  • Data: 2011-04-04 15:06:05
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 31 Mar 2011 21:28:38 +0200, Adam Płaszczyca

    > Tak, widzę, że można z dwóch pasów skręcać.
    > Potem oznakowanie się kończy, wyznaczone pasy również.

    Oznakowanie się kończy i wtedy obowiązują przepisy.
    Co mówią PoRD w sytuacji braku oznakowania poziomego, Adasiu?

    > Pewnie będzie to dla Ciebie pewnym zaskoczeniem, że pas może się skończyć.

    Dla mnie nie jest zaskoczeniem, bo pas nie może się ot tak skończyć na
    skrzyżowaniu, co już ci wielokrtonie wykazałem, także na przykładach
    podanych przez ciebie. Gdybyś odpowiedział na mój post
    <y...@m...org> może w końcu byś to dostrzegł.

    > Jestem ciekaw, jakbyś narysował pasy na klasycznym skrzyżowaniu typy 'T'.

    Jest to banalnie proste do rozrysowania, i można to wywnioskować na
    podstawie moich poprzednich ilustracji. Pytanie podstawowe brzmi, jak ty
    byś to rozrysował -- zatem?

    > Wracając do tego skrzyżowania - oznakowanie się kończy i wówczas nie ma
    > żadnej przesłanki, która by pozwalała uznać, że pas skrajny lewy prowadzi
    > dalej na pas lewy, a pas drugi od lewej - na prawy. Kierujący, który
    > skeręca z pasa drugiego od lewej ma prawo zając dowolny pas jezdni na którą
    > wjeżdża.

    To jest tylko i wyłącznie twoja interpretacja, nie mająca podparcia w PoRD
    ani tym bardziej w orzeczeniach sądowych.

    > Pewnie, że nie. To bardzo podłe uczucie wiedzieć, że za chwilę będziesz
    > miał skasowany samochód, 400zł i 6 punktów na koncie.

    To może w końcu podasz to orzeczenie, którym się ciągle zasłaniasz?
    Jak nie masz, to skończ te tanie, żenujące zagrywki...

    > A to małe zielone to dalej Cię gryzie w dupe i nie wiesz co to jest?

    Czyli, znowu nie odpowiedziałeś na pytanie.
    Kiedyś pisałeś wprost, a teraz nagle się
    odmieniło -- tak dla zabawy? :D

    > Ma prawo, nie ma 'swojego pasa',

    Ma swój pas, przeczytaj ze zrozumieniem PoRD.

    > on przecina właśnie pasy ruchu dla kierunku przeciwnego.

    Nie pieprz. W omawianej sytuacji nie przecina pasów z KIERUNKU PRZECIWNEGO.
    Jeśli już, to przecina pasy biegnące z innego kierunku (konkretnie to z
    prawej) i w tym samym kierunku, ale to i tak nie ma znaczenia, ponieważ
    wykonując skręt na skrzyżowaniu ma swoje pasy ruchu, których ma się trzymać
    -- poprzeczne pasy go nie dotyczą w momencie przejeżdżania przez nie i
    kompletnie nie interesują, chyba że po tych pasach poruszają się inne
    pojazdy.

    Auta skręcające w lewo, jeśli zajdzie konieczność, muszą wg PoRD Art. 25.1.
    ustąpić pojazdowm poruszającym się z prawej strony. Pojazd znajdujący się
    na lewym pasie nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdowi z prawej storny,
    jadącemu obok, równolegle, z TEGO SAMEGO KIERUNKU I W TYM SAMYM KIERUNKU
    jeśli będzie "zajmować" skrajny lewy pas. Chyba, że ten z prawej w sądzie
    się wykpi i powie, że jechał z innego kierunku. Ale wtedy będzie to zwykłe
    oszustwo -- i takiej sytuacji tutaj NIE OMAWIAMY.

    --
    Pozdor Myjk