-
261. Data: 2012-06-06 08:39:52
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>> Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
>> hamulcowego itd.
>>
> pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta jakies
> 60zł.
Klocków do Twojego dziś :)
> a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
> wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one
> podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
> A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
> bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.
Nie wiem czym jeździłeś, ale układy wtryskowe i bardziej skomplikowane
układy gaźnikowe to są lata dużo wcześniejsze.
> mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
> nie dostaje ani grama paliwa?
> (przyznaje, ze jestem zaskoczony)
Jeżeli jest w ten system wyposażony to tak - podobnie jak teraz. Po
zdjęciu nogi z gazu odcinane jest zasilanie paliwa (w tym biegu
jałowego) i przywracane przy jakichś tam obrotach w okolicach 1000
(tak mniej więcej). Sterowane elektronicznie, bądź podciśnienionwo.
Tu jeszcze dla wyjaśnienie - piszę o Otto.
-
262. Data: 2012-06-06 09:29:53
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>> Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
>>> hamulcowego itd.
>>>
>> pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta
>> jakies 60zł.
>
> Klocków do Twojego dziś :)
>
>> a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
>> wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to
>> one podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
>> A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już
>> dostawały i bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.
>
> Nie wiem czym jeździłeś, ale układy wtryskowe i bardziej skomplikowane
> układy gaźnikowe to są lata dużo wcześniejsze.
>
z tych starszych, co do których mogę mieć wątpliwośc:
mercedes 204D 1992 i 1997
renault traffic 2001 chyba 2,4d ale moglo tez byc 1,9 - nie pamietam
ford courier 2001 1,9D
citroen zx 1993
fiat scudo 1997
To tak z tych najbardziej zapamietanych.
>> mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania
>> silnikiem nie dostaje ani grama paliwa?
>> (przyznaje, ze jestem zaskoczony)
>
> Jeżeli jest w ten system wyposażony to tak - podobnie jak teraz. Po
> zdjęciu nogi z gazu odcinane jest zasilanie paliwa (w tym biegu
> jałowego) i przywracane przy jakichś tam obrotach w okolicach 1000
> (tak mniej więcej). Sterowane elektronicznie, bądź podciśnienionwo.
> Tu jeszcze dla wyjaśnienie - piszę o Otto.
dzięki za podpowiedz, musze cos wiecej na ten temat poczytac.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw
-
263. Data: 2012-06-06 09:29:56
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>> Nie bzdurz odnosiło sie do całosci wypowiedzi
>
> Tym bardziej to co piszesz jest bzdurą.
>
to co piszesz ty, równiez TYM BARDZIEJ jest bzdurą.
>> a nie do twojego wskaznika
>> econo, ktory nie mam pojecia, co ci pokazywał.
>
> Znaczy co, nie jechałeś autem ze wskaźnikiem econo?
> I wypowiadasz się o ekonomicznej jeździe?
> Bo w praktycznie każdym aucie w którym ten wskaźnik występuje,
> wskazuje na jakim biegu lub obrotach powinieneś jechać w danym
> momencie, żeby optymalizować zużycie paliwa.
Nie, nigdy nie jeżdziłem z takim wskaznikiem.
Stopien ekonomicznosci jazdy rozpatruje na podstawie zuzycia paliwa a nie
wskazań czujnika.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.
-
264. Data: 2012-06-06 09:29:57
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>> Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.
>>>
>> mógłbys wskazać te różnice?
>
> Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz?
Wskazałes 1 różnicę. Przyspiesznie. Nie różnice. Rozróżniasz liczbe
pojedynczą od mnogiej?
Ja twierdze ze przyspiesza się energicznie (oczywiscie nie przy maks
wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%)
Ty twierdzisz, ze raczej na 7% bo tak cię ceed pouczał.
> Poza tym, skoro Ty coś twierdzisz, to wypadałoby chociaż poszukać co i
> przeczytać czy Twoje twierdzenie ma jakikolwiek sens.
Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
cytuje:
Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu -
265. Data: 2012-06-06 09:37:20
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>> Nie bzdurz odnosiło sie do całosci wypowiedzi
>>
>> Tym bardziej to co piszesz jest bzdurą.
>>
> to co piszesz ty, równiez TYM BARDZIEJ jest bzdurą.
Albo moje, albo Twoje.
Wybieram, ze Twoje to bzdura.
> Nie, nigdy nie jeżdziłem z takim wskaznikiem.
> Stopien ekonomicznosci jazdy rozpatruje na podstawie zuzycia paliwa
Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
ekonomicznej.
To jakby nie to samo.
-
266. Data: 2012-06-06 09:43:08
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>
>>>> Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.
>>>>
>>> mógłbys wskazać te różnice?
>>
>> Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz?
>
> Wskazałes 1 różnicę. Przyspiesznie.
I znowu bzdura.
Wskazywałem operowanie pedałem gazu (prawie brak) i moment zmiany biegu na
wyższy (na długo zanim auto zechce pociągnąć).
> Ja twierdze ze przyspiesza się energicznie (oczywiscie nie przy maks
> wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%)
A ja, że na 50-70% to się jeździ normalnie.
A ekonomicznie na dużo, dużo mniej, bo inaczej i tak nic to nie daje.
Skoro silnik i tak nie daje mocy, to gaz przy ZBYT niskich obrotach nie da
żadnego efektu, oprócz WZROSTU zużycia paliwa.
Oraz zużycia silnika rzecz jasna.
> Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
> cytuje:
> Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
> Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
> obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.
A to:
"jazdę na jak najwyższym biegu - przy prędkości 50 km/h powinno się jechać
na czwartym lub nawet piątym biegu"
czaemu pominąłeś?
-
267. Data: 2012-06-06 09:58:52
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
> cytuje:
> Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
> Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
> obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.
Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a raczej
czysta demagogia.
Np.
http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
czednie-nie-znaczy-wolno/
Zasady jazdy w stylu ECO:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres obrotów
wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza, a
zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
dynamiczną tak jak piszą.
Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.
-
268. Data: 2012-06-06 10:26:13
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>
> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
>> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
>> poprzednim odcinku co następuje:
>>
>>>> Nie bzdurz odnosiło sie do całosci wypowiedzi
>>>
>>> Tym bardziej to co piszesz jest bzdurą.
>>>
>> to co piszesz ty, równiez TYM BARDZIEJ jest bzdurą.
>
> Albo moje, albo Twoje.
> Wybieram, ze Twoje to bzdura.
>
Zgadzam się, ze albo twoje, albo moje.
Niestety nie mogę zgodzić się, że moje jest bzdurą.
Z implikacji wychodzi zatem, że bzdurą są Twoje wypowiedzi.
>> Nie, nigdy nie jeżdziłem z takim wskaznikiem.
>> Stopien ekonomicznosci jazdy rozpatruje na podstawie zuzycia paliwa
>
> Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
> ekonomicznej.
> To jakby nie to samo.
>
Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są wskazania
czujnika a nie spalanie...
Ciekawe. Dla mnie jednak ważny jest wynik na stacji beznynowej.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.
-
269. Data: 2012-06-06 10:26:14
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>> Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.
>>>>>
>>>> mógłbys wskazać te różnice?
>>>
>>> Wskazywałem, nie czytałeś na co odpowiadasz?
>>
>> Wskazałes 1 różnicę. Przyspiesznie.
>
> I znowu bzdura.
> Wskazywałem operowanie pedałem gazu (prawie brak) i moment zmiany
> biegu na wyższy (na długo zanim auto zechce pociągnąć).
>
ale sugerujesz ze w tym punkcie moje wyobrażenia nie zgadzają się ze
szkołami eko jazdy?
Bo to ze szkoły eko jazdy nie zgadzaja sie z twoimi wyobrażeniami - to by
się zgadzało.
>> Ja twierdze ze przyspiesza się energicznie (oczywiscie nie przy maks
>> wcisnietym pedale gazu ale gdzies na 70%)
>
> A ja, że na 50-70% to się jeździ normalnie.
> A ekonomicznie na dużo, dużo mniej, bo inaczej i tak nic to nie daje.
> Skoro silnik i tak nie daje mocy, to gaz przy ZBYT niskich obrotach
> nie da żadnego efektu, oprócz WZROSTU zużycia paliwa.
> Oraz zużycia silnika rzecz jasna.
>
Pomieszałeś coś.
Piszesz, ze moje wyorażenia różnia się od tego co mówia szkoły.
To pokazuje ci ze sie nie róznia.
A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
Gratulacje, podobno jak sie samemu cos wydedukuje, to na dłużej się
zapamieta.
>> Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
>> cytuje:
>> Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
>> Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
>> obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.
>
> A to:
> "jazdę na jak najwyższym biegu - przy prędkości 50 km/h powinno się
> jechać na czwartym lub nawet piątym biegu"
> czaemu pominąłeś?
Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie
jest.
Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej predkości od
przyspieszania?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu -
270. Data: 2012-06-06 10:38:54
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
> A ty piszesz, ze 50-70 to nie jest ekono, bo to jest normalnie?
> Czyli ok, sam doszedłes do wniosku ze ekono nie znaczy kapelusz.
Absolutnie nie.
Decyduje o tym fakt, że zanim zdążysz przyspieszyć trzeba zmienić bieg.
I jak się wlokłeś, tak się wleczesz.
> Nie pominałem. Rozmawialiśmy o przyspieszaniu a ten fragment o tym nie
> jest.
Oczywiście że jest.
Bo przyspieszenia można się spodziewać, właśnie wtedy gdy Ty masz pedał gazu
puszczony i zmieniasz bieg na wyższy, tylko po to, aby przyspieszenie znowu
było fatalne.
> Mam nadzieje, że rozróżniasz jazde po osiągnieciu oczekiwanej predkości od
> przyspieszania?
Oczywiście.
Tyle, że stosując te zadady nigdy nie dochodzisz do oczekiwanej (żeby się
nie wlec) prędkości.
A co za tym idzie, nie przyspieszasz praktycznie w ogóle i nie jedziesz
praktycznie w ogóle.
W zamian ślamarzysz się i się wleczesz na drodze.