-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
om!feeder01.blueworldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.co
m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 20 Aug 2014 09:48:35 +0200
From: uzytkownik <a...@s...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
References: <lssotn$j4s$1@node1.news.atman.pl> <lsst31$2gg$1@node2.news.atman.pl>
<lst3vk$9tv$1@node2.news.atman.pl> <lsuvau$s08$1@node1.news.atman.pl>
<lsv0n3$tdc$1@node1.news.atman.pl> <lsv70l$4tb$1@node1.news.atman.pl>
<53f32228$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <53f32228$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 60
Message-ID: <53f452cb$0$3048$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.227.234
X-Trace: 1408520907 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 3048 83.22.227.234:51948
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4291
X-Received-Body-CRC: 3069268159
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542101
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-08-19 12:08, Marcin N pisze:
>
>> Fakty są takie że obowiązek jazdy na światłach zwiększa bezpieczeństwo
>
> To nie jest fakt. Faktem natomiast jest to, że bezpieczeństwo
> jednośladów spadło po tym, gdy wszyscy muszą świecić.
Możesz wskazać jakieś wiarygodne dane statystyczne, które to potwierdzą
i to jeszcze dane, które uwzględnią znaczny wzrost liczby jednośladów?
>
> Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
> kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?
Bo właśnie w upalny, letni dzień, zwłaszcza w godzinach popołudniowych
oraz porannych słońce tak mocno oślepia, że czasami ledwo co widać, a
banda idiotów zapierd...., bo jest sucho i wydaje im się, że jest
bezpiecznie. Ci idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że nie dają
nierzadko szans innym kierowcom na uniknięcie wypadku, bo ch....wa
widoczność + duża prędkość i mało czasu na jakąkolwiek reakcję.
>
> Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią
> przepis rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.
Chcesz kolejne idiotyczne przepisy wprowadzać?
A może by tak jeszcze bardziej pogmatwać np., wprowadzając, że od
listopada do marca świecimy dziennymi w terenie zabudowanym w godzinach
od 14.25 do 16.15 , a od 16.15 do 7.05 światła mijania i znów od 7.05 do
9.48 światła do jazdy dziennej, od 9.48 do 14.25 jeździmy bez świateł?
Poza terenem zabudowanym światła do jazdy dziennej włączamy od 7.05 do
16.15 a od 16.15 do 7.05 światła mijania? Od kwietnia do listopada
światła do jazdy dziennej włączamy w terenie zabudowanym od 15.30 do
17.45 i od 6.45 do 7.50, zaś poza teren zabudowanym światła do jazdy
dziennej włączamy od 6.45 do 17.45 zaś od 17.45 do 6.45 światła mijania.
Ale w terenie zabudowanym także często jest dopuszczalna prędkość 70, 80
i 90km/h i kiedy auta jadą szybciej robi się już niebezpiecznie to może
by tak jeszcze małą korektę, że jadąc z prędkością powyżej 70km/h
obowiązkowo włączamy światła dzienne tak jak poza teren zabudowanym,
zgodnie z podziałem na okresy tak jak napisałem wcześniej?
Jak Ci się podoba?
Teraz krótka próba idiotycznych przepisów:
Bez sprawdzania informacji w necie odpowiedz jakich godzinach jeździmy w
terenie zabudowanym z prędkością 50km/h, a kiedy 60km/h?
> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla
> bezpieczeństwa. Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących
> przez las, czy w innych sytuacjach. Ale żeby zmuszać mnie do świecenia
> w zderzak samochodu przede mną w letni dzień? Za grosz nie ma w tym
> sensu.
>
Ty włączałeś, ja włączałem i wielu innych włączało, ale większość
baranów nie wie, kiedy wypadałoby włączyć. Spora część nie włączała
świateł nawet, kiedy zapadał zmrok lub nie włączała świateł jadąc do
pracy rano, kiedy jeszcze była "szarówa" lub kiedy poranna rosa osiadała
na szybach utrudniając widoczność, czy też podczas nagłej nawałnicy,
kiedy w biały dzień robiło się ciemno i z powodu deszczu nic nie było
widać. Nie włączali, bo przecież nie było takiego obowiązku.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.14 10:26 Jaroslaw Postawa
- 20.08.14 10:28 Jakub Witkowski
- 20.08.14 10:30 Jaroslaw Postawa
- 20.08.14 10:34 Jaroslaw Postawa
- 20.08.14 10:37 Jaroslaw Postawa
- 20.08.14 10:40 Ergie
- 20.08.14 10:50 SW3
- 20.08.14 10:53 Ergie
- 20.08.14 10:54 John Kołalsky
- 20.08.14 10:55 Ergie
- 20.08.14 10:59 Ergie
- 20.08.14 11:08 Ergie
- 20.08.14 11:09 SW3
- 20.08.14 11:09 Miroo
- 20.08.14 11:09 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS