  • Data: 2011-03-31 21:23:04
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 10:01:15 +0200, Myjk napisał(a):

    > Co nie stanowi wykluczenia dla większej ilości pasów ruchu. Nie, nie musza
    > być oznaczone i o tym także mówi definicja pasa ruchu -- co przy swojej
    > manipulacji, oczywiście wyciąłeś.

    Ale muszą przebiegac tak, jak JEZDNIA, a nie tak, jak pojazdy sobie jadą.

    > Pasy ruchu idą tak, jak przepisy pozwalają, dodatkowo często są wymuszane
    > przez znaki drogowe, żeby było mniej problemów. Często są pomijane, żeby...
    > było mniej problemów. Poważnie chciałbyś, aby każde skrzyżowanie wyglądało
    > tak: http://emide.pl/mazda6/szyszkowa.krakowska.a.jpg ?

    A wiesz, że znak deroguje przepis, prawda?

    > Nie. Nic z powyżej wypisanych przez ciebie bzdur nie jest prawdą.

    Oczywiście. Dlatego nie napisałem żadnej bzdury.

    > Naucz się czytać ze zrozumieniem, zwłaszcza PoRD.
    Szczególnie art. 2. p. 7 :D

    > Jezdnia stanowi tylko i wyłącznie podłoże do ruchu pojazdów.
    > Ruch pojazdów po jezdni definiują przepisy, a wyznaczają
    > znaki drogowe.

    Tor ruchu pojazdu nie zależy od przepisów, ani od znaków. Przepisy i znaki
    jedynie pozwalają na ustalenie, czy ruch jest zgodny z zasadami, czy też
    nie.

    > Pierwszeństwo do czego?

    Nie do czego, a wobec kogo. Wobec tego z lewej.

    > Pas ruchu to KAŻDY (czyli jeden lub więcej) z podłużnych pasów jezdni...

    Zgadza się. Dwa pasy - dwa pasy idą prosto przez skrzyżowania.
    Samochody, żeby skręcić w lewo muszą zjechać ze swojego pasa i wjechać na
    inny.

    > Przez przypadek wyciąłeś to cokolwiek istotne słowo, bo nie pasowało do
    > twoich wypaczonych reguł poruszania się po drodze?

    Przez żaden przypadek. Nie ma znaczenia ile pasów ma jezdnia, ważne, że idą
    one wszystkie tak, jak jezdnia, a nie tak, jak pojazd skręcający.

    > Wyznacza przepis, ale jesteś zbytnim ignorantem, żeby to dostrzec i
    > zrozumieć.

    Istotnie, wyznacza przepis, tylko nie tak, jak robi to Twoja wyobraźnia.

    > Problemem nie są drogowcy, tylko ludzie z popękanymi klepkami.

    Nic nie poradzę, że drogowcy mają popękane klepki.

    > To teraz jak skręcasz też wyznacz sobie pas jezdni na podstawie krawędzi
    > dwóch przecinających się drgóg, oraz znaków poziomych -- dzięki temu
    > wyznaczysz sobie pasy ruchu. To na prawdę nic trudnego.

    Ależ już wyznaczyłem - na wprost idą, a ja zmieniam pas ruchu z jednego na
    drugi.

    > Nie rozumiesz, w tym problem. To KAŻDY z podłużnych pasów...
    > To znaczy, że może być ich więcej niż jeden.

    Oczywiście. I sa one dalej wzdłuż jezdni, a nei zawijają w lewo na
    skrzyżowaniu.

    > Co definiuje tor ruchu pojazu?
    Nic.

    > Oczywiście, że ma. Jest to opisane w Art. 2.10.

    Oczywiście. Tylko powiedz, w którym miejscu się ono zaczyna. Tak dokładnie.

    > Byliście na skrzyżowaniu, poruszaliście się z róznych kierunków -- co to ma
    > wspólnego z sytuacją z wątku gdzie pojazdy poruszają się z tego samego i w
    > tym samym kierunku? Chcesz orzeczeniem z kompletnie innego przypadku
    > uzasadniać kompletnie inny przypadek?

    Nic nie ma, pytałeś o sprawę, jaką ostatnio wygrałem, to Ci podałem.
    Też byś pewnie, jak większość 'znaffcuff' PoRD uznał, że skoro ja miałem
    obowiązek ustąpić pierwszeństwa (a miałem), to jestem winny i już.
    Ale prawo to nie tylko PoRD.

    --