-
51. Data: 2010-11-12 16:10:40
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 11 Nov 2010 22:43:27 +0100, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
>> Nie dziś. Nie opłaca się. Zawsze jest jakiś eurocent do
>> zaoszczędzenia. Czy to na materiale, czy na procesie produkcji.
>
> I stracic na badania, na marce jak sie okaze za slaby ?
Słyszałeś o współczynnikach bezpieczeństwa? Takie tam
n=sigma_n/sigma?
>> czterocylindrowcach w miejsce szóstek i w szóstkach w miejsce
>> ósemek. To się dzieje, patrz np. S250 CDI.
>
> A patrzyles ostatnio w silniki BMW ?
> 523i, 528i,
Oraz 353i, prawda? Z 550i też się zgodzisz?
Jeszcze za czasów E39 300KM dawał V8 4.6l, a do 430KM E65
potrzebował sześciolitrowego V12.
> 525d ..
A może 535d?
Niech zgadnę, kolejny manewr optymalizujący produkcję:
unifikacja?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
52. Data: 2010-11-12 16:11:16
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 12 Nov 2010 10:09:57 -0000, kamil <k...@s...com> wrote:
> Skoro "nie dzis", znaczy ze "kiedys" i "za moich czasow" Henry Ford na
> przyklad stworzyl organizacje charytatywna i ani troche nie przejmowal sie
> kosztami. Zachwyceni tym modelem biznesowym prezesi kolejnych koncernow
> poszli w jego slady i od ust sobie odejmowali, zeby dac klientom.
Heniek Ford nie miał takich środków, żeby bić się o każdego
centa w taki sposób, jak to się dzieje dziś. Mógł za to sięgać
(i robił to) po ,,nisko wiszące owoce'', takie jak produkcja
seryjna, unifikacja, prostota konstrukcji czy ograniczona
oferta. No chyba że czegoś nie wiem i za czasów Heńka Forda
CAD/CAM, FEM aka MES, CFD, rapid prototyping i temu podobne były
w powszechnym użyciu? Ale zaraz, zaraz. Heńkowi trzeba było
kolorować rysunki techniczne, a ja tu o metodach, które
potrzebowały nieistniejących ówcześnie mocy obliczeniowych?
> Tyle, ze przecietna trzycylindrowa pierdziawka do miasta ma teraz tyle mocy,
> co 6-cylindrowy krozownik szos sprzed kilku dekad.
A nie o to właśnie chodzi?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
53. Data: 2010-11-12 16:11:53
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 12 Nov 2010 12:51:47 +0100, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Stal nie kosztuje az tak duzo, zeby sie pewnymi rzeczami przejmowac.
> Zmmniejszysz grubosc korbowodu z powiedzmy 6mm na 5mm i ile
> zaoszczedzisz - 50 gr ? Oczywiscie na milionie sztuk jest to juz spora
> kwota, ale koszta testow, napraw czy dodatkowej kontroli moga byc
> wieksze.
Obudź się. Mamy XXIw, nie męczy się w labach milionów
prototypów, bo to za dużo kosztuje, męczą się komputery. Po to
są i robią to stosunkowo tanio.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
54. Data: 2010-11-12 16:20:13
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Nov 2010 15:11:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
>On Fri, 12 Nov 2010 12:51:47 +0100, J.F
>> Stal nie kosztuje az tak duzo, zeby sie pewnymi rzeczami przejmowac.
>> Zmmniejszysz grubosc korbowodu z powiedzmy 6mm na 5mm i ile
>> zaoszczedzisz - 50 gr ? Oczywiscie na milionie sztuk jest to juz spora
>> kwota, ale koszta testow, napraw czy dodatkowej kontroli moga byc
>> wieksze.
>
> Obudź się. Mamy XXIw, nie męczy się w labach milionów
> prototypów, bo to za dużo kosztuje, męczą się komputery. Po to
> są i robią to stosunkowo tanio.
No tak pisza, mniej lub bardziej jawnie, ale ile w tym prawdy ?
Silniki w F1 niby juz tak czesto nie wybuchaja ..
J.
-
55. Data: 2010-11-12 17:26:01
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Nov 2010 15:10:40 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
>On Thu, 11 Nov 2010 22:43:27 +0100, J.F
>>> Nie dziś. Nie opłaca się. Zawsze jest jakiś eurocent do
>>> zaoszczędzenia. Czy to na materiale, czy na procesie produkcji.
>> I stracic na badania, na marce jak sie okaze za slaby ?
>
> Słyszałeś o współczynnikach bezpieczeństwa? Takie tam
> n=sigma_n/sigma?
Za to widzialem jak to w praktyce wyglada.
Zbiornik cisnieniowy, a tu z obliczen wychodzi ze blaszka cos 0.5mm
wystarczy. Obowiazkowy wspolczynnik bezpieczenstwa 1.6, ale to nadal
tylko 0.8mm. Wiec dodajemy rezerwe na ewentualne ubytki wykonania -
1mm, a co.
Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)
>>> czterocylindrowcach w miejsce szóstek i w szóstkach w miejsce
>>> ósemek. To się dzieje, patrz np. S250 CDI.
>> A patrzyles ostatnio w silniki BMW ?
>> 523i, 528i,
> Oraz 353i, prawda? Z 550i też się zgodzisz?
To punkt dla Ciebie, ale kupujesz takie 523 i sie dziwisz jak
przychodzi do placenia OC czy podatku od pojemnosci :-)
>> 525d ..
> A może 535d?
> Niech zgadnę, kolejny manewr optymalizujący produkcję:
> unifikacja?
Ale jakos nie uturbili 2.0, tylko zdlawili 3.0, wola solidniejszy
silnik dac :-)
J.
-
56. Data: 2010-11-12 17:37:23
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 12.11.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> Za to widzialem jak to w praktyce wyglada.
> Zbiornik cisnieniowy, a tu z obliczen wychodzi ze blaszka cos 0.5mm
> wystarczy. Obowiazkowy wspolczynnik bezpieczenstwa 1.6, ale to nadal
> tylko 0.8mm. Wiec dodajemy rezerwe na ewentualne ubytki wykonania -
> 1mm, a co.
> Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
> Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
> dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)
Przykład z dupy ;-> Zbiornik ciśnieniowy nie musi dobrze przyspieszać
ani spalać mało paliwa.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
57. Data: 2010-11-12 22:59:19
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>
Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.vl18hpblpq3u2r@tech...
> jeżeli nie duże pieniądze to kosztuje to warto wziąć.
Dzięki. W pakiecie teraz jest to, więc się skusimy :)
Pozdrawiam
--
--------------------------
Negatyw
negatyw001(małpa)gmail.com
--------------------------
-
58. Data: 2010-11-13 00:07:16
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 12 Nov 2010 16:20:13 +0100, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Silniki w F1 niby juz tak czesto nie wybuchaja ..
Rozwój silników F1 jest zamrożony od około pięciu lat. Można
dokonać poprawek związanych z niezawodnością (i wszystkiego, co
się da przy okazji przemycić) tylko za zgodą FIA.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
59. Data: 2010-11-13 00:11:55
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 12 Nov 2010 17:26:01 +0100, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
> Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
> dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)
O dlatego chińczycy wymietli ich z rynku? ;>
> To punkt dla Ciebie, ale kupujesz takie 523 i sie dziwisz jak
> przychodzi do placenia OC czy podatku od pojemnosci :-)
Są kraje, gdzie płaci się od mocy. I to dla nich jest takie 523.
> Ale jakos nie uturbili 2.0, tylko zdlawili 3.0, wola solidniejszy
> silnik dac :-)
A 520d o mocy ponad 180KM to pies? W sumie trochę dziwi, że nie
dali 525d w oparciu o dwustukonnego czterocylindrowca, jak w
123d, ale może chodziło o prestiż. Poczekamy na czterocylindrową
siódemkę i trzycylindrową jedynkę -- już się odgrażali.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
60. Data: 2010-11-13 01:14:03
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Nov 2010 23:11:55 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
>On Fri, 12 Nov 2010 17:26:01 +0100, J.F
>> Rezerwa na korozje i poznniejsze wzery tez uzasadniona - 1mm.
>> Uff - minimalna grubosc wymagana 2.8mm, wiec z czystym sumieniem
>> dajemy 6mm i wszyscy sa zadowoleni :-)
> O dlatego chińczycy wymietli ich z rynku? ;>
Nie. Albo maja sie dobrze, albo dawno temu padli, nie z chinskiego
powodu.
Porzadny przemyslowy zbiornik - chinski z cienszej blachy klient kupi
tylko raz - potem powie ze to jakies g* i wiecej nawet nie bedzie
probowal :-)
>> To punkt dla Ciebie, ale kupujesz takie 523 i sie dziwisz jak
>> przychodzi do placenia OC czy podatku od pojemnosci :-)
> Są kraje, gdzie płaci się od mocy. I to dla nich jest takie 523.
I w tych krajach (Niemcy) okazuje sie ze placi sie tez od pojemnosci.
I klient klnie ze przeplaca, ze go oszukali i mogl sobie od razu 3l
kupic,
J.