eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 241. Data: 2012-06-05 21:28:34
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-05 20:58, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
    >
    >>> 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
    >>> ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
    >>
    >> Nic się nie zmieniło.
    >
    > to mnie zaciekawiło. Dlaczego?

    Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
    hamulcowego itd.

    > Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu silnikiem
    > auto nie dostaje paliwa.

    A co to jest wg Ciebie nowsze auto?

    > Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa się na biegu jałowym a nie
    > na hamowaniu silnikiem.

    Chodziło Ci chyba o to, że więcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu
    silnikiem niż na biegu jałowym?

    No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko
    zresztą) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który
    działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
    samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt
    duża...







  • 242. Data: 2012-06-05 21:28:57
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-06-2012 o 19:05:55 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    >
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jqldu4$bkm$...@n...dialog.net.pl...
    >> W dniu 2012-06-05 18:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>> Znajdź mi mniejsze miasto w którym 2km "jedzesz" 30 - 40 min i to dzień
    >>> w dzień. Alternatywnych tras brak.
    >>
    >> I nie opłaca się zaparkować gdzieś przed tym ostatnim 2-kilometrowym
    >> odcinkiem i przejść na własnych kończynach?
    >
    > A kto Ci powiedział, że to jest ostatni odcinek?
    > Może 15 kilometrów jest za, a 22 przed nim?


    Bingo! - odpowiedziałem już Romanowi - te 2 kilometry są w "środku" trasy.

    TG


  • 243. Data: 2012-06-05 22:21:29
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.
    >> Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie
    >> przyspieszać,
    >> tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową.
    >
    > Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda....
    >
    mam.
    Moje auta paliły zawsze mało w stosunku do sredniej.
    Przykładowo:
    - nowa corsa 1,4Tdci - 4,1l
    - nowy yaris 1,4TD - 4,3l
    - courier stary jak swiat z 800.000 km na liczniku - 6,5l
    - mercedes 204D - 10l ale nim akurat o zwawej jezdzie nie ma co mówic :)

    To ty piszesz, ze ekonomicznie nie jezdzisz.
    Ale rozumiem, ze nie przeszkadza ci to byc specjalistą rowniez w tym
    temacie?




    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".


  • 244. Data: 2012-06-05 22:21:30
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>>>> Bo ecodriving (zwłaszcza w mieście) nie powoduje, że jesteś
    >>>>>> gdzieś wolniej.
    >>>>>
    >>>>> Jasne.
    >>>>>
    >>>> No jasne, że jasne.
    >>>> moze ty po prostu ecodrivingu nie rozumiesz?
    >>>
    >>> Oczywiście że rozumiem.
    >>> Trzeba jechać tak, żeby nie wydawało się, że auto zaczyna normalnie
    >>> ciągnąć. ;-)
    >>
    >> czyli nie wiesz.
    >> Po pierwsze przyspieszasz na ok 70% mocy samochodu,
    >
    > Nie bzdurz, kiedyś miałem auto zastępcze i wskaźnik ekono (czyli
    > polecenie zmiany biegu) obserwowałem.
    > To nie było 70% mocy samochodu, tylko prędzej 7%.
    >
    nie bzdurz.
    Jezdze starym samochodem, ktory obecnie pali jakies 6-6,5l/100km
    Z wiekszosci swiateł ruszam jako ten szybszy a nie ten wolniejszy.
    W życiu jezdziłem wieloma innymi i jakos nigdy nie miałem specjalnego
    problemu z ekonomiczna i jednoczesnie zwawą jazda.

    > W każdej gazecie porady dotyczące jazdy eko są zbliżone do tych
    > obserwacji. 70% mocy samochodu, to ja w życiu w mieście nie
    > wykorzystuję, a ekonomicznie nie jeżdżę.
    >
    >>osiągasz oczekiwaną
    >> predkość i wtedy najwyższy bieg i econo
    >
    > Problem w tym, że nie osiągnę w ten sposób oczekiwanej prędkości, bo
    > miejsca do następnych świateł zazwyczaj nie starcza. ;-)
    >
    moze problemem jest oczekiwana predkosc?


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Czy ty jestes normalny, czy tylko listonoszem?"
    by Jenka


  • 245. Data: 2012-06-05 22:21:31
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    >>>> 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
    >>>> ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
    >>>
    >>> Nic się nie zmieniło.
    >>
    >> to mnie zaciekawiło. Dlaczego?
    >
    > Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
    > hamulcowego itd.
    >
    pomijam te wielkosc poniewaz zestaw klocków kosztuje do mojego auta jakies
    60zł.

    >> Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu
    >> silnikiem auto nie dostaje paliwa.
    >
    > A co to jest wg Ciebie nowsze auto?
    >
    a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
    wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one
    podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
    A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
    bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.

    >> Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa się na biegu jałowym a
    >> nie na hamowaniu silnikiem.
    >
    > Chodziło Ci chyba o to, że więcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu
    > silnikiem niż na biegu jałowym?
    >
    tak, oczywiscie.
    sorry.

    > No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko
    > zresztą) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który
    > działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
    > samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt
    > duża...
    >
    mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
    nie dostaje ani grama paliwa?
    (przyznaje, ze jestem zaskoczony)


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu


  • 246. Data: 2012-06-05 22:55:40
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >>> Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu
    >>> silnikiem auto nie dostaje paliwa.
    >>
    >> A co to jest wg Ciebie nowsze auto?
    >>
    > a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.

    Kiedy zamiast gaźników wprowadzono wtryski.
    A to było daleko dawniej niż w 2004.


  • 247. Data: 2012-06-05 22:57:20
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >> No i mnóstwo luda empirycznie sprawdzało czy w większym mieście jest
    >> większe spalanie niż w mniejszym.
    >> Wystarczy im uwierzyć, dokładnie tak samo jak z Australią.
    >
    > generalnie tak.
    > Tyle tylko, ze przypominam, iż mówiłem o jezdzeniu po miescie bez stania w
    > korkach

    Utopia w przypadku większości dużych miast.


    > Odnosząc się do poprzedniej tezy, pytanie, czy w duzych miastach auta palą
    > wiecej ponieważ są inaczej ułożone ulice i światła, czy dlatego, że ludzie
    > stoją w korkach.

    Więcej świateł, więcej samochodów chętnych do przejechania na światłach.
    Nawet gdy nie ma korków (czyli kolejek większych niż na jedną czy dwie
    zmiany świateł).




  • 248. Data: 2012-06-05 22:59:33
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
    > Dnia 05-06-2012 o 19:05:55 Cavallino <c...@k...pl>
    > napisał(a):
    >
    >>
    >> Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    >> wiadomości grup dyskusyjnych:jqldu4$bkm$...@n...dialog.net.pl...
    >>> W dniu 2012-06-05 18:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>
    >>>> Znajdź mi mniejsze miasto w którym 2km "jedzesz" 30 - 40 min i to dzień
    >>>> w dzień. Alternatywnych tras brak.
    >>>
    >>> I nie opłaca się zaparkować gdzieś przed tym ostatnim 2-kilometrowym
    >>> odcinkiem i przejść na własnych kończynach?
    >>
    >> A kto Ci powiedział, że to jest ostatni odcinek?
    >> Może 15 kilometrów jest za, a 22 przed nim?
    >
    >
    > Bingo! - odpowiedziałem już Romanowi - te 2 kilometry są w "środku" trasy.

    Zawsze mnie zastanawia takie szukanie dziury w całym, taki czepiacz nic nie
    wie o realiach, z postu nic takowego (czego się czepia) nie wynika, albo
    jest to przynajmniej nieistotna kwestia, bo clou dotyczy czegoś innego, ale
    jednak musi się czepić jakiejś pierdoły.



  • 249. Data: 2012-06-05 23:01:00
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-05 22:21, Budzik pisze:

    > a nie wiem, kiedy nastapiła ta zmiana.
    > wiem natomiast ze jak po 2004 roku jezdziłem nowymi samochodami to one
    > podczas hamowania silnikiem nie dostawały paliwa.
    > A jak jezdziłem starszymi (rok produkcji 2001 i starsze) to już dostawały i
    > bardziej opłacało się jezdzic na jałowym.
    >

    Moja Laguna 1.8 90KM z 1995r. już odcinała paliwo przy hamowaniu
    silnikiem. Warunkiem tego były obroty silnika pow. ~1500.

    > mam rozumieć, że zawsze tak jest, ze samochód podczas hamowania silnikiem
    > nie dostaje ani grama paliwa?
    > (przyznaje, ze jestem zaskoczony)
    >

    Zawsze. Ale ... patrz wyżej (wspomniany warunek).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 250. Data: 2012-06-05 23:01:01
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>> chyba mówimy o tym samym tylko innymi słowami.
    >>> Generalnie chodzi o to, że econo wcale nie znaczy ślamazarnie
    >>> przyspieszać,
    >>> tylko szybko osiągnąć założoną predkośc przelotową.
    >>
    >> Czyli to jednak Ty nie masz pojęcia, co oznacza ekonomiczna jazda....
    >>
    > mam.

    Wątpię po tym co piszesz.
    Byłeś na jakimś kursie jazdy o kropelce?

    Poczytaj jak bardzo rozbieżne są ich teorie z Twoją.

    Eko to po prostu nieużywanie gazu.

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: