  • Data: 2014-08-20 09:48:35
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-19 12:08, Marcin N pisze:

    > To nie jest fakt. Faktem natomiast jest to, że bezpieczeństwo
    > jednośladów spadło po tym, gdy wszyscy muszą świecić.

    Możesz wskazać jakieś wiarygodne dane statystyczne, które to potwierdzą
    i to jeszcze dane, które uwzględnią znaczny wzrost liczby jednośladów?

    > Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
    > kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?

    Bo właśnie w upalny, letni dzień, zwłaszcza w godzinach popołudniowych
    oraz porannych słońce tak mocno oślepia, że czasami ledwo co widać, a
    banda idiotów zapierd...., bo jest sucho i wydaje im się, że jest
    bezpiecznie. Ci idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że nie dają
    nierzadko szans innym kierowcom na uniknięcie wypadku, bo ch....wa
    widoczność + duża prędkość i mało czasu na jakąkolwiek reakcję.

    > Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią
    > przepis rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.

    Chcesz kolejne idiotyczne przepisy wprowadzać?
    A może by tak jeszcze bardziej pogmatwać np., wprowadzając, że od
    listopada do marca świecimy dziennymi w terenie zabudowanym w godzinach
    od 14.25 do 16.15 , a od 16.15 do 7.05 światła mijania i znów od 7.05 do
    9.48 światła do jazdy dziennej, od 9.48 do 14.25 jeździmy bez świateł?
    Poza terenem zabudowanym światła do jazdy dziennej włączamy od 7.05 do
    16.15 a od 16.15 do 7.05 światła mijania? Od kwietnia do listopada
    światła do jazdy dziennej włączamy w terenie zabudowanym od 15.30 do
    17.45 i od 6.45 do 7.50, zaś poza teren zabudowanym światła do jazdy
    dziennej włączamy od 6.45 do 17.45 zaś od 17.45 do 6.45 światła mijania.
    Ale w terenie zabudowanym także często jest dopuszczalna prędkość 70, 80
    i 90km/h i kiedy auta jadą szybciej robi się już niebezpiecznie to może
    by tak jeszcze małą korektę, że jadąc z prędkością powyżej 70km/h
    obowiązkowo włączamy światła dzienne tak jak poza teren zabudowanym,
    zgodnie z podziałem na okresy tak jak napisałem wcześniej?
    Jak Ci się podoba?
    Teraz krótka próba idiotycznych przepisów:
    Bez sprawdzania informacji w necie odpowiedz jakich godzinach jeździmy w
    terenie zabudowanym z prędkością 50km/h, a kiedy 60km/h?

    > Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla
    > bezpieczeństwa. Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących
    > przez las, czy w innych sytuacjach. Ale żeby zmuszać mnie do świecenia
    > w zderzak samochodu przede mną w letni dzień? Za grosz nie ma w tym
    > sensu.

    Ty włączałeś, ja włączałem i wielu innych włączało, ale większość
    baranów nie wie, kiedy wypadałoby włączyć. Spora część nie włączała
    świateł nawet, kiedy zapadał zmrok lub nie włączała świateł jadąc do
    pracy rano, kiedy jeszcze była "szarówa" lub kiedy poranna rosa osiadała
    na szybach utrudniając widoczność, czy też podczas nagłej nawałnicy,
    kiedy w biały dzień robiło się ciemno i z powodu deszczu nic nie było
    widać. Nie włączali, bo przecież nie było takiego obowiązku.