    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Date: Thu, 07 Jan 2010 15:58:54 +0100
    <hi1uou$lr0$1@news2.ipartners.pl> <u...@l...institute.com>
    <hi24t0$oqj$1@news2.ipartners.pl>
    <33y79d4b00fh$.dlg@lepper.institute.com>
    <hi46qs$1p8s$1@news2.ipartners.pl>
    <99q760jyq7h5$.dlg@lepper.institute.com>
    <hi4fmp$1tre$1@news2.ipartners.pl>
    <6...@l...institute.com>
    <hi4iip$1vbt$1@news2.ipartners.pl>

    > Tu są zdjęcia pewnego skrzyżowania, w rozdzielczości ciut lepszej
    > niż z kamery TV. Jakość tych obrazków jest zresztą wręcz genialna
    > w porównaniu ze stopklatką z typowej kamerki, bo to są resample z foto.
    > Jak widać, starałem się objąć w miarę skrzyżowanie ale nic ponadto.
    > Czyli kąt możliwie najwęższy ale jeszcze dający ogólny obraz.
    >
    > http://img141.imageshack.us/img141/5980/cross1i.jpg
    > http://img301.imageshack.us/img301/8375/cross2x.jpg
    > http://img301.imageshack.us/img301/6342/cross3f.jpg
    >
    > Konia z rzędem temu kto odczyta choć jeden numer.
    > A to jest naprawdę b. małe skrzyżowanie...

    Ale te zdjęcia są z rozdzielczością ok. 0,5 Mpix i bez problemu można
    odczytać już nieco większy od tablicy rejestracyjnej numer autobusu
    (2521), czy nazwy ulic na tablicach. Do odczytania tablic
    rejestracyjnych wystarczy naprawdę niewiele więcej. Tymczasem
    współczesne komórki (nie mówiąc już o aparatach nawet tych tanich) mają
    nawet dziesięciokrotnie większą rozdzielczość. Byle kompakt kosztujący
    ca. 300 zł ma już rozdzielczość matrycy przekraczającą 10 Mpix. Jeśli do
    tego zastosujemy w miarę dobrą optykę to będzie można nie tylko utrwalić
    numer rejestracyjny ale i twarz kierującego (o ile będzie zwrócony
    przodem do aparatu) tak jak to ma miejsce w przypadku fotoradarów.
    Widzisz w tym jakiś problem? :-)

    > Jakbym ustawił kamerę na jakiś pas w odpowiedni sposób, to też
    > by się zarejestrowały numery. Ale żeby w ten sposób obstawić
    > spore skrzyżowanie to trzeba by 4-8 osobnych i odpowiednio
    > umieszczonych kamer.

    Jaki problem? Coraz częściej montowane są sygnalizatory razem z
    kamerami/aparatami. Myślisz, że to tylko straszaki? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____