  • 11. Data: 2011-11-09 12:54:27
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

    > A ma jakieś zalety?

    Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
    A tak to chyba same wady.

    --
    Karolek

  • 12. Data: 2011-11-09 12:54:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:

    > Skuteczność porównywalna z hamulcem głównym

    Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze skutecznością ręcznego na postoju.
    Podczas jazdy nie widzę sensu używania go.

    > Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu

    I po co miałbym go zaciągać w ryzykownej sytuacji?

    > To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.
    > Natomiast są tanie i proste.

    I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystają. Aha..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2011-11-09 13:02:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote:

    > Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
    > A tak to chyba same wady.

    Czyli z tej zalety skorzysta może z jedna osoba na ile milionów i raz na
    ile lat? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 14. Data: 2011-11-09 13:05:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Czyli z tej zalety skorzysta może z jedna osoba na ile milionów i raz na
    > ile lat? :-)

    Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2011-11-09 13:06:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze:

    > Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze skutecznością ręcznego na postoju. Podczas
    jazdy nie widzę sensu używania go.

    Uwielbiam teksty o tym że ktoś nigdy czegoś nie użył.

    > I po co miałbym go zaciągać w ryzykownej sytuacji?

    Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
    za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
    prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?

    > I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystają. Aha..

    Skoro klienci nie i tak docenią - jak widać powyżej - to po co przepłacać?

  • 16. Data: 2011-11-09 13:11:02
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/11/2011 12:05, AZ wrote:

    > Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

    Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h
    jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

    A czy warto instalować czujniki alkoholu unieruchamiające samochód,
    jeśli to uratuje choć jedno istnienie? Niedawno sporo osób krzyczało na
    ten pomysł UE, ale za hamulec ręczny już dopłacą bez mrugnięcia okiem?

    Jak to jest z tymi wartościami?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 17. Data: 2011-11-09 13:11:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
    > za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
    > prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?

    Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2011-11-09 13:12:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 13:02, kamil pisze:

    > Czyli z tej zalety skorzysta może z jedna osoba na ile milionów i raz na
    > ile lat? :-)

    Nie wiem czy w ogole ktos skorzysta, bo pewnie niewielu wlascicieli w
    ogole wie, ze ten reczny jest na przednie kola :>

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2011-11-09 13:12:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/11/2011 12:06, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > nieco
    > prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?

    A jakby tam było przedszkole obok w przyszłości i hamując samymi
    przednimi kołami wywiniesz bączka i rozjedziesz przedszkolaka, to kto za
    to zapłaci?

    Powiem ci kto - pan zapłaci, pan, i pani też, społeczeństwo zapłaci.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 20. Data: 2011-11-09 13:13:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h
    > jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

    Kopnela Cie kiedys w dupsko panna Ironia? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200