-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Thu, 07 Apr 2011 20:54:34 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4d965cb9$0$2497$65785112@news.neostrada.pl> <8oeyyesy7pro$.dlg@myjk.org>
<4d9aca73$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<4d9b7895$0$2454$65785112@news.neostrada.pl> <zimq2b2y3rq5$.dlg@myjk.org>
<4d9cf03c$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
<14ve7ck51et71$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <14ve7ck51et71$.dlg@myjk.org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 146
Message-ID: <4d9e086a$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.132.16
X-Trace: 1302202474 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2457 83.25.132.16:1423
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360957
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-07 11:32, Myjk pisze:
>> Jesteś pierwszą i jedyną osobą w tym wątku, która używa argumentu
>> "pokaż mi wyrok, albo nie masz racji". Więc jednak Ty zacząłeś.
>
> To jest jakaś dziecinada. Wyciągnąłeś armatę w postaci sądu jako argument
> potwierdzający Twoją interpretację
Nie prawda.
To że tak sprawę rozpatrzy sąd, to moje przekonanie, a nie żaden
argument. Ale w sprawie nadinterpretacji słowa pisanego to Ty tu jesteś
mistrzem.
> Tworzący PoRD wzieli to pod uwagę i nie opisywali takich PIERDÓŁ
No i w powyższym zdaniu tkwi właśnie cały Twój błąd.
Istotne jest właśnie jedynie to co w PoRD zostało opisane. A
doszukiwanie się rzeczy nieopisanych to już nadinterpretacja.
Zauważ też że PoRD jednak opisuje wszelkie, jak to nazywasz, "pierdoły",
w dodatku czasem będące niezgodnie z "chłopskim rozumem".
Używanie więc intuicji do tworzenia nowych bytów to nie jest dobry pomysł.
> Nigdzie nie wyklucza, że ta definicja nie
> może działać na skrzyżowaniu. Zatem działa.
Absolutnie złe podejście jeżeli chodzi o interpretację prawa - w prawie
jeżeli nie jest napisane że coś działa, to oznacza że nie działa.
Nigdy odwrotnie.
Definicja pasa ruchu jest jasna i wiąże go wyłącznie z jezdnią, a nie ze
skrzyżowaniem. I tak długo jak nie ma punktu mówiącego że skrzyżowania
tworzą skręcające pasy, tak długo żadne skręcające pasy z przepisów
ogólnych nie wynikają.
Natomiast oczywiście tu jest cała nasza różnica zdań i na tym spokojnie
można dyskusję zakończyć, bo do niczego nie doprowadzi.
Ja twierdzę że prawo obejmuje jedynie kwestie explicite w nim opisane,
Ty piszesz inne rzeczy.
A takie podejście prowadzi Cię właśnie na manowce nadinterpretacji ustawy.
Zresztą pozwolę sobie już nie odpowiadać na kolejne posty, bo jasne jest
że do niczego to nie doprowadzi, w sytuacji kiedy nie ma zgody na
najbardziej podstawowym polu interpretacji tekstu prawniczego.
>> Póki jedziesz samochodem i rozważasz sposób w jaki należy jechać,
>> oczywiście Twoje podejście jest słuszne i się z nim zgadzam.
>> Natomiast rozważając prawne zagadnienie jest błędne.
>
> W jaki sposób te rzeczy mogą być rozłączne?
W bardzo prosty - jeżeli PoRD nie reguluje danej sprawy, to jeździć
należy ze świadomością tego, że tak jest. I wcale takich rzeczy nie jest
mało.
Ta świadomość to nazdbiór zasad wynikających z dziurawego i słabego prawa.
Natomiast jeżeli sytuacja drogowa zostanie przeniesiona na grunt prawny,
to rozpatrywana będzie już tylko część wynikająca z przepisów prawa.
I to jest ta różnica.
>> Jeżeli krzyżują się dwie drogi mające jezdnie, a każda z jezdni ma dwa
>> pasy ruchu, to pasów jest 2x2=4. Tylko tyle.
>
> Znowu pominąłeś -- ile jest kierunków ruchu na takim "prostym"
> skrzyżowaniu?
A sam nie dałbyś rady pomnożyć ile ich jest, jeżeli są dwie
dwukierunkowe drogi?
Jak wyżej 2x2=4.
>> Dwie jezdnie, po dwa pasy to cztery _różne_ pasy.
>
> Ponieważ pas ruchu jest tylko i wyłącznie podłużny pas jezdni i nie może
> przebiegać inaczej niż wzdłuż jezdni?
No jak w mordę strzelił, pas ruchu to wg. definicji podłużny pas jezdni.
A podłużny wg. SJP oznacza kształt "ciągnący się wzdłuż czegoś", czyli
przepisy ogólne dokładnie tak to stwierdzają.
A pas wyznaczony znakami drogowymi zgodnie z art. 5 może już biec
jakkolwiek.
>> Jeżeli te cztery pasy opiszemy sobie literkami ABCD i jeżeli samochód
>> wjeżdża na skrzyżowanie pasem A, a po skręcie wyjeżdża np. pasem C, to
>> znaczy że gdzieś pomiędzy wjazdem a wyjazdem nastąpiła zmiana
>> zajmowanego pasa ruchu CBDO.
>
> Nastąpiła ZMIANA KIERUNKU ruchu tylko i wyłącznie.
Jechał pasem "A", jedzie pasem "C", a zmiana pasa nie nastąpiła? Ciekawe
rozumowanie.
Zwłaszcza że pasy ruchu zgodnie z definicją biegną podłużnie, a nie
poprzecznie w stosunku do jezdni.
>> Zatem każdy skręt w drogę poprzeczną takiego skrzyżowania, to zmiana
>> pasa ruchu i nie da się zmienić jezdni i drogi nie zmieniając pasa.
>
> Owszem, da się. Na skrzyżowaniu okraszonym tablicą T-6 a/c.
A co to znowu za wymysł?
Sam piszesz o cyt: "klasycznym, niczym nie skrępowanym skrzyżowaniu",
odnoszę się do przykładu który podajesz, a tu nagle się pojawia w Twojej
głowie znak drogowy T-6.
Jaki masz cel wprowadzając taki chaos? Trolujesz?
> Tutaj jest jedynie oznaczone PIERWSZEŃSTWO przejazdu, znaki poziome są
> tylko po to, bo pasy ruchu nie przebiegają "oczywiście" i ułatwiają jedynie
> poruszanie się po tym skrzyżowaniu -- nic więcej się tutaj doszukiwać nie
> trzeba. Równie dobrze mogłoby ich nie być, albo mogłyby być oznaczone
> wszystkie. Tylko po co?
Po to, że jest sobie w PoRD art. 5, który mówi że _znaki_ drogowe mają
pierwszeństwo przed przepisami ogólnymi.
Narysowany pas jest znakiem drogowym poziomym i w tej postaci ma
pierwszeństwo przed przepisami ogólnymi.
Kwestię pasów niewyznaczone regulują przepisy ogólne, które nigdzie nie
wspominają o tym, że są jakieś skrętne pasy będące elementami skrzyżowań.
Tworzysz więc nowy byt, nieistniejący w ustawie.
Ja się zgadzam że byt taki by się przydał i wiele wyjaśnił, ale w tej
chwili nie istnieje.
>> Ja doskonale wiem o czym myślisz - że na skrzyżowaniu jest zestaw
>> dodatkowych, nieoznaczonych pasów skręcających, ale jest to
>> nadinterpretacja, w definicji pasa nie ma słowa o pasach należących i
>> wynikających ze skrzyżowania.
>
> Buuuu :( Ale jest definicja pasa ruchu, która wyraźnie mówi, że mogą być
> nieoznakowane pasy ruchu i nie wyklucza z tej definicji skrzyżowań
Przepis ogólny jest jasny - pasy są częścią jezdni.
Nie ma ani słowa o żadnych pomocniczych, niewyznaczonych pasach
skręcających wynikających ze skrzyżowania - taki twór w PoRD nie istnieje.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.11 23:01 Adam Płaszczyca
- 07.04.11 23:06 Adam Płaszczyca
- 07.04.11 23:47 Gotfryd Smolik news
- 08.04.11 00:51 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 08:16 Myjk
- 08.04.11 13:43 Myjk
- 08.04.11 15:58 Myjk
- 08.04.11 21:57 Myjk
- 08.04.11 22:14 Myjk
- 09.04.11 08:49 J.F.
- 09.04.11 12:25 Gotfryd Smolik news
- 09.04.11 11:31 Gotfryd Smolik news
- 09.04.11 11:28 Gotfryd Smolik news
- 09.04.11 12:27 Gotfryd Smolik news
- 12.04.11 20:25 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=