    From: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Sun, 17 Jul 2011 07:52:54 +0200
    <ivjva9$tgi$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivmngo$1qv$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivms8l$8m2$3@solani.org> <s...@e...rdc.pl>
    <ivmtnq$8m2$4@solani.org> <s...@e...rdc.pl>
    <4...@x...googlegroups.com>
    <ivp4cr$llp$1@news.onet.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>
    <ivp55s$o35$2@news.onet.pl>
    <9...@e...googlegroups.com>
    <ivp7cq$29s$1@news.onet.pl>
    <6...@s...googlegroups.com>
    <ivpedq$vot$1@news.onet.pl>
    <4...@e...googlegroups.com>
    <ivpiqi$hae$1@news.onet.pl>
    <9...@y...googlegroups.com>
    <ivrgi9$da6$1@news.onet.pl> <ivrt3q$amq$1@inews.gazeta.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Ulegasz złudzeniu, że obchodzi mnie twoje zdanie na ten temat.

    Skoro dyskusja cię nie interesuje, to po co się wypowiadasz na grupie?
    To dla ciebie jakiś rodzaj (psycho)terapii?

    > My poin exaclty - argument z krzywej Laffera to argument głupola.

    > Głupolowi się wydaje, że musi się różnić "bardzo istotnie", żeby zmiany
    > wpływów z akcyzy były zauważalne.
    >
    > Poza tym spożycie spożyciem, ale np. samo ograniczenie przemytu i/lub
    > bimbrownictwa może spowodować, że przy tym samym spożyciu w ogóle
    > spożywa się więcej akcyzowanego.

    Jeśli różnice w spożyciu są rzędu promille, a zmiany cen w zasadzie nie
    ma, to aby różnica wpływów z akcyzy była odczuwalna, musi się istotnie
    różnić profil zakupów - mniej z przemytu, więcej z legalnego źródła.
    I tu właśnie był efekt zmniejszenia akcyzy przez rząd premiera Millera.
    Zmniejszenie akcyzy spowodowało istotną zmianę profilu zakupów.
    Dlatego wzrosły wpływy do budżetu.

    > Tylko głupol będzie próbował sprawdzić gdzie jest na krzywej, której nie
    > da się wyznaczyć teoretycznie ani doświadczalnie.

    Według powyższego zdania premier Miller był głupolem.
    Jednak pokazał doświadczalnie, po której stronie maksimum lokalnego się
    wtedy znajdowaliśmy.
    Tobie nawet tego by się nie chciało.

    > To oświeć mnie miszczu.

    Skoro rzeczywistość nie była w stanie cię oświecić, to niby jak miałby
    cię oświecić byt wirtualny znany jako j...@f...adres.to ?

    > Może jest jednak tak, że koszt oślepłych przez picie metanolu jest
    > niewielki przy koszcie alkoholików pijących etanol spożywczy.

    To była tylko aluzja.
    Wiem, trudne słowo.
    Ty po prostu pojęcia nie masz, jaki wpływ na gospodarkę ma to, czego nie
    widać.

    EOT.

    j..