    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Date: Tue, 09 Jun 2009 22:16:27 +0200

    Marx wrote:
    > Hmm, swoj mam juz pare miesiecy, a kupiony byl w grudniu, i nie ma
    > takiego problemu. Innymi slowy jestes przypadkiem Muzykanta, ktoremu
    > jako jedynemu kurzy sie Canon :)

    Co ja Ci poradzę na to, że niestety tamron tak zasysa kurz? Widocznie ten
    typ tak ma i już. Wystarczy zresztą spróbować zoomować z obiektywem w ręce
    i aż czuć jak powietrze przelatuje.

    > A powaznie, Sigma to niestety taka jakosc, miales pecha, ale nie
    > generalizuj na podstawie jednego przypadku.

    Ja, o tamronie, ale w podejrzewam że w każdym super zoomie tak będzie.
    Przynajmniej takim który nie ma IF-a. Im większy zakres tym gorzej.

    > Ale ja nie pisze o Tamronie, tylko o Sigmie, ktora jest ostra.

    Sigma nie jest lepsza, ma przede wszystkim spory problem z CA. Powyżej
    setki też już rozdzielczość mocno spada.

    > No to jedziemy, ceneo.pl:
    >
    > Sony 18-70mm f/3.5-5.6 DT: 289,00
    > Sony DT 55-200mm F4-5.6: 499,00
    > Razem: 788zl
    > Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Asp. IF Minolta: 999,00
    >
    > Roznica: 211zl
    >
    > Teraz twoja propozycja:
    > Sigma AF 70-300/4-5.6 APO DG MACRO SONY/MINOLTA: 659,00 (i trzeba miec
    > szczescie zeby zebatki nie polecialy)
    > Zostaje 340zl, czekam co zaproponujesz nowego lepszego od kita w tej
    > cenie...

    W porównaniu do 18-200mm nic, ale wspomniane dwa będą jaśniejsze i
    ostrzejsze w swoich zakresach. Niebawem będzie można kupić kita 18-50 i
    ten będzie raczej lepszy od aktualnego, właśnie dzięki zmniejszeniu zakresu.
    Za to jak porównasz z trochę lepszym Tamronem 18-250mm - to już róznica w
    cenie jest znaczna. W jakości zresztą ciągle też.

    > No i przypominam, ze do ceny dolicz niewygode noszenia i zmiany
    > obiektywow - nie kazdy to lubi.

    Z kolei kupno lustra z jednym hiperzoomem to też średni interes. Ani
    rozsądnej kontroli nad GO, ani rozmiarów czy wagi.

    > Hiperzoom jest kompromisem, ale w wypadku swiadomego wyboru to czasami
    > najlepsze rozwiazanie. Ja np. swiadomie wybralem Sigme, bo w warunkach
    > reporterskich (a wiekszosc zdjec robie wlasnie takich) nie ma czasu na
    > zmiane obiektywu.

    A ja wyznaję zasadę, że lepiej czasemi nie zrobić zdjęcia niż i tak mieć
    je beznadziejne. Hiperzoom to ani jakość, ani wygoda. Tam gdzie z takim
    światłem możesz robić zdjęcia to i tak hybrydy dają radę. :)

    Ale kto co lubi i tak.

    d.