  • Data: 2011-07-15 11:19:12
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 15, 10:43 am, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
    > On Jul 15, 11:08 am, Jakub Owczarski <j...@g...com>

    > Na pewno nielegalność się do tego przyczynia, ale to też jest zależne
    > od kultury. Tam gdzie ludzie pędzą głównie w ramach hobby czy
    > podtrzymywania lokalnej tradycji porodukowania rakiji czy innej
    > śliwowicy, tam będą kupować wysokiej jakości fabryczny sprzęt z
    > gwarancją, nawet jeśli ostatecznie będzie ich to kosztować drożej niż
    > kupienie wódki z akcyzą. Tam, gdzie ludzie pędzą głównie dlatego, żeby
    > nie płacić akcyzy, to nawet jak pędzenie będzie legalne, a sprzęt
> [...]

    Ludzie którzy mieli by to robić w ramach hobby lub tradycji w
    więszości tego nie robią właśnie dlatego, że jest to nielegalne, a oni
    nie należą do tych którzy mają ochotę łamac prawo, zostają tylko
    podejżane typy.
    Nie mozna więc liczyć na zmianę kultury domowej produkcji bez
    legalizacji.
    Myślę, że dotyczy to też większości innych dziedzin życia, zaciskanie
    smyczy zawsze sprzyja patologiom, nigdy kulturze.
    Trudno oczekiwać dojrzałości i kultury od ludzi których traktuje się
    jak dzieci, za które wszystkie decyzje trzeba podjąć urzędowo.

    pozdrawiam