  • Data: 2010-11-11 13:30:14
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ibglvm$7q3$1@inews.gazeta.pl...
    > Technologia materiałowa też się zmienia i moim zdaniem nie ma co się bać
    > silników z turbo, szczególnie jeśli kupuje się nowe auto.

    ja tam nie mam nic przeciwko silnikami turbo, ale moja filozofia mówi, ze to
    fajnie mieć turbo, gdy potrzeba 200KM i więcej, bo wtedy to turbo to ma
    jakiś cel.
    Jesli ktoś miniaturyzyje silnik i tylko tego efektem jest montowanie turbo,
    zeby silnik podołał rosnącej masie samochodu ... to wg mnie bez sensu.

    Dlaczeg9o?
    Bo mozliwości technologiczne i możliwości materiałowe sie zmieniają, ale
    zmienia sie też stosunek producenta do samochodu, ktory z założenia ma
    jeździć tylko w okresie gwarancyjym, a później to mają go głęboko gdzies.
    Stąd moja teza - że prócz możliwości materiałowych nie wzrasta ich
    wykorzystanie, bo ... to mija sie z polityką marketingową.

    Bardzo jestem ciekaw, czy za 15 lat będziemy mieli wybór:
    -jeździć 10 letnim używanym, czy kupić nowy. Bo mozę sie okazać, ze żaden 10
    letni samochód nie bedzie nadawał sie do użytkowania i opcją będą dzisiejsze
    10 letnie samochody, ktore będą mialy 25 lat i nadal będą jeździć oraz będą
    "remontowalne" w przeciwieństwie do tych z dałnsajzingu.

    ps. generalnie nie mówie, ze tak musi byc, ale patrząc na to co sie dzieje z
    nowymi autami ... jest to całkiem prawdopodobne i idąc tym tropem mimo
    wszystko bardziej ufałbym auto z większym wolnossącym silnikiem, niż tym
    pochodzącym z proekologicznego bełkotu, ktory ma równie mało wspólnego z
    rzeczywistą ochroną srodowiska, jak to, ze małe mocniejsze silniki są równie
    trwałe jak większe wolnossące.

    Oczywiście nie każdy musi sie ze mną zgadzac w temacie małych silniczków w
    dużych autach, jak i w tym, ze to CO2 produkowane przez człowieka
    (nie)powoduje roztapianie sie lodowców na biegunie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl