    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Date: Sat, 26 May 2012 01:12:17 +0200

    On 2012-05-22 10:35, Mariusz [mr.] wrote:
    > A czy mógłby mi ktoś wreszcie wytłumaczyć, co się dzieje po zapaćkaniu
    > półprzezroczystego lustra?

    Jest zapaćkane i efekt jest ten sam jaki daje zapaćkana soczewka tylnia (w
    kwestii jakości zdjęć) oraz taki sam efekt w kwestii działania AF jak
    zapaćkanie lustra w lustrzance (tam możesz zapaćkać trzy strony nawet).

    Rozumiem jednak, że smarkanie do komory lustra jest na porządku dziennym
    większości userów. Tak samo zresztą jak i wlewanie do wnętrza kleju czy
    żywicy, która dopiero porządnie zniszczy takie lustro. W normalnej
    lustrzance również wszyscy smarkają i wymieniają lustro przynajmniej raz
    na miesiąc, bo przecież takie obsyfiałe nie zmierzy dobrze światła,
    popsuje obraz w wizjerze i uniemożliwi AF.

    > - jakie są szanse na samodzielne czyszczenie?

    Takie jak na samodzielne mycie zębów - jak masz dwie lewe ręce i się
    postarasz to sobie wszystkie powybijasz całkiem skutecznie.

    > - ile może kosztować firmowy serwis

    Nie wiem jak teraz, wspomniany gdzieś w odpowiedziach pan naprawił za 70EUR,
    przy czym miał całość w środku do wymiany (oczywiście odbywało się to
    przez oficjalny serwis i krótko po premierze slt).
    Ile kosztuje porządna folia? Ramki, sprężynek i mocowania chyba nie
    trzeba, bo do takiego uszkodzenia wypada już się lepiej postarać i pewnie
    dalej urypane są fajniejsze rzeczy jak np matryca, migawka itd.

    > (i jak długo jesteśmy
    > pozbawieni narzędzia pracy? [niezrobione zdjęcia pewnie bolą wtedy
    > najbardziej]).

    Och, ach.
    Nic nie boli tak bardzo jak rzycie.
    :)

    Bez lustra nie ma AF i jest więcej ISO, a co bardziej rozgarnięci userzy
    sobie je wyciągają jak im to pasuje (bądź blokują w pozycji jaka jest do
    czyszczenia matrycy). Wymiana jest natomiast prostsza niż wymiana matówki
    i też wystarczy do tego przynajmniej jedna sprawna prawa ręka, więc jak
    ktoś ma dwie lewe, a pewnie przy okazji nie ma też już i zębów - to odpada
    niestety.

    > Póki wątpliwości nie wyjaśnią się na korzyść Sony, to system SLT dla
    > mnie nie istnieje. Tyle a propos "zmierzchu" z mojej strony. :)

    Póki co pewne jest, że najgłośniej to zawsze będą krzyczeć Ci, którzy nie
    dość że nie mieli takiego aparatu w łapkach by się z nim porządnie
    zapoznać, to jeszcze jak zwykle muszą być najlepszymi znawcami w danym
    temacie kompletnie o nim nie wiedząc, a siejąc swoje fobie w każdą stronę.

    Mam nadzieję, że większość dostrzega ironię, nawet tę ortograficzną.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_