  • Data: 2018-02-03 14:09:37
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 15:21:36 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 2 Feb 2018 12:32:30 +0100, J.F.
    > To z pewnością się usłyszy, szczególnie od dyletanta.

    A dostane 20 lat gwarancji na pompe ?
    Bo inaczej to tak jak w samochodach - pozostaje wiara w producenta,
    kiepsko uzasadniona :-)

    > Sprawdź ile kosztują sprężarki, te najdroższe i najlepsze, Copelanda i
    > porównaj z cenami pomp. Cenniki w internetach. Możesz wziąć za przykład
    > ecopol bo udostępnia ceny.

    I gdzie tam sa ceny sprezarek ?

    Czyli co ... reszta w tej pompie tez sporo kosztuje ?
    I to wszystko tez moze po 15 latach przerdzewiec :-)

    > Dlatego od zawsze mówię/piszę, że trzeba kupować jak najbardziej proste
    > konstrukcje. Dlatego wolę elektryczne auta nad spalinowymi. :P

    Spalinowe maja znana trwalosc. Te 300 kkm przejada z drobnymi
    awariami. A elektryczne sa pelne tej nietrwalej elektroniki :-P

    > Ja mam załączoną cały rok.

    I caly rok chlodzi ?
    Czy caly rok jakich klimatronic, a wlacza sprezarke nie wiadomo kiedy
    ..

    > I tylko ją uwzględniacie, bez wzięcia pod uwagę innych czynników --
    > zupełnie jak przy analizie auta elektrycznego. Typowe spalinolubne betony.
    > ;P ;)

    Bo nam wychodzi, ze koszt sie nigdy nie zwroci :-)

    Co prawda ... znajomi wzieli butle z gazem. I teraz grzeja kominkiem,
    bo gazem sie nie oplaca :-)
    Gazociag im podprowadzili, ale tez mowia, ze sie nie oplaca, bo
    przylacze drogie :-)

    > No przecież napisałem ile pomp ciepła używam -- co najmniej 4. Pompy ciepła
    > do grzania domów NICZYM się nie różnią od innych urzadzeń, poza mocą
    > roboczą i ew. LEPSZYMI podzespołami aby przedłużyć żywotność.

    dobrze piszesz, tak POWINNO byc.
    A potem przychodzi dylemat :-)

    > To wtedy przestanie grzać -- to po co takie źródło ciepła?

    No ale narzekasz, ze piec pali stale, wiec chyba cieplo akurat
    niepotrzebne.

    > Ale gaz się nie opłaca do grzania domu, bo okres grzewczy trwa niecałe pół
    > roku, a abonament się płaci przez cały rok.

    Raty za pompe tez sie placi caly rok.

    Nie wiem ile ten abonament wynosi, ale wydaje mi sie, ze w domu
    bedziesz mial takie zapotrzebowanie, ze to bedzie znosny koszt.
    Koszt przylacza elektrycznego tez zalezy od mocy.

    > No właśnie, "odsetki"... A na giełdzie to można ostro po dupie dostać i
    > jednak trzeba się trochę znać i pilnować aby nie wtopić.

    Mozna tez ostro zarobic i miec na dozywotni koszt gazu i piecow :-)
    Akurat kryzys jakby sie konczy i byly warunki do inwestowania.

    > https://www.google.pl/search?q=zasmo%C5%82owany+komi
    n&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRmPj5mofZAhX
    DalAKHX-mDacQ_AUICygC&biw=1536&bih=791

    > Mówisz? Zburzenie takiego komina wynglowego i wybudowanie od nowa to mniej

    A ile on ma lat ? 100 ?

    > kosztów i czasu niż wymiana sprężarki w PC? To co widać powyżej to wcale
    > nie jest odosobniony przypadek, aczkolwiek na szczęście coraz rzadszy.

    Po wielu latach to pewnie wymiennik gruntowy zacznie przeciekac :-)

    > Który ma w dupie jak palacz dba o komin.

    Ale czysci z takiej sadzy.

    > Ale zdajesz sobie sprawę że nawet typowa średnia polska zima to temp. 0sC a
    > w takim Wrocławiu to nawet +2? :P

    To piec akumulacyjny trzeba postawic :-)

    > To czemu moja pompa w salonie w postaci grzejącego klimatyzatora (właśnie
    > dmucha ciepło) i dwie pompy w kuchniach działają? :P

    Bo tanie sa, a psuja sie najdrosze urzadzenia :-)

    > Dlaczego setki tysięcy innych urzadzeń działają?

    Bo mlode :-)

    > Czego że co jak? ;P Klimatyzator był napełniony czynnikiem, wystarczyło
    > śrubkę odkręcić -- ergo, ja napełniałem tylko rurki. :P OK, dokupiłem sobie
    > pompę próżniową i manometr żeby było zgodnie ze sztuką, ale dałoby się bez
    > teog na przedmuchu -- i takie instalacje też działają bezawaryjnie, wiem że
    > jeszcze dłużej niż moja. :P

    Czyli dokupiles, ale nie doliczyles :-)

    > Zależnie od zapotrzebowania. Podaj straty domu, to Ci przeliczę. Ja mam
    > wyliczone straty na 6.5kW przy -20sC i 22sC w domu. Kupuję ~8kW pompę

    I czekasz pol godziny na napelnienie wanny ...

    A jak sie zdarzy -25, a straty domu sie okaza wyzsze niz wyliczone ?
    :-)

    > gruntową np. ecopol http://www.ecopol-system.pl/oferta/oferta.html za 13k

    Taka Bielino PSPC09 ... ZH z pierwszej tabeli ?

    > netto do tego wymiennik gruntowy za, w porywach, 10k z napełnieniem
    > (przewymiarowany do 10kW), do tego ogarnięcie kotłowni ze zbiornikiem CWU,
    > i w 30 brutto się zamknie bez kiwnięcia moim palcem. Jak jednak kiwnę,
    > wyjdzie taniej.

    Jak znam zycie, to w praktyce wyjdzie 30+VAT, albo trzeba bedzie sporo
    kiwac palcami :-)

    A potem podniosa cene pradu :-)

    J.