  • Data: 2012-06-06 11:39:06
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    > http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/
> [...]
    > 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych
    > obrotach.
    > 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
    > silniku
    > benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    > 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
    > dynamicznie,
    > wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?

    Taki ze w tym punkcie pracy silnik ma najwieksza sprawnosc.
    Jesli wiec chcesz zuzyc paliwo na przyspieszenie - to wlasnie tak.

    Oczywiscie dochodzi druga czesc, znacznie bardziej istotniejsza -
    opory ruchu rosna wraz z predkoscia. A wiec:
    a) ekologicznie znaczy powoli, 70km/h jest oszczedniejsze niz 90km/h,
    b) jak wyjezdzamy z wioski i do nastepnej mamy np 5 km drogi, to nie
    mam pojecia co bedzie oszczedniej - gaz na 3/4, przez tych ~400m
    rozpedzamy sie do 100km/h i tak kontynujemy, czy muskamy delikatnie
    gaz i po 1 km mamy upragniona stowe.
    Silnik w pierwszym przypadku pracowal lepiej, ale jednak tan kilometr
    przejechalismy przecietnie z wieksza predkoscia, a wiec i opory byly
    nizsze.

    >W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault -
    >przejazd zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z
    >zaleceniami (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko
    >litr na 100 km mimo trochę większego ruchu.

    A moze wlasnie dlatego ? Wiekszy ruch, mniej wyprzedzania, wiecej
    jezdzenia 70 za ciezarowkami ?

    Ja raz jeden pojechalem oszczednie. Ulewa byla, czas byl, powiedzialem
    sobie ze mi sie nie spieszy i pojechalem do Warszawy "jak wszyscy".
    Spalanie spadlo sporo, czas przejazdu wydluzyl sie o godzine.

    J.