  • Data: 2011-04-09 12:27:46
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W sprawie formalnej:

    On Fri, 8 Apr 2011, Myjk wrote:

    > Dlatego właśnie tyle razy pytałem o przykład skrzyżowania, na które można
    > wjechać wyznacoznymi przed skrzyżowaniem dwoma pasami, a zjechać tylko
    > jednym. Do tej pory się nie doczekałem, choć Adaś cały czas próbuje mi
    > wmówić, że na skrzyżowaniach w Krakowie są takie pasztety.

    Możliwe jest zarówno, że takich rozwiązań się "nie stosuje", jak
    i zabronione jest przepisami prawa.
    Nie można jednak wykluczyć, że wcześniej lub później gdzieś takie
    rozwiązanie się pojawi (również, jeśli będzie "nielegalne"),
    zaś z przepisów powinno wynikać jak powinni przejechać poszczególni
    kierowcy (wcale nie mówię, że wtedy będzie np. bezkolizyjnie).
    Nie ma przeszkód, aby na grupie dyskusyjnej przedyskutować
    przypadek hipotetyczny ;)

    > Słowa podłużny i wzdłużny nie są synonimami. Mają inne znaczenie.
    > Podłużny oznacza coś o wąskim i długim kształcie. Czyli właśnie to, co
    > kojarzy się z pasem ruchu.

    Przypominam, że ja ciągle w sprawie formalnej: szczególnie z tym
    pasem na zakręcie mi się kojarzy ;)
    (implikacje prawne mają pierwszeństwo przed literalnym znaczeniem,
    a to że prawidłowość rozumienia "jazdy na wprost" na zakręcie
    wynika z Konwencji Wiedeńskiej i jedynie jest niezaimplementowana
    w PoRD ktoś mi wytknął w okolicach przełomu roku).
    Znaczy w tym miejscu nie sposób zaprzeczyć przynajmniej niektórym
    Twoim zastrzeżeniom.
    Odpowiedz na inne pytanie, które postawiłem w poście obok: czy
    można wskazać przypadek, kiedy ustalenie przebiegu pasów ruchu
    *przez skrzyżowanie* jest *konieczne*?
    W szczególności, odpowiednio dla pojazdów których kierunki ruchu
    się przecinają i dla pojazdów które przejeżdżają skrzyżowanie
    "zgodnie" (wjeżdżają tym samym "wlotem" i usiłują wyjechać tym
    samym - oczywiście innym niż "wlot", pomijając zawracanie,
    - "wylotem", być może kolizyjnie).

    Inaczej: czy określenie "przebiegu pasów" (niewyznaczonych!)
    nie będzie aby zawsze uchylane przez inne przepisy szczegółowe?

    pzdr, Gotfryd