eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warrantiesRe: Software warranties
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Tue, 12 Jul 2011 23:01:59 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <ivico7$vmc$1@news.onet.pl>
    References: <5...@u...googlegroups.com>
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1310504519 32460 89.74.40.231 (12 Jul 2011 21:01:59 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Jul 2011 21:01:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
    Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
    In-Reply-To: <2...@g...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191395
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-07-12 22:38, Maciej Sobczak wrote:
    > Ale tu nie chodzi o to, żeby coś nagle od jutra na pewno działało,
    > tylko o to, żeby producent był odpowiedzialny wtedy, gdy coś nie
    > działa.

    Jak napisalem - istnieją programy które zawierają błedy i będą je
    zawierać *zawsze*. Lawina pozwów o odszkodowanie skutecznie udupi firmy
    bądź zdusi w zarodku inicjatywę. Prawnicy z różnych urzedów nie
    odróżniają moniotora od komputera a będą zmuszeni analizować coredumpy
    aby ustalić czyja to wina?

    > Bo dzisiaj jest tak, że producenci piszą w licencjach, że
    > program kompletnie się do niczego nie nadaje i jest im z tym dobrze.

    I dobrze. Nie kupujesz softu tylko prawo do używania. Gwarancji brak, a
    świat się kręci.

    > Ja nie oczekuję od konsumenckiego softu, żeby działał na 100%.
    > Oczekuję natomiast, że producent ruszy dupę, jeśli trafię na błąd.

    Jak go do tego zmusisz? Karą finansową? Pójdzie z torbami. Rynek
    reguluje to *dostatecznie*. Są tacy którzy próbowali regulowac
    *perfekcyjnie* różne dziedziny życia, z jednym z praktyków mamy nawet
    wspólną granicę.

    > Natomiast istnieje mechanizm ochrony konsumenta w postaci
    > gwarancji, dzięki któremu jeśli coś nie działa, to można liczyć na
    > jakiś ciąg dalszy. Np. na naprawę lub wymianę.

    Na co można wymienić software? Na drugi, identyczny egzemplarz? Jak
    mozna naprawić software? Gorzej, jak *szybko* można naprawić software? W
    14 dni roboczych? To nie pralka. Z resztą i w pralce bywają bugi których
    się *nie* naprawia. Moja po zakończeniu prania wyświetla End. Ale czasem
    nie. Mam podstawy do gwarancji?

    > ale to jest dobrowolne a nie obowiązkowe i chyba o to
    > tutaj chodzi.

    Tak działa wolny rynek. Przykłady rynkow regulowanych jeszcze
    przerabiamy ale coś im słabo idzie.

    Swoją drogą rynek software to jeden z niewielu przykładów miejsca gdzie
    walczy się własnie jakoscią a nie certyfikatami, znaczkami CE i innymi
    wymyslami tumanistow. Problem w tym, że banda urzednikow po kursie
    obslugi facebooka zaczyna zauważać że jest jeszcze coś do uregulowania a
    co umykało im przez ostatnie 20 lat. Strach się bać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: