  • 1. Data: 2010-01-06 12:14:53
    Temat: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: "Grzenio" <g...@a...pl>

    hmm ciekawe, jak to się sprawdza w praktyce - jechał już ktoś???
    grzenio

    http://moto.onet.pl/1592445,1,skuteczny-bat-na-pirat
    ow-juz-w-warszawie,artykul.html

    Skuteczny bat na piratów już w Warszawie!

    Na ulicy Lucerny będzie bezpieczniej. ZDM wprowadził system skutecznie
    zapobiegający przekraczaniu prędkości. Tym razem nie będą to fotoradary ani
    progi zwalniające...
    Nowy system jest testowany na ulicy Lucerny. Po wymianie nawierzchni
    kierowcy w rażący sposób przekraczali tam dozwoloną prędkość. Okoliczni
    mieszkańcy wystąpili do Zarządu Dróg Miejskich z prośbą o interwencję.
    Kierowcy, pędząc na złamanie karku praktycznie uniemożliwiali przechodzenie
    przez ulicę.

    Zarząd Dróg Miejskich zamontował system skutecznie zapobiegający
    przekraczaniu prędkości. Przy ulicy Lucerny postawiono układ powiązanych
    sygnalizatorów świetlnych oraz detektorów prędkości. W momencie
    przekroczenia obowiązującego ograniczenia prędkości do 50 km/h sygnalizator
    wyświetla sygnał czerwony, obligując prowadzącego do zatrzymania pojazdu. W
    przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny pomarańczowy
    i pozwoli na kontynuowanie jazdy.

    Elementy systemu regulującego prędkość umieszczono w czterech miejscach - po
    dwa w obu kierunkach na wysokości ulic Pielęgniarek i Antenowej. Od początku
    roku trwa kalibracja systemu i oswajanie kierowców z nową organizacją ruchu.
    Sygnalizatory są zasilane energią słoneczną. Inwestycja poprawiająca
    bezpieczeństwo kosztowała ok. 90 tysięcy złotych.

  • 2. Data: 2010-01-06 12:19:48
    Temat: Re: Skuteczny bat na pirat?w ju? w Warszawie???
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-01-06 12:14, Grzenio pisze:
    > [...] W momencie
    > przekroczenia obowi?zuj?cego ograniczenia pr?dko?ci do 50 km/h sygnalizator
    > wy?wietla sygna? czerwony, obliguj?c prowadz?cego do zatrzymania pojazdu.
    Jakbym nie jeździł po Warszawie to może i bym uwierzył, że tam na
    czerwony sygnał to wszyscy natychmiast się zatrzymują... :->

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 3. Data: 2010-01-06 12:30:12
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Grzenio pisze:
> [...]

    > przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny pomarańczowy

    Często można spotkać tak działające światła, są to szczególnie światła
    przy przejściu dla pieszych, jedziesz za szybko to masz czerwone,
    zielone zaświeci się nie wcześniej niż jak byś do nich dojechał jadąc
    przepisowo od miejsca pomiaru prędkości. Kilka set metrów przed takimi
    światłami można w asfalcie zaobserwować zalane lepikiem nacięcia, gdzie
    prawdopodobnie cewkę wepchnęli.

    Skuteczność jakaś pewno jest, nie wiem jaka.

    Lepszym pomysłem było by ustawienie dwóch kamer na początku i na końcu
    danego odcinka drogi, każdemu przejeżdżającemu robiona jest fotka,
    odczytywany nr rejestracyjny i mierzony średni czas przejazdu. Jeżeli
    ten czas przejazdu jest krótszy niż by wynikało z maksymalnej
    dopuszczalnej prędkości na tym odcinku do fotka na policje i rachunek za
    zdjęcie.
    Gdzieś chyba mieli coś takiego wprowadzić, nie wiem czy wprowadzili.
    Technologicznie nie jest to skomplikowane, nie powinno też być bardzo
    drogie.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2010-01-06 12:34:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 12:14:53 +0100, Grzenio napisał(a):

> [...]
    >
    > http://moto.onet.pl/1592445,1,skuteczny-bat-na-pirat
    ow-juz-w-warszawie,artykul.html

    > Skuteczny bat na piratów już w Warszawie!

    Pierdu pierdu... a rozwiązanie odkorkowujące Warszawę (w znacznym stopniu)
    jest pod ręką i prawie gotowe.
    Użyć kamer które są na większości skrzyżowań, dodać wideoprintery i walić
    mandaty KAŻDEMU kto:
    - skręca do pasa do jazdy na wprost
    - jedzie na wprost z pasa do skrętu
    - wjeżdza na skrzyżowanie/rondo bez możliwości zjazdu z niego

    I zaraz się zrobi lepiej. A i korki zmaleją, bo ruch będzie płynniejszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-01-06 12:44:56
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Gdzieś chyba mieli coś takiego wprowadzić, nie wiem czy wprowadzili.
    > Technologicznie nie jest to skomplikowane, nie powinno też być bardzo
    W wielu państwach taki wynalazek działa. Pierwsza chyba była Australia. W Polsce
    miał być na początku tego roku wprowadzony. Ale jakiś baran stwierdził że kary w
    ustawie były by za wysokie i poszło do TK, a ten całkiem dobrą ustawę uwalił. To
    teraz muszą trochę odczekać. Zmniejszą kary o 5% i przejdzie. Spora część
    infrastruktury jest już zrobiona. Nie ma szansy żeby system nie zadziałał.
    Państwo jest głodne kasy.

  • 6. Data: 2010-01-06 12:52:06
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > - wjeżdza na skrzyżowanie/rondo bez możliwości zjazdu z niego
    >
    > I zaraz się zrobi lepiej. A i korki zmaleją, bo ruch będzie płynniejszy.

    zbyt to upraszczasz Waldku, to po prostu zbyt trywialne rozwiązanie jak dla
    nas,
    ale np.: system GPS w każdym samochodzie transmitujący parametry jazdy
    danego auta, włączone migacze etc. do tego system identyfikacji kierowcy np.
    po odciskach lub źrenicy oka, poza tym musiałby być system weryfikujący czy
    dany kierowca nie cierpi na "pomroczność jasną" wyłączające go od
    odpowiedzialności za wykroczenia, wszystkie te dane transmitować przez GPS,
    przesyłać później na Marsa (wiem że tam nie ma jeszcze bazy -ale się
    wybuduje, a co! ), dalej na księżyc (j.w.), później np. w USA obrabiać te
    dane, przesyłać do PL i dopiero do właściwych komend, wnioski o ukaranie,
    po drodze muszą przecież być możliwości zebrania prowizji, za transmisję,
    dane, obróbkę itd,
    o! i to ma szanse powstać u nas ;-)
    brat

  • 7. Data: 2010-01-06 12:58:03
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny pomarańczowy

    Skojażenie: kiedyś mieli w USA testować takie progi zwalniające które
    się składają na płasko jak jedziesz powoli a wysuwają jak jedziesz za
    szybko. Czyli jak gnasz to się telepiesz.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-01-06 12:59:53
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > właściwych komend, wnioski o ukaranie,
    > po drodze muszą przecież być możliwości zebrania prowizji, za

    Po drodze jeszcze komisja sejmowa ustalająca warunki uzyskania koncesji
    na montaż tych urządzeń.

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2010-01-06 13:00:24
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Sygnalizatory są zasilane energią słoneczną. Inwestycja poprawiająca
    > bezpieczeństwo kosztowała ok. 90 tysięcy złotych.

    Nie dostrzegasz istoty sprawy. W ostatnim zdaniu jest napisane o co chodzi.
    system kosztował ok 90 tysięcy. Jak napisali że około 90 tysięcy to docelowo
    będzie z półtorej stówki. Ile tych wynalazków tam stoi. Będę strzelał bo nie
    wiem. Góra sześć. To daje 25 tysięcy za sztukę. Kawałek rury z sygnalizatorem
    na dwie żarówki baterią słoneczną i czujnikiem prędkości to może kosztować z 5
    tysięcy a nie 25 tysięcy. Tam nie idzie o bezpieczeństwo tylko o przytulenie 20
    tysięcy górki na sztuce. Zamiast się podniecać może ktoś z Warszawy poszedł by
    do stosownego urzędu i kazał sobie pokazać kosztorys.

  • 10. Data: 2010-01-06 13:08:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 12:52:06 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

    > zbyt to upraszczasz Waldku, to po prostu zbyt trywialne rozwiązanie jak dla
    > nas,

    Owszem, nie (c).
    Po prostu - dokładnie odwrotnie od wszelkich zarządów dróg publicznych -
    jestem za rozpoczęciem działań od problemów powodujących największe
    problemy (a nie najmniejsze)

    Największe problemy w ruchu w Warszawie były spowodowane tym co napisałem
    wcześniej. Wielokrotnie widziałem klincz na rondach, gdzie często z powodu
    debili po wystapieniu zawirowania w ruchu a nastepnie jego zniknięciu rondo
    pozostawało zablokowane - przez tabun bezmózgich debili pchających się byle
    wjechać na rondo. W efekcie powstawało samozablokowane rondo - bo każdy
    możliwy zjazd był już zablokowany.
    W momencie gdy KAZDY taki debil dostanie do domu/firmy wezwanie podobne jak
    z fotoradaru, problem po 2-3 miesiącach zniknie. Nastapi automagiczny
    wzrost świadomości, bo wiadomo, że nic tak dobrze nie kształtuje
    świadomości jak portfel.

    Kolejny problem - jak znikną przeszkody w skrętach robione przez pojebów
    olewających znaki poziome, to ruch będzie płynniejszy i szybszy, ergo
    więcej aut przejedzie na każdej zmianie świateł = korki się zmniejszą.

    To sa proste i tanie działania, które bezinwestycyjnie znakomicie poprawią
    ruch w mieście. Korki nie znikną, ale będa mniejsze.
    Niestety, największa zaleta rozwiązania jest największa wada. Brak
    koniecznosci miliardowych inwestycji powoduje, że nikt nie jest
    zainteresowany przepchnięciem tego, bo nie ma z czego dać w łapę.

> [...]
    > po drodze muszą przecież być możliwości zebrania prowizji, za transmisję,

    Niestety, masz rację. Bo taki system będzie musiał kosztować dziesiątki
    miliardów, od czego działka będzie na tyle interesująca, że będzie to miał
    kto przepchnąć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel