  • Data: 2011-07-13 16:14:05
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-13 09:03, Mariusz Kruk wrote:
    > Zajefajnie. Z punktu widzenia producenta.

    Ba, dzieki temu np. startupy mają szansę na rynku.

    > No popatrz. Są też takie kraje, w których nie ma praktycznie żadnej
    > sprawnie działającej regulacji. Może chcesz się przenieść np. do
    > Somalii?

    *Wszystko* można sprawadzić do absurdu. Tylko nic z tego nie wynika.

    > Serio, serio? To dlaczego nie wolno mi np. zrobić kopii koledze?

    A co to ma do rzeczy?

    Są bugi których czas "naprawy" to miesiące. Nie dlatego że się komuś nie
    chce, tylko dlatego że się nie da inaczej. Software to eniony bardziej
    skomplikowane byty niż pralki. Pracujące w warunkach które sa nie do
    przewidzenia. Współpracują z innymi bytami które są tak samo bardzo
    skompikowane. Utrzymanie tego w stanie bezbłędnym jest niemożliwe. I
    ktos kto nie ma pojęcia o tym stanie wpada na genialny pomysł "podnieśmy
    jakość przez gwarancje". Zajebiście.

    > Wiesz, wolny rynek działa też w parę innych, niekoniecznie ciekawych,
    > sposobów.

    Na ten przykład jakich w kontekście tego wątku?

    > Nota bene, rynek oprogramowania wcale nie jest wolny. Jest jak
    > najbardziej regulowany. M.in. prawem autorskim.

    Prawo autorskie to pikuś bo służy rozwojowi. Znacznie gorsza jest
    ochrona patentowa. Co byś nie napisał - zawsze wdepniesz w jakis patent.

    > Na dużej części rynku software nie walczy się prawie
    > wcale.

    Na której?