eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
  • Data: 2010-11-11 12:31:20
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnidnkbc.lb3.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Thu, 11 Nov 2010 12:04:49 +0100, Kuba (aka cita)
    > <y...@w...pl> wrote:
    >
    >> czy naprawde w ofercie nie ma już normalnych silników, o "zwykłej mocy" z
    >> "normalnej pojemności"?
    >
    > Nie, bo ktoś wreszcie zauważył, że mniej materiałożerny, lżejszy
    > silnik o mniejszej liczbie węzłów tarcia, bardziej zwartych
    > komorach spalania i większej sprawności może zapewnić te same,
    > jeśli nie lepsze, parametry trakcyjne od podejścia tradycyjnego.

    hmm, zważmy taki silnik 1,2 TSI oraz taki wolnossący 1,6.
    Ciekaw jestem co wyjdzie...
    A co do zwratości ... to powiedzialbym, ze to czysta teoria.

    >
    >> Mała pojemność w stosunkowo ciężkim samochodzie wcale nie oznacza
    >> mniejszego
    >> zużycia paliwa.
    >
    > Bo?

    Bo tak.
    Ta sama, czy pdobna moc, podobne osiągi, praktycznie ta sama masa pojazdu i
    ten sam styl jazdy. Dlaczego spalanie ma być inne?
    Owszem zawsze znajdzie sie skrajne przykłady, ale z doświadczenia wiem (a
    samochodów "kilka" mialem, ze spalanie nie do konca (albo nie tylko) jest
    fukncją pojemności)
    Słabsze i mniejsze silniki w tym samym samochodzie potrafią spalić więcej
    niż mocniejsze i więsze silniki, bo żeby uzyskać podobny styl jazdy
    potrzebują wykorzystać większą część swojej sprawności.
    >
    >> A zwiększona moc z małej pojemności to skrócenie żywotności silnika.
    >
    > Bo?

    Bo nie wierze, zeby koncerny dbały o żywotność silnika po okresie
    gwarancyjnym w dzisiejszych czasach. A to z dużą dozą prawdopodobieństwa
    wskazuje, ze materiały użyte do budowy wysilonego 1,2TSI są takie same jak
    wolnossącego i nie wysilonego 1,6 czy 2,0. A to oznacza, ze te mniejsze
    gabaryty, mniejsza powierzchnia tarcia, zwartość budowy i co tam jeszcze
    wymieniłeś wskazuje wlasnie na większe obciążenia i szybsze zużycie.
    Auto będzie jeździć do 150-200 tys (jak dobrze pójdzie) i ... naprawa
    przestanie być opłacalna, kiedy wolnossący niewysilony silnik ma szanse
    pojeździć drugie tyle.

    >
    >> Nie lepiej kupić normalnego 1,6 czy 1,8 mieć podobne spalanie przy tym
    >> samym
    >> sposobie jażdy,
    >
    > Nie byłbym taki pewien.

    a ja jestem, bo nie raz mialem okazje sprawdzić to w rzeczywistych warunkach
    drogowych.

    >
    >> a przy okazji mniej wysilony silnik,
    >
    > Niewątpliwie.
    >
    >> brak turbiny oraz
    >
    > Niewątpliwie.
    >
    >> lepszą dynamike?
    >
    > Nie byłbym taki pewien


    A ja bylbym.
    Skoro moc jest podobna, przebieg krzywej mocy i momentu bardziej łagodny, a
    masa całego pojazdy praktycznie taka sama (bo nawet jeśli, w co wątpie,
    silnik 1,2 TSI jest lżejszy od wolnossącego 1,6 to dla ogólnej masy auta
    jest to różnica pomijalnie mała i równa ciężarowi zakupów z Auchana) to
    dlaczego dynamika mialaby być gorsza, a przypadku bardziej przewidywalnych
    krzywych momentu nawet lepsza.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: