  • Data: 2018-02-03 20:10:52
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 3 lutego 2018 20:00:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Bo sa regulowane. Ale kiedys trzeba bedzie uregulowac w gore.
    > Albo dolicza abonament RTV :-)
    >
    > Poza tym ... widac wyraznie, ze wegiel bedzie tanszy. Wiosną :-)

    Nie
    Ten wegiel kuuje Mamie od kilku lat już. Po 1=2 tony palety zamawiam wprost ze
    Ślaska. Czasami wiaosną, czasami latem a czasem i zimą zamawiałem. Nie ma reguły że
    tańszy wiosną. latem i zimą jedynie dłużej na dotawe się czeka. A cena rośnie
    systematycznie od lat
    > No i ... 29MJ=8kWh i to za 80gr = 10gr/kWh.
    > Prad z 5-6 razy drozszy.
    A sprawnosć kotła na wegiel to pewnie 70% max

    > Jakby jednak PC powielila to cieplo ze 4 razy, to juz niedrogo
    > wychodzi. Ale pompa droga i sie zuzywa :-(
    Kocioł na wegiel który zrobiliśmy sami z Tata w okolicach 1993roku sluży Mamie do
    dzisiaj. ALe już widać ze lada chwila padnie
    Kocioł na wegiel który mój szwagier kupił w sklepie w 2006 roku(nie najtańsze gówno
    tylko jakis "markowy" zaczal cieknąć po raz pierwszy dwa lata temu. Pospawali i
    słuzyl do ubiegłego tygodnia.
    W ubiegłym tygodniu znów zaczał cieknąć i trzeba było wymienić
    Nowy coś ok 5 tys kosztował. Podobno i tak tanio bo jakies zakazy weszły i ma być
    zakaz sprzedaży więc będzie tak że te kotły będą drozej sprzedawane pod inną
    nazwą(ogrzewacz wody czy jakoś tak)