  • 171. Data: 2011-07-15 15:04:12
    Temat: Re: Software warranties
    Od: lolo <n...@n...com>

    > To nie jest tak. Nieważny patent jest nieważny i nie trzeba go
    > podważać: można po prostu wytwarzać produkty, które byłyby objęte tym
    > patentem bez zgody właściciela patentu. Jeśli właściciel cię pozwie,
    > to sąd rozstrzyga, że patent jest nieważny i każe powodowi ponieść
    > koszta procesu.
    >
    > No chyba że patent jest jednak ważny, a to, że "nie powinny mieć
    > przyznanych patentów" to jedynie twoje osobiste zdanie.

    jasne, ale każdy wolałby sprawę mieć czystą a nie ryzykować oskarżenie,
    które może pociągać za sobą spore ryzyko finansowe

    obrona swojego stanowiska też kosztuje a sąd jak miałby to rozstrzygnąć
    jeśli nie na sposób podobny do podważania patentu? trudno gromadzić
    dowody na aktualny stan wiedzy a przepychanki na ekspertyzy to też
    kosztowna zabawa

    ogólnie patentowanie elementów GUI czy innego look'n'feel to IMHO raczej
    przegięcie a już na pewno nie wymaga ochrony rzędu XX lat

    > Jeśli nie sprzedajesz w USA, to obowiązek uregulowania spraw
    > patentowych leży po stronie importera.

    wystarczy sklep zlokalizować w kraju i problem jest problemem klienta?

    > Oczywiście jeśli patent przyznany jest w Europejskim Biurze
    > Patentowym, to liczy się jako przyznany w Polsce również.

    tak, z grubsza wiem ... ale na szczęście jeszcze nie obejmują
    oprogramowania?

    i chyba coś jeszcze nie do końca dobrze funkcjonuje ta uni-fikacja
    docelowo zastępująca urzędy krajowe? jakieś kraje/opozycjoniści/maruderzy

  • 172. Data: 2011-07-15 15:39:01
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 3:28 pm, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > LOL - i ci ludzie oczywiscie nie kupuja nielegalnego alkoholu, lecz
    > rezygnuja z jego spozycia ze wzgledu na zbyt wysoka cene.

    Jedni kupuja nielegalny alkohol, drudzy kupują mniej alkoholu. Jeśli
    teraz pijacy jednak kupują wódkę i jabole w monopolowym czy w GS-ie (a
    sam widziałem, jak kupują!) zamiast kupować od bimbrownika, to nie
    dlatego przecież że u bimbrownika jest równie drogo albo drożej, tylko
    dlatego że np. nei znają bimbrownika, że musieliby specjalnie gdzieś
    łazić i załatwiać, a suszy już teraz, że bimber źle wchodzi itd. Więc
    mam akurat realnych ludzi, którzy kupują legalny, akcyzowany alkohol
    przy dzisiejszej cenie, upijają się nim i uprzykrzają mi życie. I
    jestem przekonany, znając te środowiska, że gdyby alkohol w sklepie
    był tańszy, to kupowaliby go częściej, upijaliby się częściej i
    uprzykrzaliby mi życie bardziej.

    > Formalnie tak. W praktyce nie.
    > Z takiego powodu, ze jak podatki nie beda "moralnie uzasadnione" i
    > "sprawiedliwe" to ludzie nie beda ich placic (vide krzywa Laffera).

    Hipotetyczna krzywa Laffera nie ma żadnego związku ze sprawiedliwością
    podatków, odnosi się tylko do wysokości.

    Natiomiast jeśli ludzie wolą płacić podatki sprawiedliwe i moralnie
    uzasadnione, to dlaczego wprowadzanie przez państwo właśnie takich
    podatków miałoby być "problemem" i to jeszcze "co gorsze"? Ja na
    przykład też wolę płacić sprawiedliwe i moralnie uzasadnione podatki i
    uważam, że to właśnie bardzo dobrze, jeśli akurat takie są.

    > To pobozne zyczenie.
    > Prosze - wykaz w koncu te korelacje pomiedzy wysokoscia akcyzy a iloscia
    > spozywanego alkoholu w spoleczenstwie (lub jakiejs grupie spolecznej).

    Otóż pijacy często mają takie sytuacje, że kupiliby i wypili sobie coś
    (legalnie, w sklepie), ale akurat nie mają kasy. Jakby mieli kasę, to
    by kupili, a tak to nie kupują.

    Że tak jest to dla mnie oczywiste, więc nie będę się fatygował i
    szukał dowodów (chociaż na pewno jest sporo ciekawych badań
    socjologicznych na ten temat).

    > "Krzywa Laffera" - mowi ci to cos?

    Proszę bardzo:

    Krzywa Laffera to hipotetyczny wykres funkcji wpływu z podatków od
    wysokości podatku. Bywa używana przez różnych głupoli jako argument za
    tym, że podatki trzeba obniżyć, to wpływy będą większe. Problem polega
    na tym, że żeby coś takiego z niej wywnioskować, należałoby znać jej
    kształt. Ponieważ wpływy z podatków zależą od pierdyliarda różnych
    innych czynników oprócz wysokości samego podatku, takiej krzywej dla
    danych warunków nie da się ani zmierzyć, ani też nie ma żadnej
    poważnej teorii ekonomicznej mówiącej, jak taka krzywa miałaby
    wyglądać.

    Głupolom, którzy nie znają podstaw logiki, wydaje się, że skoro znana
    jest wartość tej krzywej dla zera, że skoro dla podatku od dochodów
    przy 100% wynosi hipotetycznie również zero, to wynika z tego, że ta
    krzywa ma postać łuku z jednym maksimum. W dodatku ich libertatiańska
    religia (libertarianizm często idzie w parze z byciem głupolem) mówi
    im, że podatki, jakie by akurat nie były, są "wysokie", z czego
    wnioskują, że znajdują się akurat po prawej stronie tego postulowanego
    maksimum. Żeby uzasadnić tę wiarę, wyszukują przypadki, kiedy po
    obniżeniu podatku wzrosły przychody z tego podatku. W swoim
    głupolstwie wydaje im się, że oto wyznaczyli dodatkowe dwa punkty na
    krzywej Laffera, sprzed i po podniesieniu podatku, nie kojarząc, że
    dla dwóch kolejnych lat to są dwie różne krzywe Laffera, co choć
    trochę inteligentna osoba rozumie przez sam fakt, że wpływy z podatków
    zmieniają się z roku na rok nawet jeśli stawka podtaku się nie
    zmienia.

    Tyle wiem o krzywej Laffera.

    > O calkowitym wolumenie sprzedazy - powiedzmy w litrach czystego alkoholu.

    No i nawet jeśli masz rację, to nic z tego nie wynika bez ujęcia tych
    liczb w jakieś proporcje. Powiedzmy przykładowo, że w kraju w
    jakimśtam okresie sprzedaje się 20 tysięcy litrów alkoholu poniżej
    ceny akcyzy i 2 miliony litrów powyżej ceny akcyzy. Powiedzmy
    podwyższamy akcyzę i liczby te zmieniają się na 21 tysięcy litrów
    poniżej akcyzy, i półtora miliona powyżej akcyzy. Tak więc zgodnie z
    tym, co napisałeś, wzrosła całkowita ilość alkoholu sprzedawanego
    poniżej ceny akcyzy. Ale ogólnie było warto.

    Nie mówiąc już o tym, że sprzedawanie poniżej kosztów ma charakter
    incydentalny. Jeśli np. na wskutek podniesienia akcyzy zmaleje
    spożycie alkoholu, to powiedzmy hurtownia może stracić rentowność i
    sprzedać zalegający towar poniżej kosztów (i poniżej ceny akcyzy) żeby
    opróżnić magazyn, ale przecież to też znaczy, że nie zamówi kolejnej
    partii, w związku z czym w przyszłości może już nie znaleźć się w
    takiej sytuacji.

    > Z punktu widzenia tzw. "kosztow spolecznych" nie ma znaczenia, czy
    > alkohol bedzie kupowany legalnie, czy nielegalnie - nie ma znaczenia,
    > czy pijany kierowca wypil bimber zrobiony przez sasiada, czy tez
    > obanderolowana wodke.

    Z punktu widzenia kosztów społecznych znaczenie ma to, że tylko
    niewielka część kierowców ma sąsiada, który robi bimber, a w sklepie
    wódkę może kupić każdy.

  • 173. Data: 2011-07-15 15:46:40
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 3:44 pm, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > Podrzuć jeszcze odpowiedni paragraf, tak informacyjnie, który to mówi.

    To chyba raczej wynika z braku paragrafu, który mówi, że nie wolno :)

  • 174. Data: 2011-07-15 16:23:33
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 4:04 pm, lolo <n...@n...com> wrote:

    > jasne, ale każdy wolałby sprawę mieć czystą a nie ryzykować oskarżenie,
    > które może pociągać za sobą spore ryzyko finansowe

    Każdy by wolał, ale ogólny system prawa cywilnego, taki jaki jest,
    oznacza, że każdy może pozwać każdego o cokolwiek i takie oskarżenie
    może pociągać spore ryzyko finansowe.

> [...]
    > jeśli nie na sposób podobny do podważania patentu? trudno gromadzić
    > dowody na aktualny stan wiedzy a przepychanki na ekspertyzy to też

    Ale patent może być nieważny nie tylko z powodu akutalnego stanu
    wiedzy, może też być nieważny z powodu bycia oczywistym lub
    nieinnowacyjnym.

    Pewną zaletą takiego normalnego systemu (w odróżnieniu od
    "australijskiego" jest to, że jak znajdziesz przyznany patent, to na
    dzień dobry ktoś, kto się zna, przejrzał już zgłoszenie pod tym kątem,
    więc możesz na dzień dobry uznać, że patent jest rzeczywiście ważny,
    jeśli nie chcesz robić ekspertyzy lub nie masz powodów przypuszczać,
    że jest inaczej.

    NB. to tez nie jest tak, co się iluś osobom tutaj chyba wydaje, że jak
    jest przyznany patent na np. "wyświetlanie informacji za pomocą tekstu
    na ekranie podzielonym na dwie części", to znaczy, że każde
    wyświetlanie na ekranie podzielonym na dwie części potencjalnie
    narusza ten patent. Takie coś to jest skrótowy opis, patent dotyczy
    tego, co jest w pełnym opisie wynalazku, gdzie w takim przypadku
    znajdzie się opis jakiegoś dość konkretnego sposobu wyświetlania
    informacji.

    > ogólnie patentowanie elementów GUI czy innego look'n'feel to IMHO raczej
    > przegięcie a już na pewno nie wymaga ochrony rzędu XX lat

    Ja uważam, że jeśli coś jest rzeczywiście innowacyjne, to raczej warto
    to chronić, chociaż nie mam konkretnie zdania, na ile lat. Przykładowo
    w kwestii GUI właśnie np. Microsoftowe wynalazki typu ribbon albo
    interfejs taki jak w Windows Phone uważam, że są innowacyjne, i jak
    ktoś chce skopiować, to niech płaci, a jak nie chce płacić, to niech
    sam wymyśli coś lepszego.

    > wystarczy sklep zlokalizować w kraju i problem jest problemem klienta?

    Amerykanie w jakichś sytuacjach uznają, że podlegasz ich jurysdykcji,
    jeśli np. przez internet oferujesz produkty skierowane do. Ja bym się
    spytał w takiej sytuacji prawnika. Jeśli sprzedajesz fizycznie,
    wysyłkowo (z dostawą tylko w kraju) lub pośrednikom w kraju, to to, że
    ktoś ewentualnie twój produkt przewiezie i będzie używał w USA to już
    nie jest twój problem.

    > tak, z grubsza wiem ... ale na szczęście jeszcze nie obejmują
    > oprogramowania?

    W praktyce jakośtam mogą objemować. Znaczy teoretycznie jest zapis, że
    nie dotyczą, ale jest też interpretacja że np. nośnik instalacyjny
    jest urządzeniem technicznym zmieniającym sposób działania komputera i
    jeśli na wskutek tego komputer stanie się urządzeniem naruszającym
    patent, to rozprowadzanie takiego nośnika również wymaga zgody
    właściciela patentu.

    > i chyba coś jeszcze nie do końca dobrze funkcjonuje ta uni-fikacja
    > docelowo zastępująca urzędy krajowe? jakieś kraje/opozycjoniści/maruderzy

    Znaczy na razie urzędy krajowe jeszcze funkcjonują, nie wiem jak jest
    z opozycją. Z problemów to tylko wiem, że jest problem taki, że mimo
    harmonizacji przepisów odpowiednie ustawy funkcjonuja w kontekście
    różnych systemów prawnych państw członkowskich i w ramach tego sądy
    mogą mieć różne interpretacje takich niejednoznacznych sformułowań,
    jak na przykład co to znaczy, że patentowalnymi wynalazkami nie są
    "programy na komputery". EPO jako taki nie kieruje się żadną
    jurysdykcją, tylko wewnętrznymi przepisami intepretującymi dyrektywę
    patentową - które to z kolei przepisy nie dotycza państw członkowskich.

  • 175. Data: 2011-07-15 16:34:07
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 3:37 pm, Jakub Owczarski <j...@g...com> wrote:

    > BTW Islandia wygłupiła się jeszcze bardziej i chcą zabronić
    > papierosów:http://wyborcza.pl/1,75476,9886199,W_Isla
    ndii_papierosy_tylko_na_rece...

    Nie uważam, że to jest do końca takie nieracjonalne. Bo jeśli np.
    chodzi o moje zdanie o legalizację np. heroiny, to bym powiedział, że
    na receptę dla uzależnionych to owszem, powinna być, ale czy w wolnym
    obrocie, to już bym miał wątpliwości. A papierosy pod względem
    szkodliwości i potencjału do uzależnienia leżą przecież gdzieś blisko
    heroiny...

  • 176. Data: 2011-07-15 17:39:32
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-07-15, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > To chyba raczej wynika z braku paragrafu, który mówi, że nie wolno :)

    Zgodziłbym się, gdyby nie było paragrafu mówiącego że nie wolno
    *produkować i sprzedawać* alkoholu bez odpowiednich zezwoleń (wprawdzie
    nie podam w tej chwili który to by był paragraf, ale skoro jest podatek
    akcyzowy, to chyba taki paragraf musi być). Zatem jeśli wolno na własny
    użytek, to powinien być jakiś paragraf wyłączający taką działalność spod
    zakazu jako wyjątek.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 177. Data: 2011-07-15 18:53:23
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 15.07.2011 19:39, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

> [...]
    > akcyzowy, to chyba taki paragraf musi być). Zatem jeśli wolno na własny
    > użytek, to powinien być jakiś paragraf wyłączający taką działalność spod

    A to nie wynika z prawa UE? Dozwolona produkcja na własny użytek do iluś
    litrów? Kojarzę, że jest jakiś limit procentowy i litrowy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 178. Data: 2011-07-15 19:31:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-15 02:10, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Po pierwsze, to bzdura. Po drugie właśnie o to chodzi, żeby takie
    > praktyki nie były legalne.

    Jak to, chcesz zdelegalizwaoć dmuchane rakiety napędzane rosołem? A jak
    za pare lat okaże się że rosół ma znakomite własnosci utleniające? W
    imie czego chcesz zakazać badań na napędem rosołowym? Albo chcesz
    zakazać kupowania oprogramowania które nie działa ale ktoś chce kupić?

    > Wszystko jest inne od czegokolwiek innego z natury rzeczy, ale to słaby
    > powód żeby legalizować np. biznes polegający na braniu pieniędzy za
    > motocykl, a dostarczaniu klientowi hulajnogi.

    Przeciez na tym polega dzisiejszy handel i produkcja. Klient i producent
    wspólnie dogadują się że to co prawda nie jest motocykl, ale już nie
    hulajnoga. Klientowi wystarcza, producentowi pasuje. Rynek
    wyoptymalizował co trzeba, a jak chcesz hulajnoge albo motocykl
    prawdziwy to też nie ma problemu z zakupem.

    > Dopóki nie chodzi tylko ta aplikacja, to nie muszą wymieniać telefonu,
    > wystarczy, że zwrócą kasę za tę aplikację - i zwracają.

    Wolałbym pełna wersje na tydzień a potem zapłacić.

    > Przecież nie chodzi o to, że nie ma bugów, tylko że ci zwrócą kasę jeśli
    > aplikacja nie nadaje się do uzytku.

    Zdefiniuj "nie nadaje się".

    > A jak odpowiednio wielu klientów
    > zgłoszą problem z aplikacją, to Apple może ją usunąć a App Store.

    Bo Apple dba o jakośc że ojej. I natychmiast usuną. Nawet sprawniej niż
    politycznie niepoprawne aplikacje.

    > Natomiast bugi w aplikacji, które by powodowały niestabilne działanie
    > systemu albo błędne działanie innych aplikacji chyba zdarzają się bardzo
    > rzadko, o ile w ogóle?

    W świecie PC to przypadek codzienny.

    > Możesz.

    To po co Ci gwarancja?

    > Ale przecież nie trzeba. Wystarczy móc znaczną większość przypadków
    > obsłużyć przy pomocy 20 pytań, a reszcie proponować zwrot kasy.

    I w ten sposob twój biznes-plan zawiera funckję random() bo h... wie ile
    błedów znajdą ludzie.

    > Nie mam pojęcia o jakiej firmie mówisz, ale dyskryminacja klientów z
    > realnym problemem ze względu na kolor włosów nie wydaje mi się poważna.

    Jednym z objawów ucieczki od argumentacji jest czepianie się
    tumanistycznych szczegółów. Do wyboru: ortografia albo słówka.
    Ostatecznie może być rasizm albo obozy koncentracyjne.

    > Zmieni jak kupi laptopa z Windows, którego się nie da aktywować bo
    > cośtam cośtam.

    Phi. Aktywacja... Nie, notatnik ma buga. Takieg normalnego. Uniemozliwa
    *mi* pracę. Idę więc zwrócić towar do sklepu i wracam z pustym dyskiem
    twardym, zadowolony że pokazałem tym zgniłym kapitalistom, a co!

    > Wtedy będzie mógł powiedzieć: albo mi to naprawicie, albo
    > zwracajcie kasę, nie obchodzi mnie, czy to problem software'owy czy
    > hardware'owy.

    Ojej, ale się wystraszą.

    > I za tę kasę może sobie kupić kolejnego laptopa z Windows

    Na którym nie dziala notatnik. Wpadasz w rekurencję.

    >, który mu się
    > już będzie aktywował.

    Wybrałeś sprytny przykład typu "nie działa egemplarz". Ja jednak drąże
    temat "co jesli nie dzialają wszystkie i tylko troche".

    > No ale to jednak powinien być wybór klienta.

    W ogóle lepiej żeby klient miał wybór równiez zakupu bez gwarancji.

    > Nie wiem jak z istnienia tej instytucji wywodzisz, że każde rozbudowane
    > oprogramowanie narusza kilkadziesiąt patentów.

    Z doświadczenia. Skromnego, ale zawsze.

  • 179. Data: 2011-07-15 19:49:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-15 10:44, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Istotną informacją może być dla mechanika czy samochód miał bak
    > zatankowany do pełna czy tylko do połowy; konsument może nie wiedzieć że
    > to było istotne i tej informacji nie podać.

    Jednak zapytany o to zapewne tej informacji może udzielić. W przypadku
    zapytania konsumenta czy jego jądro posiada poprawkę x-y-z-1.4 zapewne
    pozostanie bez odpowiedzi.

    > No popatrz. To zupełnie jak u mechanika samochodowego.

    Mechanik nie ma milionów stopni swobody. Samochody to dośc prymitywne
    urządzenie. Zdolniejszy absolwent zawodówki opisze jego działanie w 80%.

    > Jeśli producent ma paręset tysięcy klientów, to raczej go stać. Jeśli
    > nie ma, to niepotrzebna mu setka ludzi na helpdesku.

    O nie nie. Kazio napisał zajefajna aplikację do bekania na iFona. Setki
    ludzi kupiło ją po $3.99 i okazało się że beka tylko trzy razy i zwisa
    na *niektorych* telefonach. Kazio ma do dyspozycji pół pokoju ktory
    dzieli z siostrą i telefon mamy. No dobra. Przesadzam. Ale czujesz
    problem małych wytworców?

    > Nie zrozumiałeś idei zwrotu. Klient, żeby skorzystać z tego prawa, musi
    > wykazać że produkt mu nie działa

    W przypadku odkurzacza to proste - nie konsumuje śmieci. W przypadku
    software ilośc elementow które mogą nie pasować jest ogromna i zawsze
    się coś znajdzie.

    > Jeśli problem jest
    > wyimaginowany, to zwrotu nie masz obowiązku przyjąć.

    Pewnie. Za to tracę czas i pieniądze na jego obsługę.

    > Albo też problem istnieje, a mimo to firma nie znika z rynku.

    Ależ przykład MS znakomicie pokazuje że nawet największe g... może
    przynosić miliardy dochodu. W informatyce jest za duzo monopolu w sensie
    informatycznym.

    > Chyba że producent nie przyjmuje, bo w warunkach technicznych nie było
    > ani słowa o ilości dokumentów, którą system jest w stanie obsłużyć.

    Kupiłeś coś bez czytania warunków? Znajomi prawnicy mają takie
    kretyńskie powiedzenie "nieznajomośc prawa szkodzi". Bardzo niechętnie
    je powtarzam rownież tutaj.

    > W życiu byś się nie domyślił że taka pierdoła może uniemożliwiać
    > korzystanie z systemu i że trzeba o nią zapytać przy kupowaniu (mimo że
    > na dobrą sprawę jest oczywista), chyba że wcześniej by cię ugryzła
    > w dupę.

    Wystarczy że ugryzła w dupę konkurencję.

    > Owszem. Ale będą występować rzadko. Chyba że to duży system, ale wtedy
    > masz duży zespół i sporo zasobów, więc to rzadko i tak jesteś w stanie
    > obsłużyć.

    Utopia.

    > Jak mówiłem, bywa że za błędy się płaci. Chyba że wolisz brnąć
    > w testowanie trzymając się aktualnych narzędzi i metodologii (byle
    > uzyskać zadowalającą jakość, która minimalizuje ryzyko wystąpienia
    > zgłoszenia reklamacyjnego).

    To nie ja wole. To scisła kalkulacja biznesowa. Przepisanie software
    kończy się częściej jego smiercią. Bo konkurencja tego nie robi.

    > Ale sprzedawca nie ma obowiązku zobowiązywać się do takiego czegoś.

    Rynek go przymusi. Na tej zasadzie MediaMarkt przyjmuje zwroty na "bo
    tak". I wszyscy są zadowoleni.

    > Istotne jest że *sprzedawca nie jest do niczego zmuszony*, chyba że sam
    > dobrowolnie się zobowiąże.

    Przeciez gwarancja wlasnie go zmusi.

    > Arbitraż? Zupełnie na tych samych warunkach jak w innych gałęziach,
    > bo tam to *działa*?

    W wiekszym programie masz setki takich dupereli. Kto będzie sponsorował
    pierdzenie w stołki przy rozmowach o kolorze menu? Bo konkurencja może
    być złosliwa.

    > Jak nie chce, to znaczy że nie udało się odtworzyć problemu. Albo klient
    > uzupełni zgłoszenie, albo odrzucasz jako niekompletne i bezzasadne.
    > Popatrz, zupełnie jak w ticketach bugtrackera!

    Niezła jakośc pracy. W zasadzie mozna by napisać auto-responder który na
    kazdego maila z gwarancją napisze że "nie udało nam się odtworzyć bledu,
    spadaj na drzewo z gwarancją". OMG, jestem genialny.

  • 180. Data: 2011-07-15 19:54:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-15 02:18, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Decyduje sąd.

    Expert: Wysoki sądzie, widac wyraźnie że iterator przemieścił się o
    czternascie elementów podczas iteracji po heapie interfejsów Foo.

    Sąd: Aha. To wszystko jasne.

    > Rzeczoznawcy są po to, żeby sądowi przekazać istotną
    > wiedzę z przedmiotu sprawy

    Powyżej masz istotną.

    >, ale to nie oni decydują.

    Ślepa Temida, co? Ktoś z mojego otoczenia złośliwe zauważyl po
    przygodach z Majestatem że powinno się na nazywać "tępa Temida" bo w
    sprawach technicznych jest spory kłopot w zakumaniu istoty rzeczy na
    poziomie szkoły podstawowej.

    > Jeśli się jest dużym klientem instytucjonalnym kupującym specjalistyczne
    > systemy i dysponującym tabunem prawników. A chodzi o to, żeby konsumenta
    > i mniejszych instytucji też chronić - nawet wtedy, kiedy gwarancji nie
    > ma i nie można jej mieć.

    Ale co to za ochrona która polega na obciązaniu producenta zawracaniem
    dupy i generacją kosztow? To ja dziękuje, wole bez gwarancji ale taniej.

    > Ale nie chodzi o to, żeby dostała po dupie, tylko żeby tysiące klientów
    > nie zostało orżniętych na ileśtam dolarów w majestacie prawa.

    E tam. To będzie prawdopodobnie werja oficjalna UE.