  • 61. Data: 2009-10-20 13:22:01
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 22:11, "Paweł W." wrote:

    > Hot piksele.

    Obecność hot pikseli chyba nie zależy od czasu naświetlania.

    --
    nb

  • 62. Data: 2009-10-20 13:26:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 22:46, Yogi(n) wrote:

    > Użytkownik "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał
    > w wiadomości news:743903037.20091019193228@_spam_gazeta.pl...
    >
    > Tu jest zdjęcie z pentaxa k10D, który ma matrycę sony:
    > http://c.wrzuta.pl/wi18484/4d5949fc000e08c84adccdb9/
    0/dark

    To jest JPEG, który może zniknąć pojedyncze piksele

    --
    nb

  • 63. Data: 2009-10-20 13:44:46
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 października 2009 (15:26:58) napisano:

    > To jest JPEG, który może zniknąć pojedyncze piksele

    Prosze, RAW z D80 o ktorym pisalem, aparat ma juz pol roku ale nadal
    jest ok:
    http://83.14.53.12/DSC_0046.zip

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 64. Data: 2009-10-20 13:46:12
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 października 2009 (02:09:15) napisano:

    > Daj linka do rawa.

    Tak jak obiecalem z rana, jedno juz zalatwilem, RAW zrobiony dzis na
    D80:

    http://83.14.53.12/DSC_0046.zip

    Mam nadzieje ze wraca Ci wiara :)

  • 65. Data: 2009-10-20 15:23:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    0/dark

    > To jest JPEG, który może zniknąć pojedyncze piksele

    Tu są rawy, warunki identyczne (odszumianie na off, ok. 30 sek, w pierwszym
    ISO 100, w drugim 1600). W drugim widać trochę różowych ciapek, ale
    porównywalnie z tym co w jpg. W pierwszym nie znalazłem.

    http://rapidshare.com/files/295537887/szum.rar.html

    --
    Yogi(n)

  • 66. Data: 2009-10-20 19:03:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > Nie byłem pewien, czy to przypadkiem nie negatywy także tak nazywano.

    Chodziło mi o slajd Provie 100, całkiem niezły do nocnych fotek. Po
    naswielaniu kilkanaście minut w (prawie) zupelnych ciemnosciach, mozna było
    uzyskać taki efekt:
    http://img18.imageshack.us/img18/7749/s001605.jpg

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 67. Data: 2009-10-20 21:49:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Jak już uda ci się podpiąć z taką matrycą pod solidny obiektyw (co się będę
    > ograniczał, VLT może być :) to schłodzenie przestaje być problemem :D

    :)

    > No dobrze, ale jeśli na każdej klatce pojawiają się jasne punkty w tych
    > samych miejscach to coś jest jednak nie tak. Może mapowanie zachodzi
    > nieprawidłowo, a może co innego?

    Może trzeba je wymusić, ale jak wspominałem - wciąż nie wierzę.

    > :)

    :>

    d.

  • 68. Data: 2009-10-20 22:51:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Na dzien dzisiejszy byc moze jest to awykonalne gdyz to nie jest moj
    > aparat, testy robilem przy zakupie z wylaczonym odszumianiem wysokiego
    > iso, bylo to pol roku temu. Jednak napisze maila do znajomej by
    > wykonala taki test w dniu dzisiejszym i zapisala w RAW-ie, odezwe sie
    > w tym poscie z linkiem. Moge natomiast wykonac cos takiego w dniu
    > jutrzejszym na swoim 40D, podesle. Robilem w JPEG na najwyzszej
    > jakosci, nie w RAW, nie sadzilem ze podczas zapisu JPEG z wylaczonym
    > jakimkolwiek odszumianiem, dziala jakikolwiek algorytm odejmowania
    > czarnej klatki.

    JPG nie należy nigdy ufać - dziś każdy czy chcesz czy nie jest odszumiany.
    Mówiłem Ci że 40D ma CMOS i ma się nijak.

    > I jeszcze napomkne, testy robilem na nowych aparatach, jak mi
    > wpadlo cos na matryce lub mojej znajomej od D80 to sorry winnetou ale
    > juz teraz moze cos sie swiecic. Gruszke mam ale doswiadczenia wiem ze
    > wszystkich brudow nie usunie a plynu kupowac nie bede.

    Przy takim czasie śmieci nie mają znaczenia - nie zobaczysz ich, chyba że
    zaświetkasz matrycę od strony wizjera. Wyglądałyby jednak inaczej.

    > Widze ze Ty taki niewierny Tomasz jestes, ok poszukam specjalnie dla
    > Ciebie, nie wiem czy znajde dzis czy za kilka dni bo to przegladanie
    > 50GB zdjec, jednak i ja mam takie aparatow. Od razu informuje
    > ze nie sa to RAWy, takich nie dostaniesz, jpeg w najwyzszej jakosci z
    > wyłączonym jakimkolwiek odszumianiem.

    Jak musisz przeglądać 50GB zdjęć by szukać to znaczy że problem raczej nie
    istnieje i nie objawia się normalnie. Co do JPG - pisałem Ci, że podlegają
    odszumianiu i tak.

    > Ja mam Canona 40D, nie nikona ani soniacza.

    To koleżanka czy ktokolwiek komu usiłujesz wmówić, że aparat ma wadę. Ten
    typ matrycy tak ma.

    > RAWa z tego soniacza to bede mial dopiero po odeslaniu z serwisu, no
    > ale jak na JPEG widac to w RAW tym bardziej nie zadziala algorytm
    > odejmowania czarnej klatki.

    Nie zrozumiałeś - jak widzisz coś w JPG to w RAW możesz poznać więcej
    prawdy. JPG jest jak odbitka, gdy RAW to coś typu kliszy.

    > No jasne, nie mam co robic tylko klamac na usnecie. Mowie ze mam foty
    > i wkurwiajace piksele na kazdym zdjeciu swiecace w tym samym ponkcie,
    > bede szukal ale nie chce mi sie jak cholera ze wzgledu na to ze akurat
    > Ty nie wierzysz, to przysluga dla znajomej tak jak pisalem i nie mam
    > zamiaru sleczec godzinami w przeszukiwaniu zbiorow bo Dominik z usnetu
    > nie wierzy.

    To po co tu gadasz o tym? Zrób ten test z odejmowaniem ciemnej klatki i
    wtedy się martw. Gorące piksele są mapowane automatycznie w sonym, a
    właściwie jak pisałem to wymysł minolty odziedziczony przez sony. Przy 30
    sekundach problem się będzie objawiał na takim CCD z całą pewnością. Po
    wyciąganiu darka znika zupełnie.
    Na normalnych zdjęciach jeśli widać punkty to trzeba wymusić mapowanie.
    Działa dokładnie jak odejmowanie ciemnej klatki, tyle że z stałym czasem
    około 2s.

    > Mam takie foty, jak trafie to wrzuce do tego tematu wiec
    > prosze zerkaj tu czasami jesli Ci zalezy. Celem wyslanego posta jest
    > opinia kolegow z usnetu co sadza o tym przyapdku, co poradzic znajomej
    > bo nie mam soniacza a na canonach i nikonach tych co testowalem
    > (W NOWOSCI!), w identycznych warunkach i ustawiniach, nie swieca
    > sie piksele. OK, faktycznie tu CCD tu CMOS, moze to byc przyczyna,
    > jednak dziwnie z tym D80-tką skoro tez jest na CCD, dlatego bede
    > prosil o tego RAW'a, to chyba najszybciej zalatwie.

    Jeśli na CCD nie widzisz tego efektu to coś jest nie tak. Włącz maksymalną
    czułość i czas i delektuj się - różnica może tylko być w stopniu i
    dodatkowych ustawieniach.
    Męczę Cię o RAW, bo tego sonego da się ustawić tak by wzmacniał szum.
    Włącz maksymalne DRO i zdziw się jaka jest różnica przy niskim zakresie
    tonalnym. Jak na normalnych zdjęciach widzisz ten efekt to musisz
    przeprowadzić mapowanie - i tak jak pisałem - polega właśnie na
    dwusekundowym darku.

    > :D

    :P

    d.

  • 69. Data: 2009-10-20 23:06:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Tak jak obiecalem z rana, jedno juz zalatwilem, RAW zrobiony dzis na
    > D80:
    >
    > http://83.14.53.12/DSC_0046.zip
    >
    > Mam nadzieje ze wraca Ci wiara :)

    Przeglądnąłem sobie, ale charakter szumów nie wygląda jakby to nie było
    odszumiane. Czy ktoś mający nikona może przeanalizować EXIF? :)

    d.

  • 70. Data: 2009-10-20 23:24:45
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witaj dominik,

    Dnia 21 października 2009 (01:06:34)

    > Przeglądnąłem sobie, ale charakter szumów nie wygląda jakby to nie było
    > odszumiane. Czy ktoś mający nikona może przeanalizować EXIF? :)

    O ja pierdziu, czy na prawde tak Ci ciezko uwierzyc ze wyłączono to
    odszumianie ? Uwierz wreszcie, NIE MA hot pikseli, szumow i innych
    swiecacych punkcikow, nie ma tez na moim Canonie 40D. Nie bylo tez na
    staruszku 300D. Yogi(n) tez wrzucil fote testowa i jak zerknałem to
    rowniez nie zauwazylem HOT-ow.

    Maciej K. aka Sesjusz
    www.mkhobby.com