eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
  • Data: 2012-10-30 12:34:55
    Temat: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości

    >Bzdura... nie lubię takich teorii spiskowych bo sam jestem
    >projektantem.

    Moze w innej branzy, albo twoja firma jeszcze nie jest na etapie
    nakladania stalego podatku na klientow :-)

    >I tu się mylisz - niewiele sprzetu widzę próbowałeś naprawiać.
    >Co pada? Ano przeważnie kondensatory elektrolityczne, aluminiowe.
    >I jest to uniweralna usterka w płytach głównych, sieciowych
    >routerach,
    >drukarkach, monitorach - to jest po prostu dziś najsłabszy element.
    >Sądzę że 99% problemów z kilkuletnim sprzętem to elektrolity.

    Byc moze, tylko ta usterka promieniuje i moze sie zamienic w spalone
    polprzewodniki.

    >Mialem do czynienia z takim routerem/switchem Della że nie
    >dawał w ogóle napięcia z zasilacza dzięki takiej usterce...
    >Do naprawy za 5zł.

    A laczny czas naprawy ?
    Wlasnie mam rozebranego notebooka, niestety jest w tym 1%, rozbiorka
    zajela godzine, skladanie bedzie trwalo przynajmniej pol godziny,
    kondensatory male, to ile by kosztowala naprawa ?
    Fachowcowi z fabrycznego serwisu zabierze to oczywiscie mniej, ale
    wtedy placi za marke :-)
    Podlaczyc z miernikiem nie ma sie gdzie, schemat nawet nic nie da bo
    sciezki schowane ... co ma technik zrobic jak wymiana elektrolitow nie
    pomoze ?

    >Problem w tym, że taka naprawa kosztuje 5zł dla naprawiającego.
    >Jeśli sami naprawiamy, na przykład. Jeśli ktoś musi z takich napraw
    >utrzymać zakład, zapłacić prąd, czynsz i pensje pracownikom to
    >ze zrozumiałych powodów naprawa nie może kosztować 5zł, nie?

    A jak to jest zaklad w NY czy Chicago, to sie okazuje ze nie moze
    kosztowac nawet 200zl, ze taniej jest wymienic cala plyte glowna niz
    skrupulatnie szukac usterki, a wtedy ciag dalszy - nie ma
    zapotrzebowania na serwis, to nie ma czesci i instrukcji serwisowych.
    I nikt ich nie bedzie dla biednych Polakow robil, bo niby czemu. A w
    tle ... na kazdy zepsuty komputer sprzedamy jeden nowy.
    Wiec rola inzyniera w tym zeby produkt przetrzymal gwarancje ... ale
    tez nie pracowal potem zbyt dlugo :-)

    >Ci co zostali w biznesie mają się dobrze, ale jest ich dzisiaj
    >jeden promil lub mniej tego co było 50 lat temu...

    Nie wiem jak bylo 50 lat temu, ja znalem tylko jednego i on chyba do
    dzis oklada studentom ich prace dyplomowe. Ale niewykluczone ze wiecej
    zarabia na kserach i drukarkach :-)

    J.