  • 81. Data: 2011-11-10 14:34:03
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:

    > Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez ciśnienia w układzie nie
    > ma hamowania wcale.
    > Płyn LHM jest w specyfikacji dosyć podobny do hamulcowego, tyle, że jest na
    > bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.
    >
    > A głównym powodem montażu ręcznego z przodu wcale nie było lepsze hamowanie
    > - powiedzmy, że to był drugi powód w kolejności

    Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat
    temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może
    mieć poważne konsekwencje. :>

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 82. Data: 2011-11-10 14:53:50
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat
    > temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może mieć
    > poważne konsekwencje. :>

    A tych awarii bylo tyle, ze doprowadzily citroena na skraj bankructwa.....

  • 83. Data: 2011-11-10 15:03:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 12:22, kamil pisze:

    > Jeśli nie mówimy o wynalazkach typu tarczobębny z ręcznym na bębnie, to
    > chyba większość samochodów większych niż miejskie toczydła ma dziś
    > tarczowe na każdym kole..

    Japończyki często miewają bębny i to wcale nie takie tanie modele :P

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 84. Data: 2011-11-10 15:53:17
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-10 13:32, Franc pisze:
> [...]
    > uszkodzenie hydrauliki powodujące duży wyciek płynu powoduje utratę
    > wspomagania hamulców co objawi się słabym hamowaniem

    nie ma co, piękna konstrukcja..
    W moim wspomaganie hamulców, kierownicy i zawieszenie hydropneumatyczne
    są całkowicie niezależne - wspomaganie kierownicy chodzi na ATF-ie,
    zawieszenie na LHM-ie, wspomaganie hamulców podciśnieniowe

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 85. Data: 2011-11-10 15:54:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości
    W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze:

    >Takie cuda zdarzają się praktycznie w każdej marce.
    >No i to że jakiś typ cewki był wadliwy, nie oznacza że cała produkcja
    >jest do d... :)

    Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
    Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko
    dalej wciskaja wadliwe czesci.

    A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

    J.

  • 86. Data: 2011-11-10 16:09:26
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-10 14:34, kamil pisze:

> [...]
    >
    > Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat
    > temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może

    tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem:
    np. BX, CX, Xsantia, XM,

    W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia

    Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie)
    wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow
    SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak
    malalo cisnienie w ukladzie).
    Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu -
    przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po
    nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono
    hamulec reczny na przednie kola.
    Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania
    samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu)
    nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do
    zaistnialej sytuacji.

    Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
    noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 87. Data: 2011-11-10 16:12:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/11/2011 15:09, AL wrote:

> [...]
    >
    > Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
    > noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

    W końcu jakieś rzeczowe wyjaśnienie. :)

    Swoją droga patent z pedałem miały też jakieś mercedesy, o przyciskach w
    VW nie wspominając.. Jakoś się to nie przyjęło (co do przycisku to
    akurat zrozumiałe, ręczny 0-1 pod guzikiem trudno wczuć podczas ruszania
    pod górę itp).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 88. Data: 2011-11-10 16:15:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-10, kamil <k...@s...com> wrote:

    > W końcu jakieś rzeczowe wyjaśnienie. :)
    >
    > Swoją droga patent z pedałem miały też jakieś mercedesy, o przyciskach w
    > VW nie wspominając..

    Napewno W210 tak ma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 89. Data: 2011-11-10 16:18:53
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "The_EaGle"

    > LOL :)
    >
    > Ciągle mam nadzieje że żartujesz :)

    W dieslu jest urządzenie, które nosi dumną nazwę "przepustnica" i
    wyobraź sobie ona przepuszcza powietrze - cud nie?

    ;-)

  • 90. Data: 2011-11-10 16:54:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-11-2011 15:54, J.F pisze:

    > Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
    > Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko
    > dalej wciskaja wadliwe czesci.

    Generalnie, starają się poprawiać - po wymianie cewek z "nowego sortu"
    usterki raczej nie powracają. ATSD w VAGu cewki też się psują, przebija
    na obudowę jak złapią wilgoć. Ale wiadomo VAG więc to temat tabu ;)

    > A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

    Tak jak Fiat z alternatorami? Też tego nie kumam ;)

    Pozdrawiam
    Paweł