  • Data: 2011-04-04 15:03:13
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 02 Apr 2011 01:16:11 +0200, Tomasz Pyra

    > Ależ ja się z nim zgadzam i też uważam że należy jeździć
    > w sposób który on prezentuje.

    Co więcej, PoRD tak nakazuje jeździć, nawet na nauce jazdy jak i na
    egzaminach jeździ się tak samo. Więc nie bardzo rozumiem z czym Ty starasz
    się polemizować i co starasz się wykazać. Przecież w ten sposób sugerujesz
    ludziom jak mogą jeździć [(choć sam się z tym nie zgadzasz (?)]. Nie
    widzisz, że być może sam sobie strzelasz w stopę?

    > Problem jest tylko taki, że ten sposób jazdy nie wynika z prawa i jak
    > sam prowadzący mówi - powprowadzał sobie dodatkowe pojęcia spoza ustawy
    > żeby sprawę opisywały. I to cały problem.

    Nie tyle "powprowadzał sobie" tylko używa ich dla ludzi, kórzy nie
    ogarniają tego co jest w PoRD -- to dwie znacząco różne rzeczy. PoRD
    owszem, nie opisuje pojęcia "zajęcia "pasa ruchu, nie definiuje który pas
    "zajmować" po skręcie, ale definiuje czym jest pas ruchu. Ten gość zresztą
    także to opisuje.

    Jeśli są dwa pasy przed skrzyżowaniem, to są dwa pasy na skrzyżowaniu
    (czyli w momencie tego przysłowiowego zajmowania pasa ruchu) i MUSZĄ być za
    skrzyżowaniem. Jeśli znowu chcesz jakoś zaprzeczyć, to proszę, podaj mi
    przykład skrzyżowania gdzie są wyznaczone dwa pasy "wprowadzające" na
    skrzyżowanie, a na skrzyżowaniu (albo za) nie ma już możliwości kontynuacji
    jazdy tymi wyznaczonymi pasami.

    Adaś był taki przekonany o swojej słuszności i że tyyyyyle jest takich
    sprzecznych z PoRD skrzyżowań -- ale niestety jest niedowidzący, albo co
    gorsza ma coś z głową, bo ciągle mu się coś wydaje że jest inaczej niż ma
    to miejsce w rzeczywistości.

    > Bo on sobie tak mówi, każdy to rozumie, ale jak sprawa stanie przed
    > sądem, między prawnikami a nie kierowcami, to niestety - ale w ustawie
    > nie jest to tak napisane.

    Jeśli kierowcy nie potrafią się dogadać, to właśnie od tego jest sąd.
    Zwykła rzecz. Wygrana to kwestia determinacji i umiejętności formułowania
    "się" -- często też naginania faktów, czyli potocznie mówiąc oszukiwania.

    > Bo to, że skręcając z prawego pasa powinno się zająć prawy, ze
    > środkowego-środkowy, a z lewego-lewy, powinno być zapisane w PoRD,
    > zresztą tak jak to kiedyś chyba było.

    Wg mnie sytuacja jest jasna.

    > I tak samo warto, żeby wjeżdżający na skrzyżowanie z przeciwka i
    > skręcający w tą samą jezdnię o wielu pasach, zajmowali każdy swój, po to
    > żeby dwie kolumny pojazdów mogły jechać płynnie, a nie czając się czy
    > któryś ze skręcających w prawo nie postanowi przelecieć kilku pasów i
    > wjechać na skrajny lewy żeby sobie wyremontować zderzak z czyjegoś OC.

    Ale ponownie, masz jakieś podparcie, że faktycznie by tak było? Masz
    dokładnie opisaną taką sytuację, z rozrysowanym miejscem kolizji na jezdni,
    zeznaniami kierowców, świadków itp. a na koniec z orzeczeniem sądu, żeby
    można było sprawę postawić jasno? Piszesz tak, jakbyś miał -- zatem podziel
    się, wszyscy czytający ten wątek się z pewnością chętnie zapoznają.

    --
    Pozdor Myjk