-
Data: 2010-11-11 14:06:47
Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 11 Nov 2010 12:31:20 +0100, Kuba (aka cita)
<y...@w...pl> wrote:
>> Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
>> silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
>> komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
>> jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.
>
> hmm, zważmy taki silnik 1,2 TSI oraz taki wolnossący 1,6.
> Ciekaw jestem co wyjdzie...
> A co do zwratości ... to powiedzialbym, ze to czysta teoria.
Chcesz powiedzieć, że optymalnie ukształtowana komora spalania o
pojemności około 30cm^3 jest mniej zwarta od optymalnie
ukształtowanej komory spalania o pojemności około 40cm^3?
>>> Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza
>>> mniejszego
>>> zużycia paliwa.
>>
>> Bo?
>
> Bo tak.
> Ta sama, czy pdobna moc, podobne osiągi, praktycznie ta sama masa pojazdu i
> ten sam styl jazdy. Dlaczego spalanie ma być inne?
Dlatego, że silnik ma większą sprawność? Dlatego, że prawidłowo
użytkowany częściej pracuje w obszarze najmniejszego
jednostkowego zużycia paliwa, bo jego charakterystyka jest
korzystniejsza?
> Owszem zawsze znajdzie sie skrajne przykłady, ale z doświadczenia wiem (a
> samochodów "kilka" mialem, ze spalanie nie do konca (albo nie tylko) jest
> fukncją pojemności)
Zużycie paliwa zależy od ogólnej sprawności silnika oraz tego,
jak chętnie naciskamy pedał gazu, bo na wytworzenie każdego kW
mocy trzeba zużyć pewną
> Słabsze i mniejsze silniki w tym samym samochodzie potrafią spalić więcej
Kto powiedział ,,słabsze''?
> niż mocniejsze i więsze silniki, bo żeby uzyskać podobny styl jazdy
> potrzebują wykorzystać większą część swojej sprawności.
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/11/dziaa-ten-do
wnsizing-czy-nie-statystyki.html
>>> A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.
>>
>> Bo?
>
> Bo nie wierze, zeby koncerny dbały o żywotność silnika po okresie
> gwarancyjnym w dzisiejszych czasach.
I uważasz, że wolnossącego silnika 1.6 nie da się zaprojektować
tak, by wytrzymał we wzorcowych warunkach założony przebieg?
Myślisz, że w biurach projektowych siedzą idioci, którzy gotowi
są odebrać sobie chleb, bo mają ambicję wyprodukowania kolejnego
W123?
> A to z dużą dozą prawdopodobieństwa
> wskazuje, ze materiały użyte do budowy wysilonego 1,2TSI są takie same jak
> wolnossącego i nie wysilonego 1,6 czy 2,0.
A wymiary poszczególnych części?
> A to oznacza, ze te mniejsze
> gabaryty, mniejsza powierzchnia tarcia, zwartość budowy i co tam jeszcze
> wymieniłeś wskazuje wlasnie na większe obciążenia i szybsze zużycie.
To tylko oznacza, jak mało wiesz o projektowaniu maszyn.
> Auto będzie jeździć do 150-200 tys (jak dobrze pójdzie) i ... naprawa
Gdyby ktoś zaprojektował silnik na 150-200kkm, to miałby problem
ze zwiększoną awaryjnością już w okresie gwarancyjnym, bo
współczynniki bezpieczeństwa musiałyby być małe.
>>> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
>>> samym
>>> sposobie jażdy,
>>
>> Nie byłbym taki pewien.
>
> a ja jestem, bo nie raz mialem okazje sprawdzić to w rzeczywistych warunkach
> drogowych.
Może niewłaściwie używałeś takiego silnika? One raczej
nieprzypadkowo mają mocny dół.
> A ja bylbym.
> Skoro moc jest podobna, przebieg krzywej mocy i momentu bardziej łagodny,
Uwielbiam te wesołe opowieści dla kur domowych:
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Charts
ID=739 --
1.4TSI (103kW)
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Charts
ID=161 --
2.0FSI (110kW)
Pierwszy ma ponad 200Nm od ~1500 do ~4700obr/min, drugi ma
trochę ponad 180Nm między ~2000, a ~4700obr/min. Rzeczywiście,
korzystniejsza charakterystyka wolnossącego silnika.
> a
> masa całego pojazdy praktycznie taka sama (bo nawet jeśli, w co wątpie,
> silnik 1,2 TSI jest lżejszy od wolnossącego 1,6 to dla ogólnej masy auta
> jest to różnica pomijalnie mała i równa ciężarowi zakupów z Auchana) to
> dlaczego dynamika mialaby być gorsza, a przypadku bardziej przewidywalnych
> krzywych momentu nawet lepsza.
A które to są te ,,bardziej przewidywalne krzywe'' i jak
wyglądają? Bo to właśnie turbo zapewnia bardzo łatwą możliwość
kształtowania krzywej przebiegu momentu.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.10 14:10 Robert Rędziak
- 11.11.10 14:18 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 14:39 Robert Rędziak
- 11.11.10 14:55 Kuba \(aka cita\)
- 11.11.10 15:47 Jacek_P
- 11.11.10 16:14 kamil
- 11.11.10 16:46 Negatyw
- 11.11.10 16:47 Negatyw
- 11.11.10 16:49 Negatyw
- 11.11.10 16:52 Negatyw
- 11.11.10 17:31 J.F.
- 11.11.10 17:32 to
- 11.11.10 17:37 to
- 11.11.10 17:39 J.F.
- 11.11.10 17:40 Konrad L
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=