    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Date: Sat, 26 May 2012 00:44:38 +0200

    On 2012-05-23 13:12, Mariusz [mr.] wrote:
    > Jest jeszcze taki problem, że czyszczenie lustra jest o jakiś rząd
    > wielkości trudniejsze, niż czyszczenie matrycy

    A ile razy czyścisz ją w lustrzance, gdzie też jest półprzezroczyste, bo
    część światła wpada do AF. co więcej na drugim mini lusterku..

    Choć trudno w to uwierzyć większość nie smarka do aparatu i nie przykleja
    gili do tylnej części lustra. Drobne pyłki wyczyścić za to nie problem, a
    i tak wpływ na zdjęcia mają często znikomy.

    > (a niektórzy nawet tego się boją :)

    A wszelkie punkty serwisowe aparatów foto się tylko z tego cieszą, od
    dłuższego czasu czyszczenia matryc, matówek, wizjerów, obiektywów i
    podobnych to ich coraz bardziej dochodowy interes. Kosmicznej technologii
    do tego nie trzeba, więc i w domu poradzi sobie każdy kto nie ma dwóch
    lewych rąk i nie wpadnie na głupi pomysł jak czyszczenie wnętrza sprężonym
    powietrzem.

    > tymczasem o ile w klasycznej lustrzance kilka plamek na
    > lustrze nie gra roli, to tu już ma znaczenie kluczowe...

    Ou rili?
    A mi się wydawało, że im dalej od matrycy tym jednak mniejszy wpływ na
    zdjęcie i jego jakość. Chociażby tu zrobiono wyjątkowo straszny test:
    http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html

    No dobra, byli już śmiałkowie co to sprawdzali jak się miewa grawitacja na
    aparat i po odpowiednio udanej próbie otrzymali odpowiednio zniszczone
    lustro półprzepuszczalne:
    http://img715.imageshack.us/img715/7586/dsc4619z.jpg
    Następnie trzeba było poszukać czegoś, co to zastąpi, może to?
    http://img812.imageshack.us/img812/8836/dsc4621l.jpg
    Po kilku próbach: http://img845.imageshack.us/img845/7899/dsc4654.jpg
    Jest gotowe: http://img17.imageshack.us/img17/1484/dsc4655m.jpg
    i tak: http://img252.imageshack.us/img252/8425/1003321v.jpg
    Zastanawiasz się czy robi zdjęcia, a AF działa? Właściwie to zdjęcie to
    wyżej z palcami było zrobione właśnie z tą folią, dlatego też na mocnych
    światłach widać poświatę. AF sobie też radzi mimo tej zniewagi.

    Może ktoś w końcu pojmie, że to nie jest szczególnie hi-tech technologia i
    nawet nietrudno to podmienić i jednak będzie działać. Na rynku jest wiele
    fajnych folijek do palmów i teraz komórek.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_