  • 261. Data: 2012-06-06 08:39:52
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta jakies
    > 60zł.

    Klocków do Twojego dziś :)

    > a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
    > wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one
    > podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
    > A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
    > bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.

    Nie wiem czym jeździłeś, ale układy wtryskowe i bardziej skomplikowane
    układy gaźnikowe to są lata dużo wcześniejsze.

    > mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
    > nie dostaje ani grama paliwa?
    > (przyznaje, ze jestem zaskoczony)

    Jeżeli jest w ten system wyposażony to tak - podobnie jak teraz. Po
    zdjęciu nogi z gazu odcinane jest zasilanie paliwa (w tym biegu
    jałowego) i przywracane przy jakichś tam obrotach w okolicach 1000
    (tak mniej więcej). Sterowane elektronicznie, bądź podciśnienionwo.
    Tu jeszcze dla wyjaśnienie - piszę o Otto.

  • 262. Data: 2012-06-06 09:29:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Klocków do Twojego dziś :)

    > Nie wiem czym jeździłeś, ale układy wtryskowe i bardziej skomplikowane
    > układy gaźnikowe to są lata dużo wcześniejsze.

    z tych starszych, co do których mogę mieć wątpliwośc:
    mercedes 204D 1992 i 1997
    renault traffic 2001 chyba 2,4d ale moglo tez byc 1,9 - nie pamietam
    ford courier 2001 1,9D
    citroen zx 1993
    fiat scudo 1997

    To tak z tych najbardziej zapamietanych.

> [...]
    > (tak mniej więcej). Sterowane elektronicznie, bądź podciśnienionwo.
    > Tu jeszcze dla wyjaśnienie - piszę o Otto.

    dzięki za podpowiedz, musze cos wiecej na ten temat poczytac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 263. Data: 2012-06-06 09:29:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tym bardziej to co piszesz jest bzdurą.

    to co piszesz ty, równiez TYM BARDZIEJ jest bzdurą.

    > Znaczy co, nie jechałeś autem ze wskaźnikiem econo?
    > I wypowiadasz się o ekonomicznej jeździe?
    > Bo w praktycznie każdym aucie w którym ten wskaźnik występuje,
    > wskazuje na jakim biegu lub obrotach powinieneś jechać w danym
    > momencie, żeby optymalizować zużycie paliwa.

    Nie, nigdy nie jeżdziłem z takim wskaznikiem.
    Stopien ekonomicznosci jazdy rozpatruje na podstawie zuzycia paliwa a nie
    wskazań czujnika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 264. Data: 2012-06-06 09:29:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz?

    Wskazałes 1 różnicę. Przyspiesznie. Nie różnice. Rozróżniasz liczbe
    pojedynczą od mnogiej?
    Ja twierdze ze przyspiesza się energicznie (oczywiscie nie przy maks
    wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%)
    Ty twierdzisz, ze raczej na 7% bo tak cię ceed pouczał.

    > Poza tym, skoro Ty coś twierdzisz, to wypadałoby chociaż poszukać co i
    > przeczytać czy Twoje twierdzenie ma jakikolwiek sens.

    Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
    cytuje:
    Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
    Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
    obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 265. Data: 2012-06-06 09:37:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > to co piszesz ty, równiez TYM BARDZIEJ jest bzdurą.

    Albo moje, albo Twoje.
    Wybieram, ze Twoje to bzdura.

    > Nie, nigdy nie jeżdziłem z takim wskaznikiem.
    > Stopien ekonomicznosci jazdy rozpatruje na podstawie zuzycia paliwa

    Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
    ekonomicznej.
    To jakby nie to samo.

  • 266. Data: 2012-06-06 09:43:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Wskazałes 1 różnicę. Przyspiesznie.

    I znowu bzdura.
    Wskazywałem operowanie pedałem gazu (prawie brak) i moment zmiany biegu na
    wyższy (na długo zanim auto zechce pociągnąć).

    > Ja twierdze ze przyspiesza się energicznie (oczywiscie nie przy maks
    > wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%)

    A ja, że na 50-70% to się jeździ normalnie.
    A ekonomicznie na dużo, dużo mniej, bo inaczej i tak nic to nie daje.
    Skoro silnik i tak nie daje mocy, to gaz przy ZBYT niskich obrotach nie da
    żadnego efektu, oprócz WZROSTU zużycia paliwa.
    Oraz zużycia silnika rzecz jasna.

> [...]
    > Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
    > obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.

    A to:
    "jazdę na jak najwyższym biegu - przy prędkości 50 km/h powinno się jechać
    na czwartym lub nawet piątym biegu"
    czaemu pominąłeś?

  • 267. Data: 2012-06-06 09:58:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
    > obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.

    Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a raczej
    czysta demagogia.
    Np.
    http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/

    Zasady jazdy w stylu ECO:
    1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
    2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
    benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
    wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.

    Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres obrotów
    wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
    Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza, a
    zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    dynamiczną tak jak piszą.

    Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.

  • 268. Data: 2012-06-06 10:26:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
> [...]

    Zgadzam się, ze albo twoje, albo moje.
    Niestety nie mogę zgodzić się, że moje jest bzdurą.
    Z implikacji wychodzi zatem, że bzdurą są Twoje wypowiedzi.

    > Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
    > ekonomicznej.
    > To jakby nie to samo.

    Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są wskazania
    czujnika a nie spalanie...
    Ciekawe. Dla mnie jednak ważny jest wynik na stacji beznynowej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 269. Data: 2012-06-06 10:26:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > I znowu bzdura.
    > Wskazywałem operowanie pedałem gazu (prawie brak) i moment zmiany
    > biegu na wyższy (na długo zanim auto zechce pociągnąć).

    ale sugerujesz ze w tym punkcie moje wyobrażenia nie zgadzają się ze
    szkołami eko jazdy?
    Bo to ze szkoły eko jazdy nie zgadzaja sie z twoimi wyobrażeniami - to by
    się zgadzało.

> [...]
    > Skoro silnik i tak nie daje mocy, to gaz przy ZBYT niskich obrotach
    > nie da żadnego efektu, oprócz WZROSTU zużycia paliwa.

    Pomieszałeś coś.

    Piszesz, ze moje wyorażenia różnia się od tego co mówia szkoły.
    To pokazuje ci ze sie nie róznia.
    A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
    Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
    Gratulacje, podobno jak sie samemu cos wydedukuje, to na dłużej się
    zapamieta.

    > A to:
    > "jazdę na jak najwyższym biegu - przy prędkości 50 km/h powinno się
    > jechać na czwartym lub nawet piątym biegu"
    > czaemu pominąłeś?

    Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie
    jest.
    Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej predkości od
    przyspieszania?

  • 270. Data: 2012-06-06 10:38:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
    > Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.

    Absolutnie nie.
    Decyduje o tym fakt, że zanim zdążysz przyspieszyć trzeba zmienić bieg.
    I jak się wlokłeś, tak się wleczesz.

    > Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie
    > jest.

    Oczywiście że jest.
    Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty masz pedał gazu
    puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby przyspieszenie znowu
    było fatalne.

    > Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej predkości od
    > przyspieszania?

    Oczywiście.
    Tyle, że stosując te zadady nigdy nie dochodzisz do oczekiwanej (żeby się
    nie wlec) prędkości.
    A co za tym idzie, nie przyspieszasz praktycznie w ogóle i nie jedziesz
    praktycznie w ogóle.
    W zamian ślamarzysz się i się wleczesz na drodze.