polska Stacja albo i cokolwiek
    inszego), miło byłoby, gdyby zmiana stacji nie była bolesna.
    Jest serwerek, chodzący sobie na okrągło, robiący m.in.
    za centrum backupów, aż prosi się go wykorzystać do tego celu.
    Niestety stoi on w szafie w przedpokoju, razem z modemem
    kablowym i routerem WiFi, od kuchni dzieli go jeszcze jedno
    pomieszczenie (pokój młodszego dziecka), czyli dwie ściany.

    I teraz: jak rozwiązać komunikację? Najlepiej audio w jedną
    stronę, a sterowanie (podczerwień?) w drugą.

    Narzuca się wykorzystanie wałęsającego się tzw. TV sendera,
    wykorzystując tylko audio i zwrotny kanał pilota.
    Ale z uwagi na lokalizację serwerka tenże sender musi stać
    blisko routera WiFi i niestety dość skutecznie się wzajemnie
    zakłócają- albo działa to, albo to, w zależności od kombinacji
    kanałów routerka i urządzenia...

    Myślałem o małym nadajniku FM, coś w rodzaju transmittera
    stosowanego w samochodach- ma szanse to się sprawdzić?
    No i jak wtedy rozwiązać sterowanie? (choć w najgorszym
    przypadku pozostaje zmiana stacji z komputera).
    A może odpuścić sobie bezprzewodowość i puścić skrętkę
    (choć w kuchni zabudowa meblowa jest właśnie w tym kącie,
    poza tym znów to kucie dziur...)?

    A może jest jeszcze inne oczywiste rozwiązanie,
    które przegapiłem? Czy po prostu odpuścić i kupić
    gotowca (radio Wifi za 200 zł chyba się już kupi)?

    Dzięki za wszelkie sugestie.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 2. Data: 2011-11-04 08:44:10
    Temat: Re: Radio internetowe w kuchni
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Witam,

    Mam radio internetowe w kuchni a router WiFi dwa pokoje dalej i pięknie
    działa. Wymagana szybkość transmisji jest mała bufory duże więc nie ma
    problemu. Rozumiem, że chcesz słuchać stacji których nie ma w eterze, stąd
    takie pomysły z senderem. Jeśli stacja jest na UKF to lepiej słuchać wprost
    z UKF wysuwając ew. kawałek cienkiego drutu jako antenę za okno. Dzwięk
    wysyłany przez sender będzie bardziej zakłócany niż przekaz przez WiFi bo
    protokoły transmisji cyfrowej korygują ewentualne błędy. Na dodatek Sender
    jest to paskudztwo, które zakłóca WiFi w całej okolicy i nie wiedząc o nim
    nie widać w sieci dlaczego nie działa. Gdyby radio IP nie miało WiFi a tylko
    Ethernet lub WiFi było niestabilne to można zrobić transmisję po sieci
    elektrycznej modemami PoE. Ale to dodatkowy koszt i kilkanaście watów
    zużytej mocy.

    t-1

  • 3. Data: 2011-11-04 08:48:06
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie miało WiFi a tylko Ethernet lub WiFi było niestabilne to można zrobić
    > transmisję po sieci elektrycznej modemami PoE. Ale to dodatkowy koszt i

    Oczywiście pomyliłem się z szybkości i awersji do tego rozwiązania.
    Nie PoE a PLC.

    t-1

  • 4. Data: 2011-11-04 09:17:36
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 04-11-2011 09:44, t-1 rzecze:

    > Mam radio internetowe w kuchni a router WiFi dwa pokoje dalej i pięknie
    > działa. Wymagana szybkość transmisji jest mała bufory duże więc nie ma

    Spodziewam się, bo mam takowe radyjko w komórce i też pięknie działa
    w całym mieszkaniu. Tylko cena... no i radość DIY :-)

    > problemu. Rozumiem, że chcesz słuchać stacji których nie ma w eterze,
    > stąd takie pomysły z senderem. Jeśli stacja jest na UKF to lepiej

    Oczywiście, chodzi o stacje "wyłącznie internetowe" (nie UKF).
    A że serwerek zwykle się nudzi, więc on mógłby odbierać
    i tylko jakoś dźwięk trzeba "zanieść" do kuchni.
    Np. dla BT to pewnie za daleko...

    > błędy. Na dodatek Sender jest to paskudztwo, które zakłóca WiFi w całej
    > okolicy i nie wiedząc o nim nie widać w sieci dlaczego nie działa. Gdyby

    No właśnie stwierdziłem to organoleptycznie- albo sender, albo wifi :-)

    Czyli co, nie kombinować i kupić gotowca?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-11-04 10:37:26
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co"
    > Czyli co, nie kombinować i kupić gotowca?

    Tak myślę.
    Są na a...o od 150zł. (do 2000)
    Jak kupiłem powystawowe radio na Wolumenie za 140zł.
    t-1

  • 6. Data: 2011-11-05 08:18:23
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2011-11-04 09:44, t-1 pisze:

    > błędy. Na dodatek Sender jest to paskudztwo, które zakłóca WiFi w całej
    > okolicy i nie wiedząc o nim nie widać w sieci dlaczego nie działa.

    Podejrzewam, że nie tylko WiFi ale także sporo innych rzeczy po drodze
    pomiędzy pasmem radiofonicznym OIRT a częstotliwościami na których
    pracują sieci bezprzewodowe. Zapewne sieją harmonicznymi na wszystkie
    strony, bo sygnał na wyjściu nie jest odpowiednio filtrowany. ;)

    Moja propozycja jest następująca:
    1) Poszukać na Allegro dowolnego, taniego PDA z Windowsem Mobile. Coś w
    rodzaju iPAQ h4xxx, może być z zajechaną baterią. Ważne, żeby miał WiFi.
    2) Instalujesz na nim dowolny program umożliwiający słuchanie stacji
    internetowych. Im bardziej przyjazny interfejs użytkownika, tym lepiej.
    3) Mocujesz go jakoś stabilnie przy radioodbiorniku (jeśli ma wejście
    AUX, to odpada kombinowanie gdzie tu podać sygnał z wyjścia
    słuchawkowego), wzmacniaczu albo jakichś prostych głośniczkach
    aktywnych. Możesz wykorzystać oryginalną stację dokującą (o ile była w
    zestawie).
    4) Włączasz WiFi, łączysz się z domową siecią, odpalasz program,
    wybierasz stację z listy (wcześniej ewentualnie dodając linki do
    własnych streamów audio) i cieszysz się improwizowanym "radiem
    internetowym" z dotykowym interfejsem użytkownika. ;)

  • 7. Data: 2011-11-06 10:51:49
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2011-11-04 07:31, Dominik & Co pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom i prośba o wyrozumiałość
    > dla początkującego.

    tu masz niedrogie rozwiązanie - ale tylko w jedną stronę - może Ci to
    wystarczy ?

    http://allegro.pl/bezprzewodowy-audio-transmiter-sit
    ecom-wl060-2-4g-i1904387482.html

  • 8. Data: 2011-11-06 12:44:21
    Od: Maciej Milinkiewicz <p...@o...pl>

    Dnia 2011-11-04, o godz. 07:31:30
    Dominik & Co <d...@c...invalid> napisał(a):

    > I teraz: jak rozwiązać komunikację? Najlepiej audio w jedną
    > stronę, a sterowanie (podczerwień?) w drugą.

    Ja mam to zrobione w ten sposób audio serwera podłączone do
    samochodowego transmitera FM a na serwerze MPD które można sterować
    przez komputery lub klienta na Androidzie. Mam wtedy możliwość
    słuchania albo mp3 lub radia internetowego we wszystkich odbiornikach
    radiowych w domu.

    Pozdrawiam
    MM

  • 9. Data: 2011-11-07 08:06:00
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 06-11-2011 13:44, Maciej Milinkiewicz rzecze:

    > Ja mam to zrobione w ten sposób audio serwera podłączone do
    > samochodowego transmitera FM a na serwerze MPD które można sterować

    I samochodowy się sprawdza? Gdzieś powinienem mieć, wypróbuję
    (choć obawiam się, że moc może być ciut za mała).

    W sumie to najtaniej i bez przeróbki radia. A do sterowania
    coś by się wymyśliło (ot, choćby dzwonienie (bez odbierania)
    via gsm przełączające stacje wg predefiniowanej listy :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 10. Data: 2011-11-07 08:07:13
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 06-11-2011 11:51, pilocik rzecze:

    > http://allegro.pl/bezprzewodowy-audio-transmiter-sit
    ecom-wl060-2-4g-i1904387482.html

    2,4 GHz- czyli podejrzewam, że będzie działać z WiFi
    jak obecny sender (czyli albo jedno albo drugie)...

    --
    Dominik (& kąpany)