  • 51. Data: 2011-11-09 17:47:38
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-09 14:17, AZ pisze:

    > Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-))
    > Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
    > jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
    > nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

    Bo jka sie wywali pewne "drobiazgi" to jest kasa na bajery. Jakies
    swiecidelko, paciorek, etc.
    A im wiecej bajerow, to auto jest bardziej "full wypas cale w pradzie".

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 52. Data: 2011-11-09 18:24:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Wednesday, November 9, 2011, 1:33:26 PM, you wrote:

    > W dwóch przypadkach osobiście trenowanych było to dość złudne.

    Bardzo złudne :(

    > Poza tym nie zawsze jest na krzyż. A jak pada sekcja przednia
    > (elastyczne przewody!) to tylnia, działa, o ile działa, ze
    > wszystkimi wadami hamowania tylem.

    Z tyłu też masz odcinki elastyczne...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2011-11-09 18:25:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, November 9, 2011, 1:41:49 PM, you wrote:

    > Tak, a przednie nie są ;-). Na pierwszy ogień podam łamiące
    > się pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koła
    > w samochodach są z reguły skrętne, a co za tym idzie linka
    > ręcznego musi także pracować we wszystkich kierunkach :-). W
    > cytrynie o której pisałem wcześniej było właśnie dokładnie
    > tak, czyli połamany przy kole pancerz linki.

    Dlatego niektóre Cytryny miały hamulce przy skrzyni biegów a nie przy
    kołach. I to wcale nie jest żart, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-11-09 18:27:35
    Temat: Re: ?lizgawka a hamulec reczny... na przód
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-09 15:46, AZ pisze:

    > Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

    jaka przepustnica?
    o diesla pytam ;-P

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 55. Data: 2011-11-09 18:27:41
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
    > O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20
    > lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak
    > zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią
    > ;-).

    no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a skoro nie wiesz
    dlaczego hamulec byl wlasnie na przednie kola (jak w kazdym innych
    hydropneumatyku - zwlaszcza bez SCMAC)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 56. Data: 2011-11-09 18:28:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, November 9, 2011, 1:49:16 PM, you wrote:

    > Dokładnie :-).

    Do czasu, gdy będziesz musiał go użyć w sytuacji awaryjnej...

    > Oczywiście, zdaję sobie sprawę z teoretycznej jego funkcji,
    > czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz
    > przypadków że właśnie ta funkcja się komuś przydała? Czyli
    > że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś musiał OSTRO hamować
    > ręcznym? Bo ja nie znam.

    Za mało jeździsz. Mi osobiście się już dwukrotnie się trafiło :(
    W dwóch różnych samochodach - uprzedzając.

    [...]

    > Rozumiem że często hamujesz awaryjnym? Jak często?

    2 razy na sporo ponad 400kkm.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 57. Data: 2011-11-09 18:30:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Wednesday, November 9, 2011, 2:04:09 PM, you wrote:

    [...]

    > Przypadek miałem następujący. Jadę ze znajomą (dość świeży kierowca).
    > Zjeżdżamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i
    rzeka.
    > I nagle ona krzyczy że nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
    > Trochę za późno na nauki, że w takie sytuacji trzeba było nacisnąć raz i a mocno.

    Nic nie daje - pedał wjeżdża do podłogi i dupa. Pompowanie trochę
    pomaga ale z każdym naciśnięcie z nieszczelnego obwodu wylewa się
    płyn...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2011-11-09 18:31:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Wednesday, November 9, 2011, 2:12:06 PM, you wrote:

    > Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

    W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pęknięcie przewodu hamulcowego
    metalowego. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego wstawiają stalowe
    przewody :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2011-11-09 18:33:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Wednesday, November 9, 2011, 2:17:49 PM, you wrote:

> [...]
    > jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
    > nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

    Te przewody są zbrojone. Ale to niczego nie zmienia - wystarczy
    minimalna nieszczelność, żeby pedał wjechał w podłogę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-11-09 18:34:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Wednesday, November 9, 2011, 3:23:39 PM, you wrote:

    > Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
    > zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
    > ;-)).

    Nie ma czasu na takie kombinacje.

    --
    Best regards,