-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Date: Thu, 11 Nov 2010 12:31:20 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 87
Message-ID: <ibgk6c$21q$1@inews.gazeta.pl>
References: <ibfbao$bof$1@inews.gazeta.pl> <ibgikm$q88$1@inews.gazeta.pl>
<s...@d...wkurw.org>
NNTP-Posting-Host: avk101.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1289475084 2106 83.27.44.101 (11 Nov 2010 11:31:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Nov 2010 11:31:24 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324918
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnidnkbc.lb3.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
> <y...@w...pl> wrote:
>
>> czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
>> "normalnej pojemności"?
>
> Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
> silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
> komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
> jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.
hmm, zważmy taki silnik 1,2 TSI oraz taki wolnossący 1,6.
Ciekaw jestem co wyjdzie...
A co do zwratości ... to powiedzialbym, ze to czysta teoria.
>
>> Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza
>> mniejszego
>> zużycia paliwa.
>
> Bo?
Bo tak.
Ta sama, czy pdobna moc, podobne osiągi, praktycznie ta sama masa pojazdu i
ten sam styl jazdy. Dlaczego spalanie ma być inne?
Owszem zawsze znajdzie sie skrajne przykłady, ale z doświadczenia wiem (a
samochodów "kilka" mialem, ze spalanie nie do konca (albo nie tylko) jest
fukncją pojemności)
Słabsze i mniejsze silniki w tym samym samochodzie potrafią spalić więcej
niż mocniejsze i więsze silniki, bo żeby uzyskać podobny styl jazdy
potrzebują wykorzystać większą część swojej sprawności.
>
>> A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.
>
> Bo?
Bo nie wierze, zeby koncerny dbały o żywotność silnika po okresie
gwarancyjnym w dzisiejszych czasach. A to z dużą dozą prawdopodobieństwa
wskazuje, ze materiały użyte do budowy wysilonego 1,2TSI są takie same jak
wolnossącego i nie wysilonego 1,6 czy 2,0. A to oznacza, ze te mniejsze
gabaryty, mniejsza powierzchnia tarcia, zwartość budowy i co tam jeszcze
wymieniłeś wskazuje wlasnie na większe obciążenia i szybsze zużycie.
Auto będzie jeździć do 150-200 tys (jak dobrze pójdzie) i ... naprawa
przestanie być opłacalna, kiedy wolnossący niewysilony silnik ma szanse
pojeździć drugie tyle.
>
>> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
>> samym
>> sposobie jażdy,
>
> Nie byłbym taki pewien.
a ja jestem, bo nie raz mialem okazje sprawdzić to w rzeczywistych warunkach
drogowych.
>
>> a przy okazji mniej wysilony silnik,
>
> Niewątpliwie.
>
>> brak turbiny oraz
>
> Niewątpliwie.
>
>> lepszą dynamike?
>
> Nie byłbym taki pewien
A ja bylbym.
Skoro moc jest podobna, przebieg krzywej mocy i momentu bardziej łagodny, a
masa całego pojazdy praktycznie taka sama (bo nawet jeśli, w co wątpie,
silnik 1,2 TSI jest lżejszy od wolnossącego 1,6 to dla ogólnej masy auta
jest to różnica pomijalnie mała i równa ciężarowi zakupów z Auchana) to
dlaczego dynamika mialaby być gorsza, a przypadku bardziej przewidywalnych
krzywych momentu nawet lepsza.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.10 12:52 J.F.
- 11.11.10 13:01 kamil d
- 11.11.10 13:22 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 13:30 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 14:06 Robert Rędziak
- 11.11.10 14:10 Robert Rędziak
- 11.11.10 14:18 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 14:39 Robert Rędziak
- 11.11.10 14:55 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 15:47 Jacek_P
- 11.11.10 16:14 kamil
- 11.11.10 16:46 Negatyw
- 11.11.10 16:47 Negatyw
- 11.11.10 16:49 Negatyw
- 11.11.10 16:52 Negatyw
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=