-
Data: 2012-11-09 14:30:53
Temat: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1nczctongihlt.yi24pcloakle$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 3 Nov 2012 18:50:58 -0500, Pszemol napisał(a):
>> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Moze w innej branzy, albo twoja firma jeszcze nie jest na etapie
>>> nakladania stalego podatku na klientow :-)
>>
>> Wręcz przeciwnie - dostrzegamy że nasze produkty w pewnych
>> miejscach rdzewieją u klientów brzydko i właśnie niedawno
>> wymienialiśmy zawiasy drzwiczek na takie same tylko ze stali
>> nierdzewki i postumenty będziemy pokrywać takim pokryciem
>> jak się wyściela tyły ciężarówek "pick-up", taki bitumiczny syf :-)
>
> Za 10 lat bedziecie narzekac ze sprzedaz spadla :-)
Albo że wzrośnie, bo nikt nie będzie chciał rdzewiejącego szmelcu
od naszej konkurencji kupować...
>>> Wlasnie mam rozebranego notebooka, niestety jest w tym 1%, rozbiorka
>>> zajela godzine, skladanie bedzie trwalo przynajmniej pol godziny,
>>> kondensatory male, to ile by kosztowala naprawa ?
>>
>> Zależy kto naprawia - pisał do mnie niedawno gościu z usenetu który
>> chciał abym mu w USA zamówił kulki do przelutowywania obudów BGA
>> na płytach głównych... Sądzę że w USA naprawa polega na wymianie płyt.
>
> Nie tylko w USA.
> Sam dla siebie to sie mozesz tak bawic - poswiecisz wolne przez tydzien,
> jak sie uda to zaoszczedzisz tyle co zarobisz przez miesiac (ale trzeba
> miec kiepsko platna prace), jak sie nie uda ... to zaoszczedzisz na piwie,
> a i czegos sie nauczysz :-)
>
> Ale biznesu na tym nie zrobisz, chyba ze skupujac tanio zepsute,
> naprawiajac i sprzedajac.
Ten gostek potrzebował kulki w dużych ilościach właśnie do biznesu.
>>> Fachowcowi z fabrycznego serwisu zabierze to oczywiscie mniej, ale wtedy
>>> placi za marke :-)
>>> Podlaczyc z miernikiem nie ma sie gdzie, schemat nawet nic nie da bo
>>> sciezki schowane ... co ma technik zrobic jak wymiana elektrolitow nie
>>> pomoze ?
>>
>> Znaleźć sobie inną pracę?
>
> No, np u Della. Wymieniasz cala plyte, bo na gwarancji, klient jest
> zadowolony, a po gwarancji ... "wie pan - naprawa bedzie droga,
> komputer jest juz przestarzaly ... idz pan do sklepu i kup nowy".
Na przykład. Chodziło mi głównie o to, że jak ktoś sobie nie radzi
z naprawami to może powinien zmienić pracę, bo to nie dla niego.
>> Może zaczną wysyłać taki sprzęt do naprawy do Chińczyków?
>
> Oni juz nie zaczeli wiecej zarabiac ?
Oni zaczęli więcej zarabiać niż zarabiali 10 lat temu...
Wciąż jest to mniej niż zarabia się w Europie czy USA.
>>> I nikt ich nie bedzie dla biednych Polakow robil, bo niby czemu.
>>> A w tle ... na kazdy zepsuty komputer sprzedamy jeden nowy.
>>
>> Ale niekoniecznie klient kupi nasz, zwłaszcza jak się okaże że
>> naprawa oznacza stratę 100%. Może pójść do konkurencji i masz
>> podwójną stratę: raz utrata reputacji firmy a dwa utrata sprzedaży
>> dla konkurencji.
>
> ale u konkurencji jest podobnie, i na kazdego obrazonego
> klienta przypada jeden nowy klient :-)
To tak nie działa. Na wszystkich szkoleniach biznesowych uczy się
ludzi, że pozyskać nowego klienta jest dużo trudniej niż utrzymać
starego.
>>> Wiec rola inzyniera w tym zeby produkt przetrzymal gwarancje
>>> ... ale tez nie pracowal potem zbyt dlugo :-)
>> Rola inżyniera aby pracował jak najdłużej - aby starzał się
>
> Rola inzyniera aby firma najwiecej zarobila :-)
> Dlugofalowo oczywiscie.
Długofalowo nie zarabia się produkując buble i nie dbając o reputację.
>> technologicznie a nie miał usterek. Tak robią producenci
>> markowi: Sony, Panasonic, Samsung, Toshiba - im zależy
>> aby klient był zadowolony przez całe użyteczne życie urządzenia
>> i jak nadejdzie następna faza wymiany CD na DVD lub DVD na
>> blue raya to aby nie myślał o naszym produkcie jako o bublu
>> na którego trzeba było zaraz po gwarancji wydać kupę kasy...
>> Tak ja Ty insynuujesz mogą myśleć tylko oszuści a nie firmy
>> planujące zagnieździć się na rynku na długie dekady lat.
>
> No coz, miales tu podane drukarki - sami oszusci na rynku, ktorzy
> zamierzaja cie naciagac na drogie atramenty :-)
> Ale inaczej nie sprzedasz, bo kto ci kupi drukarke trzy razy drozsza od
> konkurencji o takich samych mozliwosciach ? :-)
>
> Z drugej strony - w elektronice szalony postep byl, sprzet sie starzal
> technologicznie, nie musial sie zepsuc aby klient chcial go wymienic
> na nowy. Ale i to sie powoli konczy w wielu rodzajach sprzetu.
Nie oszuści tylko raczej sprzęt tak potaniał że z jednej strony nie jest
zbyt niezawodny a z drugiej nie opłaca się go naprawiać...
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.12 14:32 Pszemol
- 09.11.12 15:41 J.F
- 17.02.13 14:55 Pszemol
- 17.02.13 22:57 J.F.
- 18.02.13 00:29 Pszemol
- 18.02.13 00:30 Pszemol
- 18.02.13 15:52 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO