-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!mike!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Date: Thu, 31 Mar 2011 21:23:04 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 142
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <c1.01.3Q0y2d$0BT@mike.oldfield.org.pl>
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl> <imev5k$ffl$1@news.onet.pl>
<c1.01.3PyGc8$0A8@mike.oldfield.org.pl>
<q...@4...com>
<c1.01.3PyLVt$0AO@mike.oldfield.org.pl>
<8...@4...com>
<c1.01.3PyXv7$0Aa@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
<c1.01.3Pz6RX$0Ar@mike.oldfield.org.pl> <h...@m...org>
<c1.01.3Pzm7G$0BD@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1301599568 2705 77.236.9.21 (31 Mar 2011 19:26:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Mar 2011 19:26:08 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359683
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 30 Mar 2011 10:01:15 +0200, Myjk napisał(a):
>> Art 2.7 mówi, że pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu
>> jednego rzędu pojazdów wielośladowych"
>
> Co nie stanowi wykluczenia dla większej ilości pasów ruchu. Nie, nie musza
> być oznaczone i o tym także mówi definicja pasa ruchu -- co przy swojej
> manipulacji, oczywiście wyciąłeś.
Ale muszą przebiegac tak, jak JEZDNIA, a nie tak, jak pojazdy sobie jadą.
> Pasy ruchu idą tak, jak przepisy pozwalają, dodatkowo często są wymuszane
> przez znaki drogowe, żeby było mniej problemów. Często są pomijane, żeby...
> było mniej problemów. Poważnie chciałbyś, aby każde skrzyżowanie wyglądało
> tak: http://emide.pl/mazda6/szyszkowa.krakowska.a.jpg ?
A wiesz, że znak deroguje przepis, prawda?
>> Oznacza to równiez, że przy skręcie obydwoje kierowcy zmieniają pasy ruchu,
>> zatem ten z lewej ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa temu, kto na pas na
>> który zamierza wjechać wjeżdża z prawej.
>
> Nie. Nic z powyżej wypisanych przez ciebie bzdur nie jest prawdą.
Oczywiście. Dlatego nie napisałem żadnej bzdury.
> Naucz się czytać ze zrozumieniem, zwłaszcza PoRD.
Szczególnie art. 2. p. 7 :D
>>> Spróbuj chociaż zrozumieć czym jest pas ruchu i jak przebiega w zależności
>>> od ruchu pojazdów.
>> Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
>> pojazdów wielośladowych"
>> Nie ma zależności od ruchu pojazdów. Ma zależność od przebiegu JEZDNI.
>
> Jezdnia stanowi tylko i wyłącznie podłoże do ruchu pojazdów.
> Ruch pojazdów po jezdni definiują przepisy, a wyznaczają
> znaki drogowe.
Tor ruchu pojazdu nie zależy od przepisów, ani od znaków. Przepisy i znaki
jedynie pozwalają na ustalenie, czy ruch jest zgodny z zasadami, czy też
nie.
>> No to skoro według Ciebie obydwoje jadą swoimi pasami
>> i żaden z nich nie zmienia pasa, to znowu ten z prawej
>> ma pierwszeństwo.
>
> Pierwszeństwo do czego?
Nie do czego, a wobec kogo. Wobec tego z lewej.
>> Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do ruchu jednego rzędu
>> pojazdów wielośladowych"
>> Czytam - pasy idą prosto.
>
> Pas ruchu to KAŻDY (czyli jeden lub więcej) z podłużnych pasów jezdni...
Zgadza się. Dwa pasy - dwa pasy idą prosto przez skrzyżowania.
Samochody, żeby skręcić w lewo muszą zjechać ze swojego pasa i wjechać na
inny.
> Przez przypadek wyciąłeś to cokolwiek istotne słowo, bo nie pasowało do
> twoich wypaczonych reguł poruszania się po drodze?
Przez żaden przypadek. Nie ma znaczenia ile pasów ma jezdnia, ważne, że idą
one wszystkie tak, jak jezdnia, a nie tak, jak pojazd skręcający.
>>> Na podcieranie tyłka też masz w kiblu instrukcję? Pewnie wydrukwoaną na
>>> papierze toaletowym, żeby się nie zgubiła... Inaczej mógłbyś się pogubić,
>>> co?
>> Dziękuję za przyznanie, że przebieg tych pasów wyznacza nie przepis, a
>> Twoja wyobraźnia. Twoja wyobraźnia nie jest jednak źródłem prawa.
>
> Wyznacza przepis, ale jesteś zbytnim ignorantem, żeby to dostrzec i
> zrozumieć.
Istotnie, wyznacza przepis, tylko nie tak, jak robi to Twoja wyobraźnia.
>> Po nic. Bez wyznaczenia pasów na skrzyżowaniu takie działanie jest
>> bezcelowe. Jak 90% działań naszych drogowców.
>
> Problemem nie są drogowcy, tylko ludzie z popękanymi klepkami.
Nic nie poradzę, że drogowcy mają popękane klepki.
>> Ależ wiem, jak one biegną - tak jak prowadzą jezdnie. Na wprost, poza
>> miejscem gdzie jeden z nich jest wyznaczony wysepką obszaru wyłączonego z
>> ruchu.
>
> To teraz jak skręcasz też wyznacz sobie pas jezdni na podstawie krawędzi
> dwóch przecinających się drgóg, oraz znaków poziomych -- dzięki temu
> wyznaczysz sobie pasy ruchu. To na prawdę nic trudnego.
Ależ już wyznaczyłem - na wprost idą, a ja zmieniam pas ruchu z jednego na
drugi.
>>> Zanim dojdziesz do Art. 22. i zaczniesz się nim podpierać, przeczytaj 100x
>>> (powinno starczyć) i spróbuj zrozumieć czym jest PAS RUCHU.
>> Ależ ja rozumiem, pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający do
>> ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"
>
> Nie rozumiesz, w tym problem. To KAŻDY z podłużnych pasów...
> To znaczy, że może być ich więcej niż jeden.
Oczywiście. I sa one dalej wzdłuż jezdni, a nei zawijają w lewo na
skrzyżowaniu.
>> Nie jest to pas będący torem ruchu pojazdu.
> Co definiuje tor ruchu pojazu?
Nic.
>>>> Albo powiedz, w którym momencie zaczyna się skrzyżowanie :D
>>> To też ci narysować, drogie dziecko?
>> Nie, podaj definicję. Przecież PoRD na pewno ją ma.
>
> Oczywiście, że ma. Jest to opisane w Art. 2.10.
Oczywiście. Tylko powiedz, w którym miejscu się ono zaczyna. Tak dokładnie.
>>> Podaj sygnatury, swoje powinieneś pamiętać.
>> Ostatnia to II W 174/10 - Sąd Rejonowy w Międzyrzeczu.
>> Ja wyjeżdżałem z drogi podporządkowanej, kolizja z samochodem, który jechał
>> drogą z pierwszeństwem przejazdu. I dziwnym trafem to nie ja jestem winny.
>
> Byliście na skrzyżowaniu, poruszaliście się z róznych kierunków -- co to ma
> wspólnego z sytuacją z wątku gdzie pojazdy poruszają się z tego samego i w
> tym samym kierunku? Chcesz orzeczeniem z kompletnie innego przypadku
> uzasadniać kompletnie inny przypadek?
Nic nie ma, pytałeś o sprawę, jaką ostatnio wygrałem, to Ci podałem.
Też byś pewnie, jak większość 'znaffcuff' PoRD uznał, że skoro ja miałem
obowiązek ustąpić pierwszeństwa (a miałem), to jestem winny i już.
Ale prawo to nie tylko PoRD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.11 21:23 Adam Płaszczyca
- 31.03.11 21:28 Adam Płaszczyca
- 31.03.11 21:29 Adam Płaszczyca
- 31.03.11 22:07 Tom N
- 31.03.11 22:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.11 11:40 Bartosz Czerwonka
- 02.04.11 01:16 Tomasz Pyra
- 02.04.11 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.11 09:56 Adam Płaszczyca
- 04.04.11 15:03 Myjk
- 04.04.11 15:06 Myjk
- 04.04.11 15:06 Myjk
- 04.04.11 15:44 Myjk
- 04.04.11 19:45 Adam Płaszczyca
- 04.04.11 19:46 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody