eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Wed, 06 Jun 2012 11:16:43 +0200
    Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
    Lines: 38
    Message-ID: <jqn7ge$4dd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcc62a1$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf0dbd$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.123.221.24
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338974542 4525 91.123.221.24 (6 Jun 2012 09:22:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Jun 2012 09:22:22 +0000 (UTC)
    X-User: kolczan0
    In-Reply-To: <4fcf0dbd$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453669
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2012-06-06 09:58, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a
    > raczej czysta demagogia.
    > Np.
    > http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/
    >
    >
    > Zasady jazdy w stylu ECO:
    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
    > benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
    > wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
    >
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
    > Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
    > a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    > dynamiczną tak jak piszą.
    >
    > Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    > masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.

    Spróbuj.
    W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault - przejazd
    zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z zaleceniami
    (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko litr na 100 km
    mimo trochę większego ruchu. Pierwszy przejazd robiłem i tak oszczędnie
    (jak mi się wydawało).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: